ورق کامپوزیت نما

ورق کامپوزیت نما
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۱ | ۱۴۰۱/۱۰/۲۵

ورق کامپوزیت در اصل صفحات فلزی مسطحی را شامل می شوند که از سه لایه مختلف که شامل دو ورقه بیرونی از جنس آلومینیوم و یک لایه غیر آلومینیومی تشکیل شده است.

به گزارش اخبار ساختمان، ورق کامپوزیت یکی از زیباترین مصالح ساختمانی برای نمای داخلی و بیرونی سازه است. ورق کامپوزیت در اصل به عنوان یکی از وسایل ساخت و ساز مدرن در نمای ساختمان به شمار می رود که امروزه به عنوان یکی از مصالح اصلی ساختمان سازی در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق  به صورت ساندویچ شده با سه لایه مختلف طراحی می شود. این محصول به دلیل کیفیت بالایی که در اختیار شما قرار می دهد، سبب می شود تا بتوانید در ساخت نمای ساختمان و همچنین نمای کامپوزیت از آن استفاده کنید.


ورق کامپوزیت در اصل صفحات فلزی مسطحی را شامل می شوند که از سه لایه مختلف که شامل دو ورقه بیرونی از جنس آلومینیوم و یک لایه غیر آلومینیومی تشکیل شده است. در بیشتر موارد لایه میانی بر اساس کاربرد و نوع استفاده از این ورقه ها می تواند از موادی چون پلی ‌اتیلن یا پلی یورتان ساخته شود، البته مدل های دیگری نیز وجود دارد که از انواع مواد معدنی برای مصارف مختلف ساخته می شوند.


ورق کامپوزیت نما

 

عوامل موثر بر قیمت ورق کامپوزیت

 

قیمت ورق کامپوزیت و هزینه نصب آن، در مقایسه با مصالح نمای سنتی به مراتب کمتر است.  بازسازی و نمای درها، دیوارها، سقف، پنجره های ساختمان و انواع نورپردازی زیبا به وسیله ی ورق کامپوزیت قابل اجراست. قیمت ورق کامپوزیت به تکنولوژی و موادی که در ساخت آن به کار می رود بستگی دارد. این عوامل اثرگذار عبارتند از: سری آلومینیوم، مشخصات هسته کامپوزیت، پوشش سطح، ضخامت پانل ACP و ضخامت ورق آلومینیوم. هزینه استهلاک دستگاه برش و پرس، دستمزد نیروی کار و هزینه های مدیریتی تولید ورق کامپوزیت نیز، بر قیمت آن اثر دارند. هزینه ی تمام شده برای تهیه مواد اولیه، بیشترین اثر را بر قیمت ورق کامپوزیت دارد.

 

قیمت ورق کامپوزیت نما

 

قیمت ورق کامپوزیت به چه بستگی دارد؟

 

*  ضخامت پانل: ضخامت ورق کامپوزیت را ترکیبات پلی اتیلن و آلیاژ آلومینیوم به کار رفته در آن تعیین می کنند. پوشش رزین و فیلم پلیمری به دلیل ضخامت حداکثر 50 میکرونی، اثری بر ضخامت ورق کامپوزیت (بین 3 تا 5 میلیمتر) ندارند. هر چه ضخامت کلی ورق کامپوزیت بیشتر باشد؛ وزن بیشتر و قیمت بالاتری دارد.

*  سری آلومینیوم: قیمت ورق کامپوزیت به آلیاژ آلومینیوم به کار رفته در تولید آن بستگی دارد. آلیاژهای آلومینیوم در 8 سری مختلف (1000 تا 8000) دسته بندی می شوند که از نظر کارایی و قیمت، متفاوتند.

*  ضخامت ورق آلومینیوم: خرید ورق کامپوزیت با ضخامت ورق آلومینیوم بیشتر، گرانتر تمام خواهد شد.

*  مشخصات هسته کامپوزیت: نسوز یا کند سوز بودن، مشخصه ایده آل هسته است. هر چه مواد هسته سفید تر باشد، درصد استفاده از مواد نسوز در آن بیشتر است. وجود مواد نسوز، قیمت ورق کامپوزیت را بالا می برد. همچنین استفاده از چسب پلیمری با کیفیت در لایه های کامپوزیت، هزینه تولید آن را افزایش می دهد.

پوشش سطح:  فیلم پلیمری، رزین فلورو کربن و انواع رنگ برای پوشش کامپوزیت به کار میروند. هرچه تعداد مواد پوششی استفاده شده در روکش پنل بیشتر باشد، قیمت آن بالاتر است. پوشش ورق های کامپوزیت به دو دسته کلی؛ پلی استر و فلوروکربن، تقسیم می شود. پوشش فلورو کربن، مقاومت بالایی در برابر ناملایمات جوی دارد. ورق های با این پوشش، PVDF نامیده می شوند که 15 سال ضمانت کیفیت و قیمت بالاتری دارند. ورق کامپوزیت پلی استر (PE) فاقد لایه پوششی فلوروکربن است و بیشتر در نمای داخلی استفاده می شود. قیمت این ورق ها ارزان تر است.

 

ورق کامپوزیت ارزان

 

قیمت تمام شده ورق کامپوزیت ارزان تبلیغاتی با وزن 5.196 تا 5.026 کیلوگرم در متر مربع و  15.467 تا 14.96 کیلوگرم در ورق استاندارد (1220×2440 میلی متر) تا 50 درصد ارزانتر از انواع لوکس میباشد. این ورق ها، منعطف هستند و چگالی کمتری با ضخامت 3 میلیمتر دارند. پوشش آن از نوع پلی استر و پلی استر دولایه و مات می باشد که قیمت پلی استر دولایه گرانتر است. ورق کامپوزیت ارزان در  نمای داخلی ساختمان نصب می‌شود.

 

مزایای ورق کامپوزیت

 

مزایای ورق کامپوزیت برای دوام و کاهش هزینه ها

 

کاهش هزینه اسکلت بندی: کاهش وزن نهایی ساختمان به سبک تر و کم هزینه تر شدن اسکلت بندی ساختمان کمک خواهد کرد. کاهش وزن ساختمان با استفاده از نمای سبکی مانند ورق آلومینیوم منجر به کاهش هزینه ساخت می شود.

 

مقاوم در برابر شرایط جوی: استفاده از پوشش رزین برای ورق کامپوزیت موجب مقاومت آن در برابر باران اسیدی  و اشعه فرابنفش خورشید خواهد شد.

 

ثبات رنگ: استفاده از رزین و PVDF، باعث ثبات رنگ ورق کامپوزیت در برابر اشعه خورشید شده و دوام نما را بالا می برد.کالرچارت ورق کامپوزیت را می توانید از وب سایت آلوسوییس باند مشاهده نمایید.

 

نگهداری و شستشوی آسان: ورق کامپوزیت پوشش داده شده با مواد نانو و رنگ استاتیک، کثیف نمی شود تا نیاز به شستشو پیدا کند. اما ورق های کامپوزیت غیر نانو ممکن است نیاز به شستشوی سالانه داشته باشند. این ورق ها به دلیل رنگ و پوشش محافظی که دارند در برابر انواع مواد شوینده مقاوم هستند. همچنین به دلیل صیقلی بودن سطح ورق، به راحتی پاک می شوند.

 

تعویض و تعمیر آسان: در نمای کامپوزیت از پنل های برش داده شده و مصالح خشک استفاده می شود. در صورت آسیب دیدن بخشی از نما، پنل آسیب دیده بدون تخریب نمای کلی ساختمان و به راحتی قابل تعویض است.

 

مزایای ورق کامپوزیت نما در ایمنی ساختمان

 

مزایای ورق کامپوزیت در ایمنی ساختمان

 

سبک بودن: ورق کامپوزیت از دو لایه ورق آلومینیوم و یک لایه پلی اتیلن ساخته می شود. پانل کامپوزیت در مقایسه با انواع متداول مصالح نما بسیار سبک است. سبک شدن وزن ساختمان ایمنی و استقامت آن را در برابر زلزله و گذر زمان، بالا می برد.

 

عایق صوتی: کامپوزیت به دلیل لایه عایقی که در درون خود جا داده است، از عبور امواج صوت و آلودگی های صوتی جلوگیری می کند.

 

عایق حرارتی: لایه پلی اتیلن درون ورق کامپوزیت مانند یک لایه عایق، تبادل دما را کند کرده و هزینه انرژی را کاهش می دهد.

 

ضد حریق: استفاده از مواد نسوز در ترکیب با پلی اتیلن و عدم استفاده از CFC در ترکیب کامپوزیت، باعث مقاوم شدن آن در برابر آتش شده و از تولید گازهای سمی ناشی از CFC پیشگیری می کند. به این نوع از ورق های نمای ساختمان، ورق کامپوزیت ضد حریق یا ورق کامپوزیت نسوز و در مواردی ورق کامپوزیت دیر سوز یا ورق کامپوزیت کند سوز نیز گفته می شود.

 

ایمنی در زلزله و اصابت ضربه: وجود زیرسازی برای ورق کامپوزیت نما و ماهیت آلومینیوم، باعث شده که با تحمل فشار، ضربه و خم شدن، خرد نشود و فرو نریزد.

 

عایق رطوبتی: در صورت آب بندی درست درزهای بین پنل ها، نمای کامپوزیت به عنوان یک عایق رطوبتی به کار می رود.


 

کارخانجات آلوسوئیس باند

 

کارخانجات آلوسوئیس باند، با سابقه ای بالغ بر 20 سال در زمینه تولید و عرضه ورق های کامپوزیت نما با رنگ ها و طرح های خاص (ضدحریق - نانوشاین - سیگماباند)
دارای گارانتی و بیمه نامه معتبر.

) AluSwissBond،  AluPrima ، AluTop ، HonorBond (

 

شما می توانید بروزترین  لیست قیمت ورق کامپوزیت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.جهت مشاوره رایگان هم اکنون با ما تماس بگیرید.

 

تلفن(10خط ویژه):     982144442244+

???? https://www.AluSwissBond.ir


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman