ساخت استخر خانگی مدرن

ساخت استخر خانگی مدرن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۲ | ۱۴۰۲/۰۱/۳۱

اجرای استخرهای خانگی در طرح‌ها و متراژهای مختلف باعث کارآمدی و حضور آن‌ها در خانه‌های کوچک شده است تا افراد برای شنا کردن و لذت بردن از محیط آبی، اجباری به ترک منزل نباشد.

به گزارش اخبار ساختمان، اگر ساخت ویلای شما رو به پایان است یا اینکه تصمیم دارید بازسازی در آن انجام دهید، ساخت استخر خانگی مدرن آن هم با یک معماری به روز یکی از راه‌های پیش روی شماست. فقط با کمی خلاقیت شما صاحب یه استخر خانگی لوکس در ویلای خود می‌شوید، البته ویلایی که با وجود استخر در آن از جنبه‌های تفریحی و زیبایی ارزشمندتر از ویلاهای معمولی است. اگر شما هم قصد ساخت استخر خانگی مدرن را دارید باید به فاکتورهای مختلفی از جمله وسایلی که معمولا در ساخت استخرهای معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد، توجه کنید تا چیزی متفاوت در ویلا و یا منزل خودتان خلق کنید. یکی از راه‌های مناسب برای خلق یک استخر فوق العاده که تفاوت چشمگیری با یک استخر معمولی داشته باشد استفاده از تجهیزات به روز و جذاب در ساخت استخر خانگی مدرن است. به طور مثال نازل‌های استخری مانند نازل پرده آب استخری، نازل کرتین استخری، نازل بارانی استخری و یا فواره‌ها از تجهیزات مناسب برای ساخت استخر خانگی مدرن به حساب می‌آیند.

 

پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا یاد بگیریم چطور می‌توان استخر خانگی خود را به استخری مدرن تبدیل کرد؟!

 

فضای مناسب برای ساخت استخر خانگی

 

همیشه وقتی صحبت از ساخت استخر خانگی می‌شود تصور افراد ساخت استخر در ویلاهای بزرگ و لوکس است اما باید گفت همیشه این طور نیست. در فضاهای کوچک هم امکان پیاده‌سازی استخر خانگی وجود دارد. در واقع اجرای استخرهای خانگی در طرح‌ها و متراژهای مختلف باعث کارآمدی و حضور آن‌ها در خانه‌های کوچک شده است تا افراد برای شنا کردن و لذت بردن از محیط آبی، اجباری به ترک منزل نباشد.

 

راهنمای ساخت استخر خانگی مدرن و خاص

 

به کارگیری شکل‌های هندسی جدید به جای استفاده از فرمت های تکراری مربع یا مستطیل
*  استفاده از انواع نازل‌های استخری در لبه‌ی استخر
*  استفاده از انواع فواره‌ها در مرکز یا کناره استخر
*  به کارگیری نورپردازی به شکلی حرفه ای و متفاوت با چراغ‌های استخری
به کارگیری مبدل‌های حرارتی جهت گرمایش آب استخر خانگی

 

به کارگیری شکل‌های هندسی جدید به جای استفاده از فرمت های تکراری مربع یا مستطیل

استفاده از فرم‌های هندسی غیرمعمول علاوه بر افزایش جذابیت فضای محیط، باعث افزایش هیجان شنا کردن نیز می‌شود. اما توجه به اصول ساخت استخر حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

 

استفاده از انواع نازل‌های استخری در لبه‌ی استخر

نازل‌های استخری به عنوان نسلی جدید از نازل‌های هدایت کننده آب به شمار می‌روند که در 3 دسته اصلی به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

 

  • نازل پرده آب شوتر

نازل پرده آب شوتر

 

در نازل پرده آب شوتر، آب به شکل یک پرده خارج شده و به عبارتی یادآور آبشارهای طبیعی است. اگر شما قصد ایجاد جلوه‌ای بی‌نظیر از آبنما در استخر خود دارید نازل پرده آب شوتر بهترین گزینه است. نازل پرده آب شوتر با جنس استیل 304 نگیر دارای بالاترین میزان مقاومت در برابر پوسیدگی و خوردگی است که آسیبی نمیبیند. نازل پرده آب شوتر طبق سفارش مشتریان عزیز در مجموعه بزرگ آراکس تولید می‌گردد و در رنگ‌های سیلور براق و مات با ضمانت 15 ساله بین مشتریان عرضه می‌گردد. جهت مشاهده نمونه نازل پرده آب شوتر می‌توانید به سایت آبنمای آراکس مراجعه کنید.

 

  • نازل کرتین استخری

 

از مهم‌ترین کاربردهای نازل کرتین استخری در فضا اثر زیباسازی آن است که جلوه فوق‌العاده­ای را به استخر می‌دهد. نازل کرتین استخری با جنس استیل 304 نگیر در مدل‌های مختلف طرح کبری، طرح دلفین، طرح C، طرح حلزونی در مجموعه بزرگ آراکس با ضمانت 15 سال قابل تولید می‌باشد. جهت مشاهده نمونه نازل کرتین استخری می‌توانید به سایت آبنمای آراکس مراجعه کنید.

 

  • نازل بارانی استخری

 

نازل بارانی استخری از خلاقانه‌ترین آبنماهایی است که در یک استخر خانگی جلوه‌ای خاص را ایجاد می‌کند. نازل بارانی استخری ضمن قابلیت راه اندازی بسیار آسان باعث ایجاد صدای دلنشین باران می‌شود. از مزایای نازل بارانی استخری ایجاد طراوت و تصفیه هوا در فضاهای داخلی و خارجی و قابلیت تعویض کومت‌ها در صورت آسیب دیدگی را می‌توان نام برد. نازل بارانی استخری از جنس استیل 304 نگیر با ضمانت 10 سال در مجموعه بزرگ آراکس مطابق با سفارش مشتریان عزیز قابل تولید می‌باشد. جهت مشاهده نمونه نازل بارانی استخری می‌توانید به سایت آبنمای آراکس مراجعه کنید.

 

استفاده از انواع فواره‌ها در مرکز یا کناره استخر

فواره‌‌های استخری یکی از پرکاربردترین و فراوان‌ترین فواره‌ها هستند که علاوه بر زیبایی استخرها باعث تصفیه هوا نیز می‌شوند. وجود یک یا چند فواره استخر خانگی شما را به استخری مدرن تبدیل می‌کند. از مهم‌ترین این فواره‌ها می‌توان به فواره قاصدک اشاره کرد که که می‌تواند آب را با فشار بیشتری پخش کند. وجود فواره‌ به استخرها زیبایی فوق العاده‌ای می‌بخشد که آن را از یک استخر معمولی متمایز می‌کند. جهت مشاهده نمونه فواره‌های استخری تولید شده در مجموعه بزرگ آراکس می‌توانید به سایت آبنمای آراکس مراجعه کنید.

 

به کارگیری نورپردازی به شکلی حرفه ای و متفاوت با چراغ‌های استخری

با نورپردازی خاص و بهره گیری از رنگ‌های مختلف، شما می‌توانید یک استخر خانگی را به شکل استخری مدرن ایجاد کنید. رقص نور در آب به ویژه در ساعات غروب خورشید، بسیار ملموس‌تر است و اگر از استخر استفاده نمی‌کنید حتی تماشای منظره آن نیز جذاب و دوست داشتنی خواهد بود. از جمله تجهیزات پرکاربرد جهت نورپردازی استخر چراغ‌های استخری هستند که با تنوع بالا در مجموعه بزرگ آراکس عرضه می‌شوند.

 

چراغ های استخری

 

به طور معمول جنس چراغ های استخری از LED، SMD و هالوژنی می باشدکه چراغ های LED وSMD در انواع تک رنگ و یا 14 رنگ و چراغ استخری هالوژنی به صورت تک رنگ تولید می شوند. در مجموعه بزرگ آراکس چراغ های استخری در دو نوع توکار (کاسه ای) و روکار (بدون کاسه) و با قالب هایی از جنس آلومینیوم و یا استیل تولید می گردند. جهت مشاهده نمونه چراغ های استخری می توانید به سایت آبنمای آراکس مراجعه کنید.

 

به کار گیری مبدل‌های حرارتی جهت گرم نمودن آب استخر

یکی از تجهیزات مورد نیاز برای استخرهای خانگی مبدل‌های حرارتی هستند که برای گرمایش آب استخر و جکوزی به کار می‌روند. مبدل‌های‌ حرارتی دارای ظرفیت‌های مختلف هستند که مطابق با نوع استخر و دمای آب استخر محاسبه می‌گردد. در مقایسه‌ی انواع مبدل‌ها، مبدل‌های حرارتی از نوع پوسته و لوله استیل از مناسب‌ترین مبدل‌های حرارتی استخری به شمار می‌روند که در طول 50 تا 120 سانتی‌متر قابل تولید هستند.

 

مبدل های حرارتی

 

مبدل‌های حرارتی استخری در دو جنس استیل و مس در مجموعه آراکس تولید می‌گردد. نکته قابل توجه برای شما اینکه مبدل‌های حرارتی پس از مدتی باید اسید شویی شوند زیرا رسوباتی که داخل مبدل تشکیل می‌شود در کارکرد آن اثرات منفی دارد. جهت مشاهده نمونه مبدل‌های حرارتی استخری می‌توانید به سایت آبنمای آراکس مراجعه کنید.

 

تجهیزات ساخت استخر خانگی مدرن را از کجا تهیه کنیم؟

 

با توجه به اینکه یک محصول خوب و با کیفیت مثل نازل‌های استخری، مبدل حرارتی یا چراغ استخری را باید از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمود ما فروشگاه آنلاین آبنما و تجهیزات استخری آراکس را به شما معرفی می‌کنیم که از شناخته‌ شده‌ترین و معتبرترین فروشگاه‌هایی است که سال‌های‌ سال است تجهیزات آبنما مانند آبنما بارانی، استخر و جکوزی را به فروش می‌رساند. محصولات این فروشگاه علاوه بر ضمانت اصالت کالا امکان ارسال به درب منزل شما را نیز دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از محصولات متنوع آراکس دیدن کنید و همچنین می‌توانید از طریق پیج اینستاگرام صفحه آراکس را دنبال کنید.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman