پتینه بهتره یا نقاشی ساختمان

پتینه بهتره یا نقاشی ساختمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۴ | ۱۴۰۲/۰۲/۲۵

پتینه کاری هنر ایجاد حالت کهنگی و زنگ زدگی بر روی اشیاء مختلف است. این هنر در نقاشی ساختمان نیز کاربرد دارد و حالتی شگفت انگیز و بسیار منحصر به فرد را بر روی دیوار یا سقف ایجاد می‌کند.

به گزارش اخبار ساختمان، پتینه کاری بهتره یا نقاشی ساختمان؟ این سوالی است که بسیاری از صاحبان ساختمان که در حال ساخت و ساز یا نوسازی هستند پرسیده و به دنبال جوابی مناسب برای آن هستند. پیش از هر چیزی باید گفت که طرح این سوال به این صورت اشتباه است! پتینه کاری یک تکنیک ویژه است که می‌توان در نقاشی ساختمان از آن استفاده کرد. پس در مقابل کل نقاشی ساختمان قرار نمی‌گیرد. به این معنا که می‌توان آن را با انواع دیگر رنگ آمیزی و تکنیک برای نقاشی دیوار و سقف مقایسه کرد و بهترین انتخاب را برای زیبا سازی محیط داخلی داشت. پس با ما باشید، چرا که در این مقاله به این سوال جواب داده‌ایم. نخست به نقاشی ساختمان یا همان دیگر تکنیک‌های رنگ آمیزی ساختمان می‌پردازیم. شما در این باره چه می‌دانید؟

 

نقاشی ساختمان چیست؟

 

نقاشی ساختمان به استفاده از رنگ‌های مختلف برای رنگ‌آمیزی و ایجاد طرح‌های متنوع بر روی دیوارهای داخلی، سقف و حتی نمای بیرونی اطلاق می‌گردد. این کار تاثیر به سزائی بر محیط می‌گذارد و نه تنها زیبایی ساختمان را دو چندان می‌کند بلکه به دوام و ماندگاری آن افزوده و ارزش آن را بالا می‌برد. همچنین تاثیری مثبت بر روحیه افراد می‌گذارد.

 

پتینه بهتره یا نقاشی ساختمان؟

 

رنگ‌های مورد استفاده در نقاشی ساختمان در چهار نوع رنگ روغن، رنگ پلاستیک، رنگ آکرلیک و رنگ مولتی کالر خلاصه می‌شوند. از این رنگ‌ها برای پیاده سازی تکنیک‌های نقاشی ساختمان نظیر تکنیک نقاشی ساده که همواره محبوب است، کالر واش، نقاشی متالیک، مولتی کالر که چند رنگ پلاستیک استفاده می‌شود و نقاشی به صورت برجسته است، نقاشی طرح دار و نقاشی سه بعدی استفاده می‌شود.

 

هر یک از این تکنیک‌ها برای بخشی از فضای داخلی خانه یا محل کار مناسب است و نمی‌توان تنها بر اساس سلیقه تکنیکی را انتخاب و پیاده سازی کرد چرا که زیبایی لازم را نخواهد داشت.

 

پتینه کاری چیست؟

 

پتینه کاری هنر ایجاد حالت کهنگی و زنگ زدگی بر روی اشیاء مختلف است. این هنر در نقاشی ساختمان نیز کاربرد دارد و حالتی شگفت انگیز و بسیار منحصر به فرد را بر روی دیوار یا سقف ایجاد می‌کند. در واقع نه تنها حالت کهنگی به دیوار می‌دهد بلکه بافت آن را نیز تغییر داده و برجسته می‌کند. پتینه کاری به کمک تکنیک‌های مختلفی قابل اجرا می‌باشد؛ تکنیک‌هایی که سبب شده‌اند مدل‌ها و طرح‌های پتینه گوناگونی همچون طرح آجر، طرح گل، فرشته، موتیف که ترکیبی از طلا کاری می‌باشد و پتینه طرح سنگ نما ابداع و اجرا شوند.

 

پتینه کاری چیست؟

 

پتینه از پایداری بالایی برخوردار است. این سبک نقاشی ساختمان به راحتی ترمیم می‌شود و می‌تواند به خوبی ترک دیوار را بپوشاند. علاوه بر این‌ها این نوع رنگ آمیری دیرتر کثیف می‌شود

 

کدام بهتر است؟ پتینه کاری یا نقاشی ساختمان

 

امروزه پتینه کاری طرفداران زیادی پیدا کرده است. در واقع برای افرادی که ساده پسند نیستند انتخابی عالی به شمار می‌رود. البته و با این وجود نمی‌توان نقاشی ساختمان با تکنیک‌های دیگر به ویژه نقاشی ساده را نادیده گرفت. هر یک از این تکنیک‌ها اگر که در جای خود استفاده شوند ترکیبی فوق العاده ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال پتینه کاری برای دیوارها و سقف اتاق پذیرایی یا دیواری از دیوارهای اتاق نشیمن، اتاق انتظار یا اتاق خواب عالی خواهد بود. این در حالی است که برای آشپزخانه پتینه کاری زیاد مناسب نیست و نقاشی ساده با رنگ روغن گزینه‌ای بهتر است.

 

پتینه کاری یا نقاشی ساختمان

 

همچنین برای اتاق کودک نقاشی ساختمان با تکنیک نقاشی و ایجاد طرح روی دیوار مناسب‌تر از پتینه کاری است. علاوه بر تناسب پتینه کاری و فضای مورد نظر و بررسی مزیت‌های هر یک، افراد باید به میزان بودجه‌ای که برای نقاشی در نظر دارند توجه کرده و مطابق با آن برای پتینه کاری و نقاشی ساختمان با دیگر تکنیک‌ها تصمیم گیری نمایند.

 

کلام آخر

 

با نقاشی ساختمان و پتینه کاری که می‌توان آن را یکی از تکنیک‌های نقاشی ساختمان برشمرد، آشنا شدید. همانگونه که بیان شد بهتر بودن هر یک علاوه بر سلیقه شخصی به کاربرد مکان مورد نظر نیز وابسته است. در واقع استفاده از تکنیک پتینه در جای نامناسب نه تنها به محیط زیبایی نمی‌بخشد بلکه باعث ناموزون دیده شدن آن می‌شود.

 

البته در کنار موارد گفته شده، توجه به تخصص، مهارت و تجربه پتینه کار الزامی است. به این دلیل که شخص با تجربه و حرفه‌ای در این حوزه خود می‌تواند علاوه بر انجام کار به شکل اصولی، صاحب نظر باشد و در صورت نامناسب بودن این تکنیک برای محل گفته شده، آن را عنوان کند.

 

و در آخر اینکه برای پتینه کاری ویا نقاشی ساختمان می‌توانید از تجربه و مهارت نقاشان و پتینه کاران نقاشی ساختمان محمدی بهره ببرید. این مجموعه با عنوان نقاشی ساختمان در تهران و کرج این تکنیک ها را در صورت سفارش با کیفیتی بسیار خوب در جهت افزایش طول عمر کار و ایجاد زیبایی محیطی بر روی دیوار پیاده می‌کنند.

سوالات متداول
  • نقاشی ساختمان با رنگ آکرلیک برای چه فضایی مناسب‌تر است؟
    رنگ آکرولیک پوشانندۀ خوبی برای ترک‌ها به شمار می‌رود و عموما بر روی دیوار آجری، بتونی و گچی قابل اجرا است.
  • چه هزینه‌ای برای پتینه کاری لازم است؟
    نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای پتینه کاری اعلام کرد چرا که این نوع نقاشی به عوامل مختلفی چون مکان اجرا، نوع ابزار، میزان جزئیات، نوع طرح، متراژ فضا و نوع مواد مورد استفاده وابسته است.
  • برای پتینه کاری باید به چه کسانی مراجعه کرد؟
    همانطور که در متن نیز به آن اشاره شد، پتینه کاری توسط پتینه کاران و نقاشان ساختمان انجام می‌شود. برای پتینه کاری در تهران شما می‌توانید از تخصص و مهارت نقاشان مجموعه نقاشی ساختمان محمدی بهره ببرید.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman