تجلیل از دکتر ابوالقاسم مرادی به عنوان پدر معنوی شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان

تجلیل از دکتر ابوالقاسم مرادی به عنوان پدر معنوی شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۴ | ۱۴۰۲/۰۳/۱۷

دکتر مرادی مؤسس هلدینگ فناورپلاستیک سپاهان، تولید کننده برندهای پروفیل upvc سی‌فور، سی‌پان، سی‌در و EMT با بیش از ۳۵۰ نفر پرسنل مستقیم و همچنین از مؤسسین و عضو هیئت مدیره شرکت معظم گازسوزان که در حال حاضر با بیش از ۱۰۰۰ نفر پرسنل مستقیم مشغول به کار است هستند.

به گزارش اخبار ساختمان، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ مصادف با روزکارآفرینی، مراسم تجلیل از جناب آقای دکتر ابوالقاسم مرادی به عنوان پدر معنوی شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اصفهان برگزار شد. این تجلیل به خاطر تلاش بی وقفه‌ی ایشان در عرصه‌ی صنعت، کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور بود. دکتر مرادی مؤسس هلدینگ فناورپلاستیک سپاهان، تولید کننده برندهای پروفیل upvc سی‌فور، سی‌پان، سی‌در و EMT با بیش از ۳۵۰ نفر پرسنل مستقیم و همچنین از مؤسسین و عضو هیئت مدیره شرکت معظم گازسوزان که در حال حاضر با بیش از ۱۰۰۰ نفر پرسنل مستقیم مشغول به کار است هستند.

این مراسم توسط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان و انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان در سالن همایش‌های پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان برگزار شد. بیش از ۵۰۰ میهمان شامل مدیران شرکت‌های برتر دانش بنیان استان اصفهان، مسئولین دانشگاهی و استانی، نماینده مجلس شورای اسلامی، شورای شهر اصفهان و فعالین اقتصادی در این مراسم شرکت کردند و با حضوری گرم و پراشتیاق، قدردانی خود را نسبت به دکتر مرادی و خدمات ماندگار ایشان در عرصه صنعت و تولید دانش بنیان بیان کردند.

 

دکتر ابوالقاسم مرادی

دکتر مرادی با تعداد زیادی ثبت اختراع، تدوین کتاب در زمینه‌ی کنتورهای گاز دیافراگمی و التراسونیک، مشاوره فنی وزارت بهداری و بهداشت، به عنوان یکی از متخصصان و خبرگان فعال در حوزه‌های صنعت و دانش‌بنیان شناخته می‌شوند. خدمات بی‌بدیل ایشان همواره مورد توجه و قدردانی محققان، کارآفرینان و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

همچنین، دکتر مرادی در تأسیس چندین کارخانه و شرکت همکاری داشته‌اند که می‌توان به کارخانه پلی اتیلن، کارخانه آسفالت ایرانکوه و دو کارخانه یخ سازی در آبادان اشاره کرد. علاوه بر این، به عنوان یکی از بنیانگذاران شرکت گازسوزان، در زمینه تولید تجهیزات گازی بسیار تلاش و کوشش نموده اند و زمانی‌که کشور نیازمند گازرسانی و تجیزات موردنیاز آن بود، ایشان به همراه دیگر بنیان‌گذاران با توسعه این شرکت نوپا و تولید اقلام گازرسانی، سهم به سزایی در نهضت گازرسانی در کشور ایفا کردند.

در سال ۱۳۸۴، دکتر مرادی تأسیس هلدینگ صنایع فناورپلاستیک سپاهان را در پیش گرفت. این مجتمع با هدف تولید اجزاء ساختمانی از جنس PVC، UPVC و WPC با رویکرد کاهش و بهینه‌سازی مصرف سوخت و انرژی شکل گرفت و تاکنون موفق به ثبت پنج برند شده است. این پنج برند عبارتند از:

پروفیل در و پنجره سی فور: انواع پروفیل upvc سفید و رنگی
سی‌پان: پانل‌های سقفی و دیواری و کلیه ابزارهای مربوط به نصب آن از جنس upvc
سی‌در: درهای ضدآب مخصوص داخل ساختمان و قطعات و چارچوب آن از جنس وودپلیمر(wpc)
سی‌پان سایدینگ: نمای خارجی ساختمان از جنس upvc
EMT: وسایل نقلیه برقی مانند موتورسیکلت، دوچرخه، اسکوتر

 

هلدینگ صنایع فناور پلاستیک سپاهان

هلدینگ صنایع فناورپلاستیک سپاهان، علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان، نقش بسیار مهمی در توسعه صنایع و اقتصاد کشور داشته است. برندهای معروفی همچون سی فور، سی پان، سی در، سی پان سایدینگ و EMT که توسط این هلدینگ ثبت شده‌اند، نمونه هایی از توانمندی نیروی کار و کیفیت تولیدات ملی هستند.

در این مراسم، فرید نجات‌بخش، رئیس هیئت مدیره انجمن‌های شرکت‌های دانش بنیان استان اصفهان، به دکتر مرادی به عنوان پدر معنوی شرکت‌های دانش‌بنیان تبریک گفتند و تجربیات 50 ساله ایشان در تولید و راه‌اندازی را به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای فعالان صنعت و تولیدکنندگان بهترین پروفیل upvc برشمردند و ایشان را تحسین کردند.

حسین سیستانی، فرماندار سابق اصفهان، در این مراسم، تعهد، توانایی، نوآوری و خلاقیت را از ویژگی‌های شخصیتی دکتر مرادی برشمردند و از خدمات بزرگ ایشان تشکر و قدردانی کردند و افزودند روح خلاقیت و نوآوری در ایشان تجلی پیدا کرده و امور خیر ایشان برای همیشه ماندگار خواهد بود.

حسن یوسفی، بنیان‌گذار شرکت گازسوزان و دوست دکتر مرادی، بیان کردند که تمام دانش فنی موجود در شرکت گازسوزان به دست دکتر مرادی آموزش داده شده است و این از خصلت‌های برجسته ایشان است که از همان ابتدا دانش خود را با دیگران به اشتراک می‌گذاشتند.

حمید مرادی، فرزند دکتر مرادی، با اظهار سپاس از پدرش، ایشان را بهترین دوست و استاد خود دانستند و از سخت‌کوشی و پشتکار پدرش برای غلبه بر مشکلات و دستیابی به موفقیت در صنعت یاد کردند. در همین مراسم، افراد برجسته دیگری نیز حضور داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به دکتر ابطحی (رئیس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان)، آقای مهدی طغیانی (نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی) و آقای دکتر مسعود گلشیرازی (رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی اصفهان) اشاره کرد.

 

دکتر ابوالقاسم مرادی

در پایان از سردیس دکتر مرادی رونمایی شد و با اهدای حلقه گل و تقدیرنامه همراه با تشویق پرشور مداوم و ایستاده حضار و نهایتاً سخنرانی ایشان، بخش اول مراسم به پایان رسید. بخش دوم پس از پذیرایی، با امضای تفاهم نامه ای مابین انجمن دانش بنیان اصفهان و شهرداری و سپس سخنرانی سخنگوی شورای شهر اصفهان و در پایان قدردانی از افراد تأثیرگذار و خانواده درگذشتگان سال گذشته این انجمن برگزار شد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman