آشنایی با رابیتس و کاربردهای آن

آشنایی با رابیتس و کاربردهای آن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۰۴ | ۱۳۹۸/۰۶/۱۱

زمانی‌که به انواع ورق‌های گالوانیزه را برش و کشش عرضی می‌دهند، محصولی به نام رابیتس تولید می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که چرا در تولید رابیتس از ورق گالوانیزه استفاده می‌شود؟ دلیل استفاده این چنین است که رابیتس بعد از نصب در مدت زمانهای کوتاه کیفیتش را از دست نمی‌دهد و حتی می‌توان در ساختار کلی بنا برای سال‌های سال بدون وجود هیچ مشکلی بکار باشد.

رابیتس برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در ادامه به آنها اشاره شده است:

* گچ کاری و گچ بری

* پوشاندن تیر آهن و آرماتور

* پوشاندن بتن سیمانی

* مورد استفاده در ترمیم ترک‌های ساختمانی

* استفاده در دکوراسیون خانه و نمای آشپزخانه

* ساخت حجم‌ها برای نور مخفی دور سالن

* و… .

سیم آرماتوربندی: در واقع سیم آرماتوربندی یا مفتول آرماتوربندی یک نوع مفتول سیاه پخته نرم می‌باشد که کاربردهای در پروژه‌های ساختمانی داشته است.

معمولاً از سیم آرماتوربندی برای متصل کردن میلگردهای افقی و عمومی به نسبت هم و همچنین تثبیت آنها و شکل دهی ستون‌ها و فونداسیون‌ها استفاده می‌شود.

از گذشته‌ها آرماتوربندان های ساختمانی از چنین مفتولی استفاده می‌کردند و در اندازه‌های کوچک و به واسطه انبر اتصال دو میلگرد را به یکدیگر انجام می‌دادند و سبب جلوگیری از حرکت آنها در جهات افقی و عمودی می‌شدند.

توری مش: توری مش را با عنوان شبکه مش یا شبکه میلگردی مش نیز می‌شناسند و مطابق با استاندارد ۸۱۳۳ ایران؛ مفتول‌های فولادی با ارایشی عمود بر یکدیگر به صورت جوش مقاومتی به‌هم متصل می‌شوند و شبکه ی را ایجاد می‌کنند که با عنوان شبکه مش (توری مش) شناخته می‌شود.

از توری مش استفاده‌های متنوعی می‌شود و به صورت کلی در بیشتر کاربردهای که در آنها بتن مسلح مورد استفاده قرار می‌گیرد، دیده می‌شود که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم. در اصل چنین کاربردهای مش سبب می‌شود که سطح بتن ترک نخورد و از چنین روندی جلوگیری می‌کند.

موارد استفاده از توری مش به شرح زیر است:

* سقف

* دیوار و کف ساختمان

* کف پارکینگ و استخرها

* برخی از پروژه‌های عمرانی مثل سدها، پل‌ها، تونل‌ها، راهسازی، مترو، خطوط راه و… و.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman