اهمیت پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی

اهمیت پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۰۰ | ۱۴۰۲/۰۳/۰۸

پارتیشن ها عناصری برای جدا سازی بخش های مختلف یک فضای داخلی یا اضافه کردن بخش کوچکی به محیط یک خانه یا اداره هستند.

به گزارش اخبار ساختمان، استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی یکی از بهترین روش ها برای رسیدن به فضاهای مدرن، راحت و ایمن است. این آیتم مزیت های متعددی را در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان های مسکونی و اداری به طراحان و کاربران ارائه می دهد. به دلیل تنوع و مزایایی که شیشه ها دارند، استفاده از آنها نیز مزایای فراوانی را به همراه خواهد داشت که به دلیل راحتی نصب و نگهداری در بین بسیاری از افراد محبوب هستند. استفاده از پارتیشن شیشه ای در بین فضاها به ما کمک می کند تا مناطق را با توجه به کاربرد آنها به طور ماهرانه جداسازی کنیم. اینکه چگونه یک پارتیشن شیشه ای بر دکوراسیون داخلی تأثیر می گذارد به منطقه مورد استفاده، روش نصب، نوع شیشه استفاده شده و شفافیت آن بستگی دارد.

 

انواع پارتیشن شیشه ای


پارتیشن ها عناصری برای جدا سازی بخش های مختلف یک فضای داخلی یا اضافه کردن بخش کوچکی به محیط یک خانه یا اداره هستند. در قدیم معمولاً از چوب یا فلز برای اینکار استفاده می شد که به دلیل معایبی مانند فرسودگی سریع، مانع کامل دید شدن، کاهش نور فضای داخلی و سنگینی و دشواری نصب استفاده از آنها به مرور زمان کمرنگ شد. پارتیشن شیشه ای گزینه محبوب و جایگزین مدل های قدیمی با ظاهر مدرنی که دارد علاوه بر زیبایی بخشی به دکوراسیون داخلی، مزایایی همچون عبور نور و افزایش روشنایی که سبب بزرگتر دیده شدن فضا می شود را به همراه دارد.
 

انواع پارتیشن شیشه ای با توجه به نوع شیشه مورد استفاده و نوع قاب بندی آن به مدل های پارتیشن شیشه ای فریم لس و دارای فریم، پارتیشن شیشه ای تک جداره و دوجداره تقسیم می شوند. در حالی که استفاده از شیشه شفاف در پارتیشن ها برای منظره ای بدون مانع توصیه می شود، شیشه های بافت دار، مانند شیشه سندبلاست برای دستیابی به حریم خصوصی مانند دفاتر اداری عالی است. استفاده از شیشه های دکوراتیو مانند شیشه های سرامیکی یا رنگی برای ایجاد یک پارتیشن برجسته خیره کننده برای دکوراسیون خانه شما عالی هستند. استفاده از انواع مختلف شیشه به صورت ترکیبی با چوب و فلز در پارتیشن های اداری و منازل، سبک جدیدی را اضافه کرده و با ترکیب شفافیت و سنت، حالت یکنواخت را از دکوراسیون داخلی دور می کنند.

انواع پارتیشن شیشه ای

 

اهمیت پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی


وقتی صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی می شود، بسیاری از افراد به فکر تقسیم فضاهای بزرگتر با استفاده از پارتیشن های شیشه ای هستند، زیرا به نور اجازه می دهد آزادانه جریان پیدا کند و در عین حال مناطق مختلف را برای استفاده و با حفظ حریم خصوصی جدا می کند. با توجه به اینکه مهم ترین کاربرد پارتیشن های شیشه ای جداسازی فضاهای یکدست می باشد، می توان در کنار این ویژگی از مزایای دیگر آن در زیبایی و صرفه جویی در هزینه ها بهره برد. به دلیل وجود مزایای فراوان، پارتیشن های شیشه ای علاوه بر منازل و ادارات، در محیط های تجاری و تفریحی نیز کاربردهای بسیاری دارند و محیطی مدرن را ایجاد خواهند کرد. اهمیت پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی هر ساختمانی به دلیل وجود ویژگی های خاص و منحصر به فرد این سازه هاست که تقریباً هر سلیقه ای را با هر هدفی راضی خواهد کرد.
 

برخلاف گذشته که اطمینانی از بابت امنیت شیشه ها وجود نداشت، امروزه یکی از مهمترین سازه های ساختمانی شیشه های ایمنی هستند که با توجه به محل استفاده و میزان امنیت مورد نیاز می توانند از بین شیشه لمینت، شیشه سکوریت، شیشه ضدگلوله و ضدحریق انتخاب شوند. پارتیشن های شیشه ای به دلیل اینکه معمولاً در فضای داخل ساختمان استفاده می شوند نیاز به انتخاب شیشه های بسیار محکمی ندارند، اما استفاده از شیشه های دوجداره و شیشه سکوریت در ساخت آنها رایج است. با توجه به انتظاری که از یک پارتیشن دارید، پارتیشن شیشه ای می تواند شما را به هدفتان برساند حتی بیشتر از سایر پارتیشن ها؛ می توان گفت از هر نظر، از ایمنی گرفته تا زیبایی و حفظ حریم خصوصی، استفاده از پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی منازل و ادارات اهمیت دارد. در واقع برای اینکه اهمیت پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی را به طور کامل درک کنید باید از مزایایی که این سازه های مدرن و جذاب برایتان فراهم می کنند اطلاع داشته باشید.

مزایای پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی
 

مزایای پارتیشن شیشه ای در دکوراسیون داخلی


همانطور که پیش از این گفته شد، پارتیشن های شیشه ای مزایای بسیاری برای دکوراسیون منازل، ادارات و ساختمان های تجاری دارند که در ادامه به آنها می پردازیم:
 

*  فضای نورانی و کاهش هزینه: انسان ها دوست ندارند در محیط های تاریک قرار بگیرند، به همین دلیل استفاده از پارتیشن شیشه ای می تواند نور کافی برای کارمندان ادارات یا در بخش های مختلف خانه را فراهم کند. با عبور نور از پارتیشن شیشه ای نیاز به روشنایی بیشتر و مصرف برق کاهش یافته و در نتیجه در ه زینه ها نیز صرفه جویی خواهد شد.
*  مقرون به صرفه: چه در حال راه اندازی یک دفتر کار جدید باشید یا بخواهید فضای موجود در منزل خود را بازسازی کنید، پارتیشن های شیشه ای بسیار مقرون به صرفه تر هستند و نیاز به هزینه های کمی دارند. این نه تنها هزینه های بازسازی را کاهش می دهد، بلکه نصب سریع وآسان آنها به این معنیست که زمان خرابی کمتری وجود دارد.
*  زیبایی: برداشت اولیه از فضای یک خانه یا اداره بسیار مهم است، پارتیشن های شیشه ای علاوه بر سازمان دهی فضا، ظاهری شیک و مدرن را به دفتر کار یا منزلتان میبخشند و فضای روشن و تمیزی که ایجاد می کنند در اولین برخورد تاثیر خود را بر هر کسی میگذارد.
*  قابل حرکت: برخلاف دیوارهای ثابت، نصب و جابجایی پارتیشن های شیشه ای نیازی به تغییر ساختاری ندارد؛ اگر بخواهید شرکت خود را گسترش دهید، جداسازی و سرهم کردن پارتیشن های شیشه ای ساده است و همچنین اگر به دفتر جدیدی نقل مکان کردید، می توانید آنها را با خود ببرید.
*  حفظ حریم خصوصی: حفظ حریم خصوصی در دفاتر اداری برای جلسات مدیران یا کارکنانی که بتوانند با تمرکز به کارشان ادامه دهند ضروریست، در چنین مواردی پارتیشن شیشه ای مات می تواند این ویژگی را فراهم کند. علاوه بر این بسیاری از افراد از پارتیشن های شیشه ای در بخش هایی مانند سرویس بهداشتی یا اتاق خواب خود استفاده می کنند که نیاز به حریم شخصی دارند، بنابراین از شیشه های سندبلاست یا دکوراتیو برای این منظور استفاده خواهند کرد.
*  عایق صدا: برای محیط هایی مانند دفتر کار یا اتاق خواب که نیاز به سکوت دارند، استفاده از پارتیشن شیشه ای دوجداره که عایق صدا می باشد، اهمیت دارد. این پارتیشن ها علاوه بر اینکه در برابر گرما و سرما و رطوبت محافظت دارند، از عبور صداها نیز جلوگیری می کنند.
*  امنیت: یکی دیگر از ویژگی های پارتیشن های شیشه ای استحکام آنهاست، زیرا بکارگیری شیشه های سکوریت و لمینت در این پارتیشن ها به طور هدفمند برای مدت طولانی دوام بیاورند.

 

بر اساس تحقیقاتی که در زمینه انواع سازه های شیشه ای انجام شد، یکی از مهمترین عوامل در رضایت افرادی که پارتیشن شیشه ای خریده اند، انتخاب فروشگاه و شرکت مناسب می باشد. شرکت ترنج آذین با سابقه بالای 40 سال، نیروهایی مجرب و حرفه ای و تجهیزات پیشرفته توانسته رضایت بسیاری از متقاضیان خرید سازه های شیشه ای را جلب کند؛ مشتریان بزرگ  و معتبر این مجموعه نشان از بالا بودن کیفیت محصولات و پایبندی به استانداردهای روز دنیا دارد. جهت دریافت مشاوره و اطلاع از قیمت های دقیق محصولات از جمله پارتیشن شیشه ای می توانید با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.
 

شماره تماس : 02144733769

وب سایت ترنج آذین : www.toranjglass.com


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman