وجود بیش از 11 هزار ساختمان درخطر در پایتخت

وجود بیش از 11 هزار ساختمان درخطر در پایتخت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۰ | ۱۴۰۲/۰۲/۳۱

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران گفت: تقریباً بالای ۱۱ هزار ساختمان درخطر داریم که تغییر کاربری دادند و منازل مسکونی را سوله و انبار کردند؛ آن هم در کوچه هایی که قابلیت امدادرسانی ندارند.

به گزارش اخبار ساختمان، قدرت‌الله محمدی؛ مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران در برنامه تهران20 در خصوص آتش سوزی خیابان مولوی اظهار کرد: متأسفانه با توجه به حجم اجناسی که به صورت انباشته شده در این انبار 3000 مترمربعی دپو شده بود، حدود 6 ساعت است که آتش نشانان درگیر اطفاء و لکه گیری هستند که باتوجه به حجم اجناس ممکن است تا صبح طول بکشد.

محمدی تصریح کرد: حادثه فوتی نداشته است اما این حریق مملو از وسایل پلاستیکی بود که اثرات این اتفاق که مسموم کننده بود و شاید خودش را برای نیروهای من تا پنج سال آینده نشان ندهد.

وی گفت: این ساختمان جزو ساختمان های پرخطری بود که در رصد نظارت ما بوده و بیش از پنج بار اخطار گرفته است، اما جزو 95 ساختمان نبوده است. ساختمان های ناایمن به پنج گروه تقسیم می شوند و این 95 ساختمان جزو گروه بسیار پرخطر هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران ادامه داد: در آخرین اخطار 23 اسفند سال گذشته دستورالعملی به این ساختمان دادیم، البته این ساختمان اولین نیست و آخرین هم نخواهد بود.

وی افزود: تقریباً بالای 11 هزار ساختمان درخطر داریم که تغییر کاربری دادند و منازل مسکونی را سوله و انبار کردند؛ آن هم در کوچه هایی که قابلیت امدادرسانی ندارند.

محمدی خاطرنشان کرد: در بیش از چهار منطقه تهران مانند مناطق 12، 11، 15 و 16 از این دست ساختمان ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه "ما یک به یک کوچه ها را برای شناسایی ساختمان های ناایمن رصد کردیم و به آنها اخطار دادیم"، گفت: دستگاه های دیگر نیز باید کمک کنند و اگر مالکین تمکین نکردند از طریق برخورد قضایی اقدام کنند. اعلام لیست 95 ساختمان مشکلی ندارد.

محمدی تأکید کرد: باید هزینه را برای چنین افرادی بالا ببریم. برای همین ساختمان نیز از دستگاه قضایی خواستیم که اعلام جرم کند.

وی گفت: ما ضابط قضایی نیستیم و دستمان بسته است و برای این ساختمان هایی که عدم تمکین می کنند جرم‌انگاری نشده است.

تسنیم


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman