هر ماشین بتن آماده چند مترمکعب است؟

هر ماشین بتن آماده چند مترمکعب است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۱۹ | ۱۴۰۱/۱۰/۲۷

بتن آماده بخش اصلی هر پروژه ساخت‌وساز بتنی است. این یک ابزار مناسب و کارآمد برای ساخت‌وساز است. بتن به‌صورت مخلوط و آماده ریخته‌گری به محل تحویل داده می‌شود که باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.

به گزارش اخبار ساختمان، بتن آماده یک محصول سفارشی است که برای رفع نیازها و مشخصات مشتری تولید می‌شود و برای خرید بتن آماده می تواند از شرکت ایرانفریمکو که یکی از قدیمی و معتبرترین شرکت های ایران است اقدام به خرید نمایید.

 

این نوع بتن در کارخانه‌های بچینگ تخصصی ایجاد می‌شود و به طور حرفه‌ای مخلوط می‌شود تا اطمینان حاصل شود که مشتریان ترکیب مطلوبی را دریافت می‌کنند که به تکمیل پروژه آنها کمک می‌کند. مزایای بی‌شماری برای بتن مخلوط آماده وجود دارد و ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که چه هستند.

 

به‌طورکلی و در پاسخ به این سوال باید گفت که این بستگی به میزان ظرفیت تراکت و کامیون خواهد داشت. معمولاً می‌تواند 6 تا 12 مترمکعب باشد که البته در برخی موارد، حتی عددی بیش از این نیز دیده شده است اما فرم عمومی که در بازار خریدوفروش بتن آماده با آن مواجه هستیم، همین رقم است و میتوان از مهم ترین محصولات بتن آماده محصولاتی مانند بلوک سیمانی و بتن اکسپوز نام برد .

 

هر مترمکعب از آن نیز می‌تواند معادل 17 الی 18 فرغون باشد. بخصوص این موضوع در مورد حمل‌ونقل به جهت ساخت سازه‌های عمرانی بلند و تأمین هزینه‌های نیروی کار برای پروژه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

 

بتن آماده

 

چرا بتن آماده؟

 

استفاده از بتن‌های آماده در حال حاضر موجب افزایش سرعت 5 برابری در پروژه‌های عمرانی می‌شود. شما باید بتوانید محصول را توسط یک تیم خبره آماده‌سازی کنید. البته که به نیروی کار و هزینه‌های زیادی نیز احتیاج خواهید داشت؛ این موضوع باعث می‌شود که در نهایت استفاده از انواع بتن‌های آماده بهترین و منطقی‌ترین تصمیم باشد.

 

این بتن‌ها در خط تولیدهایی با نام بچینگ فراوری می‌شوند که به آن ایستگاه مرکزی تولید بتن نیز گفته می‌شود.

 

 این ایستگاه‌ها در روز حجم زیادی تولید می‌کنند و به طبع فراهم‌کردن چنین زمینه‌ای برای تولید در ساختمان‌ها می‌تواند فوق‌العاده باهزینه و زمان‌بر باشد. کارخانه‌های تولیدی در این مورد البته می‌توانند اطلاعات تکمیلی در مورد حد نیاز را در اختیار شما قرار دهند.

 

 اگر در مورد تهیه بتن آماده دچار مشکل هستید، فراموش نکنید که مراکز زیادی در زمینه تولید و سفارش انواع بتن در بازار ایران در دسترس هستند که خدمات نامحدودی ارائه می‌دهند.

 

مزایای خرید بتن آماده

 

مزایای خرید بتن آماده چیست؟

 

شما می‌توانید حجم‌های مختلفی از بتن آماده را بر اساس نیاز خود روی کامیون‌ها بارگیری کنید. کامیون‌های ده تنی می‌توانند تا 30  مترمکعب از آن را حمل کنند.

 

 ضمن این که هر تن از آن تقریباً سه مترمکعب خواهد بود. البته عددی که ما ذکر می‌کنیم ممکن است بر مبنای کیفیت، با سایر شرکت‌ها متفاوت باشد.

 

استفاده از بتن‌های آماده در پروژه‌های عمرانی و ساختمانی مزیت‌های زیادی دارد. به همین منوال، امروزه بیشتر سازندگان، پیمانکاران پروژه‌های عمرانی و... ترجیح می‌دهند که آن را بر اساس ماشین و در میزان مناسب تهیه کنند.

 

این سبب می‌شود که نه خروجی نهایی کیفیتی پر از ضدونقیض داشته باشد، نه وقت تلف شود و نه ضایعات زیادی در محیط تولید شود که همه آن‌ها چیزی جز دردسر نخواهد داشت.

 

خروجی باکیفیت

 

بتن آماده در یک محیط کنترل شده مخلوط می‌شود به این معنی که دقیقاً اندازه‌گیری شده و با بهترین مواد موجود ترکیب می‌شود. بتن از شن، ماسه، آب و سیمان ساخته می‌شود و هنگامی که با هم مخلوط می‌شود، می‌تواند برای مجموعه وسیعی از پروژه‌ها استفاده شود.

 

ساخت سریع بتن آماده

 

خرید بتن آماده به این معنی است که قرار نیست شما مزاحم همسایه‌ها شوید و تولید و فراوری آن را خودتان انجام دهید. هنگامی که محصول شما تحویل داده شد می‌توانید بلافاصله ساخت‌وساز را شروع کنید.

 

 چه در حال ساختن یک پل، دیوارها، کف‌پوش‌ها، سنگ‌های پله یا لانه سگ هستید - بتن مخلوط آماده به شما امکان می‌دهد روند را تسریع کنید؛ زیرا قبلاً مخلوط شده است.

 

ضایعات کم

 

بتن آماده برای برآورده‌کردن نیازهای دقیق شما ساخته شده است، بنابراین ضایعات صفر وجود دارد. هنگامی که یک سازه بتنی تخریب می‌شود می‌توان آن را آسیاب کرد و به سنگ‌دانه‌های کوچک بازیافت کرد که می‌توان از آن‌ها در مکان‌های دیگر استفاده کرد. به همین منوال همیشه گفته می‌شود که انواع بتن آماده هیچ ضایعاتی ندارند و کاملاً قابل‌استفاده هستند.

 

میکس‌ها را می‌توان سفارشی کرد

 

بتن آماده را می‌توان تغییر داد تا اطمینان حاصل شود که محصولی را دریافت می‌کنید که برای کار موردنظر مناسب است. اگر به ترکیب بیشتر یا کمتری نیاز دارید، به ما اطلاع دهید و ما توصیه و سفارشی‌سازی خواهیم کرد.

 

کاهش آلودگی گردوغبار

 

ازآنجایی‌که مخلوط آماده از قبل مخلوط شده و در محل به شما تحویل داده می‌شود، آلودگی گردوغبار کاهش می‌یابد؛ زیرا مخلوط بتن از قبل خیس است و گردوغبار در حین تولید در کارخانه‌های بچینگ به طور مسئولانه‌ای مدیریت می‌شود.

 

قیمت بتن آماده مناسب است

 

به‌جای خرید تمام عناصر منفرد که برای ساخت بتن ترکیب می‌شوند، می‌توانید محصول نهایی را با هزینه کمتر خریداری کنید. تأمین‌کنندگان بتن به‌صورت عمده خرید می‌کنند و بنابراین می‌توانند قیمت‌های مناسبی را ارائه دهند.

 

صرفه‌جویی در زمان

 

با مراجعه به متخصصانی که می‌توانند بتن آماده را تولید و به شما تحویل دهند، می‌توانید در زمان خود صرفه‌جویی کنید زیرا نیازی به نصب و برچیدن تجهیزات موردنیاز برای ساخت بتن نخواهید داشت. در عوض می‌توانید بتن را سفارش دهید، تاریخ و زمان تحویل را از قبل مشخص نموده و پروژه خود را در روز ورود انجام دهید.

 

راهنمای خرید بتن آماده ماشینی

 

راهنمای خرید بتن آماده ماشینی

 

درصورتی‌که مایل به سفارش و خرید بتن آماده هستید می‌توانید آن را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. کامیون‌های مختلفی برای حمل بتن موجود هستند که به طبع ظرفیت آن‌ها با هم متفاوت خواهد بود. فراموش نکنید که ظرفیت میکسرهایی که برای حمل بتن‌های آماده استفاده می‌شوند با هم یکی نخواهد بود.

 

 اگر دستگاه و میکسر حمل شما یک تنی باشد، معادل یک مترمکعب بتن برابر با رقمی حدود 0.35 تن خواهد بود. علاوه‌برآن، شما می‌توانید از جدول‌های محاسباتی که شرکت‌های تولیدکننده بتن در اختیار شما قرار می‌دهند استفاده کنید.

 

در هر میکس بتن، معمولاً از یک و هشت دهم تن شن استفاده می‌شود، میزان سیمان موردنیاز نیز عموماً 6 پاکت خواهد بود که معادل 300 کیلوگرم خواهد بود. به همین منوال، شما برای فراهم‌آوری آن نیاز به 180 لیتر آب خواهید داشت. لازم است که حتماً این نرخ تناسب رعایت شود.

 

منبع : ایران فریمکو


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman