نهضت ملی مسکن و پارادوکس افتتاح واحدها

نهضت ملی مسکن و پارادوکس افتتاح واحدها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۴ | ۱۴۰۱/۱۰/۱۸

درحالی که مقام مسئول شهرهای جدید پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن را ۱۵ درصد اعلام کرده بود که معاون وزیر راه گفت: ۳۰۰ واحد این طرح طی هفته های آینده به بهره برداری می رسد.
به گزارش اخبار ساختمان، اواخر هفته گذشته معاون فنی، مهندسی شرکت عمران شهرهای جدید با یادآوری این‌که سهم شهرهای جدید در نهضت ملی مسکن 700 هزار واحد است گفته بود: از این تعداد ساخت 200 هزار واحد طی دو مرحله در سال جاری آغاز شد و 100 هزار واحد دیگر نیز تا قبل از پایان سال آغاز می‌شود.

حبیب‌الله چاغروندی با بیان "اجرای نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید متقاضی‌محور است"افزود: 330 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن شهرهای جدید واجد شرایط اولیه بودند که تاکنون برای 200 هزار متقاضی عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

وی با اعلام این‌که میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید حدود 15 درصد است، گفت: تاکنون حدود 95 هزار متقاضی واریز وجه داشته‌اند که امیدواریم در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید مشارکت مردم تقویت شود.

این در حالی است که امروز مدیرعامل عمران شهرهای جدید ایران در گفت‌وگو با سایت وزارت راه و شهرسازی با ارائه گزارش عملکردی از بهره‌برداری 300 واحد نهضت ملی مسکن شهر جدید پرند طی هفته‌های آینده خبر داده است.

علیرضا جعفری در این‌باره گفته است:‌ شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم برخی از پروژه های نیمه تمام را وارد چرخه دوباره ساخت کرده است.

وی با اشاره به بهره‌برداری پروژه 300 واحدی نهضت ملی مسکن در پرند طی هفته‌های آتی افزود: نخستین واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید پروژه 300 واحدی پرند است که به زودی افتتاح و بهره‌برداری خواهند شد، این واحدها حداکثر تا پایان سال بهره‌برداری می‌شوند.

وی بیان کرد: سیاست شرکت عمران شهرهای جدید به این نحو است که همزمان با ساخت و بهره‌برداری از واحدهای مسکونی خدمات زیربنایی و روبنایی را برای شهروندان فراهم کند. با توجه به ظرفیت‌های اراضی و املاکی که در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید است بسته های مشارکت در ساخت و سرمایه گذاری در ساخت در شرکت عمران شهرهای جدید فعال شده است.

جعفری ادامه داد: اولین دستور این است که از اراضی محدوده پروژه ‌ها استفاده کنیم و خدمات زیربنایی و روبنایی را سامان بدهیم. همزمان با اجرای پروژه‌های مسکونی شرکت عمران شهرهای جدید تلاش می‌کند تا خدمات زیربنایی و روبنایی را نیز به پیش ببرد.

تسنیم

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman