10 مزیت فوق العاده استفاده از قفل و دستگیره هوشمند

10 مزیت فوق العاده استفاده از قفل و دستگیره هوشمند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۵۱ | ۱۴۰۱/۱۲/۲۶

ما در دنیای شلوغی زندگی می‌کنیم که اعتماد کردن به دیگران کار دشواری است. از سوی دیگر به دلیل ماشینی شدن زندگی، فرصت زیادی برای استفاده از وسایل مکانیکی و دستی باقی نمی‌ماند. مدت‌هاست که همه به دنبال وسایل و ابزارهای هوشمند هستند که زندگی را ساده‌تر می‌کنند. اگر به دنبال قفلی با امنیت بسیار بالا هستید، در خانه کودکی دارید که باید در ساعت مشخصی به مدرسه برود و برگردد و یا بارها پشت درب ماندن را تجربه کرده‌اید، حتما به قفل و دستگیره هوشمند نیاز دارید. قفل‌های هوشمند مزایای بی‌شماری برای ساکنین ساختمان دارند که قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

به گزارش اخبار ساختمان،ما در دنیای شلوغی زندگی می‌کنیم که اعتماد کردن به دیگران کار دشواری است. از سوی دیگر به دلیل ماشینی شدن زندگی، فرصت زیادی برای استفاده از وسایل مکانیکی و دستی باقی نمی‌ماند. مدت‌هاست که همه به دنبال وسایل و ابزارهای هوشمند هستند که زندگی را ساده‌تر می‌کنند. اگر به دنبال قفلی با امنیت بسیار بالا هستید، در خانه کودکی دارید که باید در ساعت مشخصی به مدرسه برود و برگردد و یا بارها پشت درب ماندن را تجربه کرده‌اید، حتما به قفل و دستگیره هوشمند نیاز دارید. قفل‌های هوشمند مزایای بی‌شماری برای ساکنین ساختمان دارند که قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

1. افزایش دسترسی بدون به خطر انداختن امنیت

در بسیاری از مواقع افراد کلید خانه را در جای مشخصی قرار می‌دهند تا سایر اعضای خانواده به آن دسترسی داشته باشند. برای مثال ممکن است فرد پیش از ترک خانه، کلید را در یکی از کفش‌های پشت درب آپارتمان قرار دهد و به فرزند خود اعلام کند که کلید را از کجا بردارد و چگونه وارد خانه شود. اما این کار واقعا خطرناک است و احتمال سوءاستفاده افراد سودجو را افزایش و امنیت منزل شما را کاهش می‌دهد. در حالی که دستگیره و قفل هوشمند به نحوی طراحی شده اند تا بتوانید با فناوری بلوتوث، اپلیکیشن تلفن همراه، اثر انگشت، وارد کردن پین کد یا حتی استفاده از کارت مخصوص، درب آپارتمان را به راحتی باز کنید.

2. دسترسی از طریق گوشی هوشمند

یکی دیگر از مزایای این قفل‌های هوشمند، امکان اتصال آن‌ها به اپلیکیشن تلفن همراه است. کلیدهای مجازی دسترسی آسان افراد معلول، سالمندان، مهمانان خاص و فرزندان را به خانه فراهم می‌کند. اگر در خانه حضور ندارید و قرار است کسی از نزدیکان و یا دوستان صمیمی به خانه شما بیاید، نیازی نیست که زمان حضور او حتما در خانه باشید تا درب را برای او باز کنید. همین که اپلیکیشن قفل هوشمند روی گوشی نصب است، می‌توانید از راه دور ورودی خانه را کنترل کرده و در زمان دلخواه از طریق این نرم‌افزار، درب را باز کنید.

3. ارتقای امنیت خانه

هر چه زمان به پیش می‌رود و تکنولوژی‌های جدید ساخته می‌شود، ما گمان می‌کنیم کار کردن با آن‌ها دشوار است. در حالی که قفل و دستگیره هوشمند این امکان را به شما می‌دهد تا چندین نفر به درب خانه دسترسی داشته باشد و در هر زمانی از شبانه روز، ورود و خروج افراد را ردیابی کند. اگر احساس می‌کنید در نبود شما کسی وارد خانه می‌شود، می‌توانید قفل هوشمند خانه را از راه دور نظارت و کنترل کنید. حتی اگر لازم باشد با ایجاد رمز عبور اختصاصی و جدید مانع از ورود برخی از افراد به خانه خود شود.

4. بدون نیاز به تعویض قفل‌ها

یکی دیگر از مزیت‌های قفل و دستگیره هوشمند عدم نیاز به تغییر قفل‌هاست. وقتی رمز عبور درب را فراموش کرده باشید، نیازی نیست هزینه زیادی پرداخت و قفل درب را تعویض کنید. بلکه این قفل‌های هوشمند که با نرم‌افزار عمل می‌کنند، تنها به صورت سیستمی و نرم افزاری باز می‌شوند. ممکن است بابت آن هزینه پرداخت کنید، اما دردسر تعویض قفل و خراب شدن درب را به دنبال ندارد. از سوی دیگر، برای جلوگیری از ورود افراد بیگانه، فقط رمز را تغییر می‌دهید و نیازی به تعویض قفل و هزینه‌های ناشی از آن نیست.

5.ارتباط با خانه از راه دور

اگر در خانه فردی وجود دارد که همیشه فراموش می‌کند درب خروجی را قفل کند یا کلید خود را به همراه داشته باشد، جای نگرانی نیست! از طریق دستگیره و قفل هوشمند می‌توانید به راحتی مکانیسم قفل را بررسی کرده و درب را ببندید. همچنین اگر فرد فراموشکاری هستید و در نیمه راه به یاد قفل درب می‌افتید، باز هم از طریق گوشی می‌توانید آن را چک کرده و در صورت نیاز به راحتی آن را قفل کنید.

6.گزینه‌های متعدد برای قفل و باز کردن اموال ارزشمند

اگر در خانه سکه، طلا، ارز و یا هر شیء گرانبهایی دارید و مدام نگران دستبرد و سرقت هستید، با وجود قفل هوشمند تنسر لاک می‌توانید این استرس را برای همیشه فراموش کنید. باز کردن این قفل‌ها کار ساده‌ای نیست و از سوی دیگر اگر کسی با تکنولوژی دستگیره و قفل هوشمند آشنا باشد و بخواهد بدون اجازه وارد خانه شود، به راحتی و خیلی سریع از طریق گوشی متوجه شده و با پلیس یا همسایه‌ها تماس می‌گیرید.

7. سهولت استفاده از قفل و دستگیره هوشمند

اگر در خانه مستاجر، مهمان یا نظافتچی وجود دارد که نمی‌تواند از قفل و دستگیره به راحتی استفاده کند، قفل و دستگیره هوشمند محصولی با ارزش خرید بالا برای شماست. همچنین اگر تمایل به استفاده از بلوتوث و وای فای ندارید، قفل هوشمند صفحه کلیدی انتخاب کنید که بتوانید رمز عبور را مستقیما روی دستگاه ذخیره کنید.

وقتی امکان ثبت بیش از یک میلیون رمز عبور وجود دارد، چه کسی می‌تواند آن را حدس بزند یا هک کند؟ قفل‌های هوشمند دارای ویژگی پنهان کردن رمز عبور هستند و حریم خصوصی شما را در مقابل افراد سودجو حفظ می‌کنند.

8.طرح‌های متنوع و شیک

زیبایی ظاهری درب آپارتمان یا ویلا یکی از خواسته‌های همیشگی مشتریان است که قفل هوشمند آن را به بهترین نحو برآورده می‌کند. از سوی دیگر روی درب هیچ ردی از جای قفل و کلید سنتی دیده نمی‌شود و این خود دلیلی بر زیبایی بیشتر دستگیره‌های هوشمند است.

9. اختصاص دادن رمز عبور برای هر یک از اعضا خانواده

شما می‌توانید برای هر یک از اعضا خانواده رمز عبور مجزایی بسازید که با فرد دیگر خانواده متفاوت باشد. به عنوان نمونه برای فرزندان خود یک رمز عبور خاص بسازید و هر زمان که احساس کردید توسط فرد دیگری ممکن است به سرقت رود، فوراً آن را عوض کنید. برخلاف دستگیره و قفل‌های سنتی و قدیمی که برای عوض کردن آن باید هزینه و وقت زیادی را صرف کنید، در مورد دستگیره هوشمند این مشکلات وجود ندارد و امنیت خانه شما تا حد زیادی تأمین می‌شود.

همچنین می‌توانید کدهایی را که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، حذف کنید یا تغییر دهید و مطمئن شوید دسترسی به درب برای همه اعضا خانواده وجود دارد.

10. ادغام با سایر دستگاه‌های هوشمند خانه

یکی دیگر از مزیت‌های قفل و دستگیره هوشمند امکان ادغام و اتصال با سایر دستگاه‌های امنیتی خانه است. اگر در منزل از دوربین‌های هوشمند، دزدگیر و یا دوربین در فضای باز استفاده می‌کنید، می‌توانید تمامی این سیستم‌ها را به یکدیگر متصل کنید. حتی اگر فردی رمز ورود به خانه شما را پیدا کند و بخواهد وارد ساختمان شود، به دلیل اتصال قفل هوشمند با دزدگیر، فوراً آژیر ساختمان به صدا در می‌آید و سارق راهی برای ورود به خانه پیدا نمی‌کند.

قفل هوشمند برای رفاه و امنیت شما

وقتی همه چیز در حال دیجیتالی شدن است، چرا نباید به دنبال بهترین نمونه از این ابزار و تکنولوژی‌ها باشیم؟ پیشرفت فناوری و هوشمند شدن دستگاه‌ها و ابزارهای مورد نیاز برای سهولت، امنیت و رفاه شماست و استفاده از آن‌ها می‌تواند تا حد زیادی استرس و ترس از ورود سارقان به داخل ساختمان را کمتر کند. اگر می‌خواهید اموال و جان عزیزان شما از دسترس این افراد دور بماند، لازم است به دستگیره‌های هوشمند فکر کنید.


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman