برندهای معروف چیلر را بشناسید!

برندهای معروف چیلر را بشناسید!
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۱ | ۱۴۰۲/۰۲/۱۸

چیلر دستگاهی است که گرما را از یک محیط گرفته و به محیط دیگر انتقال می دهد. این دستگاه با یک چرخه ترمودینامیکی مثل چرخه های تراکمی یا جذبی، حرارت موجود در مایعات (آب) را از بین می برد یا بخار می کند. این امر باعث سرد شدن محیط اتاق می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، در فصول گرم تابستانی استفاده از دستگاه های تهویه هوا از اهمیت بالایی برخوردار است. دستگاه هایی مثل ایرواشر خانگی و صنعتی، سیستم های تهویه مطبوع سرمایشی یا چیلر، هر کدام برای مصارف مختلف کارآمد هستند. برای تهیه سیستم تهویه خوب نظیر چیلر ابتدا باید برندهای معروف چیلر را بشناسید.

 

چیلر چیست؟

 

اگر می دانید سیستم تهویه مطبوع یا hvac چیست، پس نام چیلر را هم شنیده اید. چیلر دستگاهی است که گرما را از یک محیط گرفته و به محیط دیگر انتقال می دهد. این دستگاه با یک چرخه ترمودینامیکی مثل چرخه های تراکمی یا جذبی، حرارت موجود در مایعات (آب) را از بین می برد یا بخار می کند. این امر باعث سرد شدن محیط اتاق می شود. برندهای معروف چیلر از تکنولوژی های مختلفی برای تولید این محصول استفاده می کنند.

 

معرفی اجزای مختلف چیلر

 

معرفی اجزای مختلف چیلر

 

همه برندهای معروف چیلر چهار جزو مشترک دارند که کیفیت و قدرت عملکرد آن ها در خرید چیلر تاثیر می گذارد. علاوه بر این اجزای مشترک، چیلرها اجزای دیگری نیز دارند که کیفیت کلی دستگاه تحت تاثیر آن ها متفاوت خواهد بود.

 

یکی از بخش های مهم در کنار هر سیستم گرمایشی و سرمایشی، دریچه تهویه هوا می باشد که وظیفه جابجایی هوای داخل ساختمان را بر عهده دارد. خرید این دریچه ها که در انواع فلزی، پلاستیکی و ... در بازار موجود هستند، هزینه چندانی ندارد، اما کارایی آن ها به ویژه برای تهویه مطلوب، جابجایی مناسب هوا و جلوگیری از خفگی در صورت نشت گاز بسیار مورد توجه است.

 

چگالنده

 

چگالنده یا کندانسور، وظیفه تبرید (تبدیل گاز به مایع) مبرد (ماده مورد استفاده در فرآیند تبرید دستگاه های تهویه مطبوع) را دارد. این قطعه در دو نوع آب خنک و هوا خنک موجود است.

 

کمپرسور

 

کمپرسور جزو قطعاتی است که هم بر قیمت و هم بر کیفیت یک چیلر تاثیر می گذارد. این قطعه وظیفه مکش گازی را بر عهده دارد که از اپراتور عبور می کند. سپس این گاز را متراکم می کند و فشار و دمای آن را افزایش می دهد که مانع افزایش گرما خواهد شد.

 

اوپراتور

 

مبرد قبل از ورود به چگالنده باید از اپراتور عبور کند تا با دریافت گرمای آب، بخار شود. این قطعه در دو نوع لوله ای و صفحه ای موجود است.

 

شیر انبساط

 

بعد از عبور از چگالنده، مایع دریافتی وارد شیر انبساط شده و فشار آن کم می شود. شرکت‌ها و برندهای مختلف این قطعه را در دو نوع الکترونیکی و ترموستاتیک استفاده می کنند.

 

آشنایی با انواع چیلر

 

آشنایی با انواع چیلر

 

برندهای معروف چیلر را دو دسته تراکمی و جذبی می توان دید:

 

چیلر تراکمی

 

_  بر اساس کندانسور: دو دسته آب خنک و هوا خنک

_  بر اساس کمپرسور: چهار دسته اسکرو، اسکرال، پیستونی و سانتریفیوژ

 

چیلر جذبی

 

_  دسته اول: شعله مستقیم و غیر مستقیم آتش

_  دسته دوم: آب و لیتیوم بروماید، آب و آمونیاک

_  دسته سوم: تک اثره و دو اثره

 

مهم ترین نکات برای خرید چیلر مناسب

 

برای خرید چیلر مناسب به نکات زیر در مشخصات فنی دستگاه توجه کنید:

 

*  ظرفیت چیلر
*  شرایط محیطی که چیلر در آن قرار می‌ گیرد
*  مصرف انرژی
*  کارایی و راندمان

 

علاوه بر این نکات، هزینه تعمیر و نگهداری، کیفیت و مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش نیز از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب و خرید چیلر هستند.

 

چیلرها چه مصارفی دارند؟

 

برندهای معروف چیلر مصارف و استفاده های گوناگونی دارند. مانند موارد زیر:

 

1.  سرمایش و تهویه مطبوع در مجتمع های مختلف (مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی)، بیمارستان‌ ها و...

2.  کارخانه های غذایی، داروسازی و...

3.  فرآیند سرمایش صنعتی

 

برندهای معروف چیلر

 

برندهای معروف چیلر

 

تولیدکنندگان چیلر با بهره مندی از فناوری های روز، مشتریان بسیاری را به سوی محصولات خود جذب کرده اند. تعدادی از این برندها را بشناسیم:

 

برند چیلر سنتری (Century)

 

چیلرهای آمریکایی سنتری، در دو سری N و PC تولید می شوند که سری N این چیلرها تمام نیازمندی های شما را برطرف خواهد کرد.

 

این چیلر از آزمایش های سنجش مختلف سربلند بیرون آمده است و کمپرسورهای با کیفیتی مثل BITZER یا COPELAND را به کار می برد. از ویژگی های سری N می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

*  پاور اتوماتیک فن موتور
*  کمپرسور اتوماتیک
*  نشانگر رطوبت
*  مقاوم در برابر فشار بالا
*  لرزش گیر
*  برخورداری از محافظ چند لایه موتور (در صورت گذر از حد ظرفیت)
*  شیر انبساط مکانیکی

 

سری PC این چیلرها، بسیار مطمئن و انعطاف پذیر و جزو برندهای معروف چیلر هستند. آن ها از نظر کندانسور در هر دو دو نوع آب خنک و هوا خنک تولید می‌ شوند. ویژگی‌های این سری علاوه بر امکانات سریN  عبارت اند از:

 

*  استیل ضد زنگ
*  استفاده از کندانسور اسپلیت در چیلرهای هواخنک
*  تنوع رنگ بالا
*  اندازه های مختلف
*  کاهش آلودگی صوتی (با بهره‌ مندی از سیستم آکوستیک)

 

چیلر برند گری (Gree)

 

چیلرهای سری D هوا خنک این شرکت، انتخاب خوبی برای ساختمان های نوساز یا تازه بازسازی شده هستند. این چیلرها در ابعاد مختلف نصب می شوند.

 

چیلرهای گری با امکان بالانس کمپرسور تعداد دفعات روشن و خاموش شدن دستگاه را به حداقل می رسانند و طول عمر آن را چند برابر بیشتر می کنند.

 

*  کاهش آلودگی صوتی (با بهره‌ مندی از سیستم آکوستیک)
*  بهره مندی از یونیت های مستر مجزا و آزاد (در صورت از کار افتادن یک قطعه به عوض کل مدار نیازی نیست و می‌ توان یونیت مستر مورد نظر را جایگزین کرد)
*  مقاوم در برابر خوردگی به واسطه استفاده از پوشش طلا

 

برند کریر (Carrier) چیلر

 

برند کریر توسط مخترع بزرگ، ویلیام کریر بنیانگذاری شد که مخترع سیستم تهویه مدرن هم بود. همین کافی است تا به کیفیت شرکت کریر اعتماد کنید.

 

چیلر هوا خنک کریر

 

 این چیلرها با کمپرسورهای روتری (چرخشی)، اسکرو (مارپیچی) و اسکرال (حلزونی) ۴۷۰۰ کیلووات ظرفیت دارند و با مبردهای HFC و HFO سازگار هستند.

 

چیلر آب خنک Carrier

 

مشابه چیلر هوا خنک با مبردهای HFC و HFO سازگاری و تا ۱۰۵۰۰ کیلووات ظرفیت دارند. این چیلرها مصرف اکو دارند و در انرژی صرفه جویی می‌کنند.

 

چیلر برند دایکین (Daikin)

 

این برند نیز همانند چیلرهای قبلی کندانسورهای هوا خنک و آب خنک را به کار می برد. مصرف انرژی این چیلرها بهینه است و در سرمایش سیستم های گرمایشی منطقه ای در تعداد بالا یا صنعتی کاربرد دارند. ویژگی های آن عبارت اند از:

 

*  استفاده از بهترین تجهیزات با کمترین مصرف انرژی
*  بهره وری بالا
*  این محصول در طیف گسترده ای از تنوع رنگ و اندازه تولید می‌ شود.
*  گستردگی خط تولید

 

برند میتسوبیشی (Mitsubishi) چیلر

 

همه برند میتسوبیشی که از نامدارترین و بهترین برندهای معروف چیلر است را می شناسید. تمامی متخصصان محصولات این برند را پیشنهاد می کنند.

 

اصول اولیه این شرکت با قدمت ۴۰ ساله، نوآوری، مصرف بهینه و گسترش همکاری است و با برندهای مختلفی مثل Climaveneta سابقه همکاری دارد.

 

چیلر سری E میتسوبیشی

 

این نوع در ۶ یونیت مجزا ارائه می شود که به یکدیگر اتصال می یابند. ظرفیت این چیلرها را ۹۰ تا ۱۰۸۰ کیلووات اعلام می کنند، همچنین حمل و نصب آسانی دارند.

 

چیلر معمولی Mitsubishi

 

چیلرهای هواخنک با کمپرسورهای مختلف به تولید می‌ رسند.

 

حرف آخر؛ چیلر، نیاز هر ساختمان!

 

بسیاری از برندهای معروف چیلر امکان مدیریت هوا به وسیله مدیریت دما، پاکیزگی جریان و رطوبت را اصل اولیه کسب و کار خود می دانند. بدین ترتیب چیلرهای تولید شده برای انواع مصارف صنعتی خانگی و... مناسب هستند و بهترین کیفیت را برای شما فراهم خواهند کرد.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman