قیمت پنجره دوجداره

قیمت پنجره دوجداره
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۵ | ۱۴۰۱/۱۱/۲۹

قیمت پنجره دوجداره چگونه محاسبه میشود؟ عوامل تاثیرگذار بر این قیمت کدامند؟ پنجره دوجداره چه ویژگیهایی دارد؟ در این مقاله پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهیم بود.

به گزارش اخبار ساختمان، قیمت پنجره دوجداره چگونه محاسبه میشود؟ عوامل تاثیرگذار بر این قیمت کدامند؟ پنجره دوجداره چه ویژگیهایی دارد؟ در این مقاله پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهیم بود. این به شما کمک میکند تا نوع مناسب و موردنظرتان را بر اساس بودجه و نیاز خود انتخاب کنید.‌ برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

پنجره دوجداره چیست؟

 

در راستای بررسی قیمت پنجره دوجداره، بهتر است ابتدا با ساختار و عملکرد این نوع پنجره آشنا شوید. باید اشاره کنیم که عایقبندی نامناسب درب و پنجرهها، سبب هدررفت گرما و سرمای منزل خواهد شد. بنابراین ارتقا پنجرههای منزل به دو جداره، میتواند تا حد زیادی از بروز این عامل جلوگیری کند.

 

بدین معنی که نصب پنجره شما با دو شیشه همراه خواهد بود. این شیشهها در کنار هم و تزریق گاز آرگون یا کریپتون میان آنها، باعث شده که شما عایق مطلوبی داشته باشید. سیستم دوجداره، با صرفهجویی در انرژی بهکاهش مبلغ قبوض انرژی کمک میکند.

 

در واقع قیمت انرژی، روزبهروز در حال افزایش بوده، از همین رو سرمایهگذاری روی شیشه دوجداره، از هزینههایی که برای قبوض خود پرداخت میکنید، بهصرفهتر خواهد بود. علاوهبر آن، عایقبندی مناسب این پنجرهها از لحاظ صدا، آرامش شما را در محیطهای شلوغ و پرسروصدا حفظ میکند.

 

بنابراین تعویض پنجرهها، افزونبر ایجاد تغییر مثبت در دکوراسیون منزل، کاربردهای مفیدی برایتان ایفا خواهد کرد. در ادامه به مزایای دیگری از این محصولات که تاثیر فراوانی بر انتخاب و قیمت پنجره دوجداره  تهران دارد اشاره میکنیم.

 

*  ثبات رنگ و کیفیت با تغییر شرایط اقلیمی
*  کاهشدهنده آلودگی هوا
*  غیرقابلاشتعال
*  جلوگیری از گرمایش زمین
*  نصب سریع و آسان
*  تنوع در رنگ و طرح و اشکال هندسی
*  مقاوم در برابر زلزله
*  مقاوم در برابر اشعه فرابنفش خورشید
*  قابلیت نصب حفاظ، توری و پرده و ...

 

قیمت پنجره دوجدار در سال 1401

 

قیمت پنجره دوجداره در سال 1401

 

شرکت تکویندوز با ارائه لیست قیمت پنجره دوجداره، شما را راهنمایی کرده تا متناسب با نیاز و میزان بودجه خود، محصول موردنظر را خریداری کنید. البته توجه داشته باشید که قیمتها تقریبی بوده و فقط جهت آشنایی شما با محدوده هزینههاست.‌

 

نوع پنجره ابعاد و ویژگی ها (میلی متر) بازه قیمتی در برندهای مختلف
دوجداره ثابت در ابعاد 900*1500 و فاقد کتیبه است. 1.000.000 الی 1.500.000 تومان
دوجداره دولنگه با بازشوی یک طرفه در اندازه 1500*700 و فاقد کتیبه است. 1.650.000 الی 2.800.000 تومان
دوجداره دولنگه و بازشوی دوطرفه ابعاد هر لنگه، 1500*700 و فاقد کتیبه است. 1.900.000 الی 3.200.000 تومان
دوجداره سه لنگه فیکس (فاقد بازشو) اندازه کل پنجره 2000*2500 بوده، دارای کتیبه است. 3.400.000 الی 4.000.000 تومان
دوجدراه سه لنگه، با یک بازشوی یک طرفه اندازه کل 2000*2500 بوده و دارای کتیبه است. 4.200.000 الی 5.000.000 تومان
دوجداره سه لنگه، با دو بازشوی یک طرفه اندازه کل 2000*2500 بوده و دارای کتیبه است. 5.100.000 الی 6.100.000 تومان
دوجداره، دولنگه و بازشوی دوطرفه اندازه کل 3000*1800 بوده و دارای کتیبه است. 5.500.000 الی 12.200.000

 

جدول بالا لیستی مختصر از قیمت رایجترین پنجرههای دوجداره بوده که جنس همه آنها، از پروفیل UPVC است‌.

 

در واقع این پروفیل، از معمولترین متریالهای موجود در انواعی از پنجرههای دوجداره و سهجداره است زیرا در مقایسه با متریالهای دیگر، بهترین عایق صوتی و حرارتی به شمار میرود. مجددا تاکید میکنیم که قیمتهای ذکرشده در جدول، صددرصد دقیق نبوده و ما سعی نمودیم تا نزدیکترین بازه قیمتی را برای برندهای مختلف در نظر داشته باشیم.

 

عوامل تاثیر گذار در قیمت پنجره های دوجداره

 

سوالی که در این زمینه مطرح شده، این است که قیمت پنجره دوجداره چگونه محاسبه میشود؟ در واقع عوامل تاثیر گذار قیمت پنجره دوجداره بر اساس فاکتورهای متعددی تعیین میشود. این فاکتورها عبارتند از:

 

کیفیت پنجره

 

مشخص است که هرچه سطح کیفیت اجزای محصول شما بالاتر باشد، دارای قیمت بیشتری است. در واقع سطوح مختلف کیفیت، دامنه قیمت را نیز وسیعتر خواهد کرد.

 

متراژ و نوع شیشه

 

افزایش متراژ شیشه با هزینه آن، رابطه مستقیمی دارد. بهطور مثال شیشههای سه جداره، هزینه بالاتری را نسبت به دوجداره شامل میشوند یا رفلکسبودن شیشه موجب افزایش قیمت خواهد شد.

 

نوع گاز موجود مابین شیشه

 

نوع گاز بین جدارهها، از دیگر فاکتورهای حائز اهمیت در قیمت پنجره دوجداره است. آرگون و کریپتون، گازهایی هستند که در فصول سرد، خانه شما را گرم و در فصول گرم، محیط را سرد نگه میدارند. در این رابطه بهتر است بدانید که آرگون قیمت ارزانتری نسبت به کریپتون دارد، زیرا دارای چگالی پایین تری است.

 

دقت داشته باشید که وجود این گازها در پنجرههای دوجداره ارزانقیمت کمی محال بهنظر میرسد. بنابراین ما به شما توصیه میکنیم که تحت تاثیر قیمت قرار نگیرید و اولویت شما برای خرید، کیفیت محصول باشد.

 

وجود گالوانیزه

 

بهرهگیری از گالوانیزه در پروفیل پنجره، سبب افزایش استقامت پنجره میشود و عدم وجود آن، میتواند کیفیت و کارایی یک پنجره را تا حد زیادی کاهش دهد. برندهای تجاری معتبر در تولید محصولات خود، از گالوانیزه ای با ضخامت ۱.۲۵ یا بیشتر استفاده میکنند. توجه داشته باشید که معمولا ارزانترین پنجره دوجداره، فاقد گالوانیزه است.

 

وجود کتیبه

 

کتیبه به قسمتی گفته میشود که در بخش بالا یا پایین نصب شده است. اگر پنجره در ارتفاع پایینی نصب شود، کتیبه نیز در قسمت پایین قرار میگیرد.

 

نحوه بازگشایی پنجرهها

 

لنگه پنجرهها به شیوهها و جهات مختلف عمودی یا افقی قابل بازگشایی هستند. این شیوه طراحی بر قیمت نهایی پنجره اثرگذار خواهد بود. در راستای این موضوع، عوامل زیر بر قیمت پنجره دوجداره تاثیرگذارند:

 

*  ابعاد بازشو
*  تعداد بازشو
*  برند یراق آلات
*  یک طرفه یا دوطرفهبودن بازشو

 

تعداد لنگهها

 

هرچه تعداد لنگههای پنجره بیشتر باشد، پروفیل، لولا، دستگیره و ابزارها و مصالح بیشتری برای ساخت، مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین تعداد لنگههای پنجره با طول پنجره رابطه مستقیمی دارد.

 

برند پروفیل

عوامل تاثیرگدار بر قیمت پنجره دوجداره

 

برند پروفیل، از فاکتورهای مهمی در قیمت پنجره دوجداره است. تولید پنجره در محیط کارخانه نیز، در قیمت نهایی تاثیر بالایی دارد. بدین معنی که برخی پنجرهها بهصورت شرکتی و برخی دیگر بهشکل کارگاهی قابل تولید هستند.

 

گارانتی

 

متغیر دیگری که ثابت میکند، محصول خریداریشده مارک خوبی دارد و بهافزایش قیمت منجر میشود، ارائه ضمانتنامه یا گارانتی است. اگر تولیدات یک شرکت، بهطور خودکار شامل گارانتی شود، در واقع کیفیت پنجره را تضمین نموده و شما نیز ضمانتنامهای قوی برای اطمینان از اصالت محصول خواهید داشت.

 

در این راستا لازم است یادآوری کنیم که پنجرههای ارزان قیمت، شامل گارانتی نخواهند بود و شما در مسیر خرید محصول، آرامش خاطر ندارید. پس بهتر است با انجام یک سرمایهگذاری عاقلانه، تمرکز خود را روی خرید محصولی بگذارید که در مواقع بروز مشکل، ناچار به پرداخت هزینه هنگفت نباشید.

 

جمعبندی

 

قیمت پنجره دوجداره 1401 و عوامل موثر بر این قیمت، موضوع کلیدی ما در نگارش این مقاله بود. محاسبه قیمتپنجرههای دوجداره، همواره دارای پیچیدگیهای بسیاری بوده و با توجه به تغییرات نرخ بازار، نمیتوان قیمتی مشخص برای این تجهیزات در نظر گرفت.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman