وجود 2 هزار هکتار بافت فرسوده در استان کرمانشاه

وجود 2 هزار هکتار بافت فرسوده در استان کرمانشاه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۰۷ | ۱۴۰۲/۰۳/۳۰

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی گفت: ۴۵۰ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه در ۲ هزار هکتار بافت شهری فرسوده و حاشیه نشین زندگی می کنند.

به گزارش اخبار ساختمان، مجید روستا عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی در پایان بازدید از بافت فرسوده شهر کرمانشاه گفت: ساکنان بافت های فرسوده می توانند یا از تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن استفاده کنند و یا اینکه برای نوسازی، ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات جهش مسکن با بازپرداخت ۲۰ ساله با نرخ مصوب شورای عالی پول و اعتبار دریافت کنند.

وی توضیح داد: ۱۵۰ میلیون تومان از تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن با نرخ سود صفر درصد خواهد بود منتهی بازپرداخت آن بلند مدت نیست.

روستا اضافه کرد: علاوه بر این تسهیلات یک بسته ۱۹ بندی تشویقی در حوزه شهرداری ها برای بافت های فرسوده در نظر گرفته شده است ضمن اینکه تبصره ۱۱ در قانون بودجه امسال نیز اختصاصاً به موضوع تعیین تکلیف بافت های ناکارآمد پرداخته است و پیگیر عملیاتی کردن آن در شهرها هستیم.

این عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به وجود ۲۰ میلیون نفر ساکن در ۱۶۹ هزار هکتار بافت فرسوده، تاریخی و حاشیه نشین شهرهای کل کشور بیان داشت: کرمانشاه جزو شهرهایی است که در حوزه نوسازی بافت های فرسوده خوب عمل کرده است.

روستا در پایان تسهیلات اعطایی به ساکنان بافت های فرسوده را برای شهر کرمانشاه ۴۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرهای استان ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در کنار این تسهیلات ۶۰ میلیون تومان نیز تسهیلات ودیعه برای اسکان موقت پرداخت می شود که البته پیگیر هستیم آن را به ۱۰۰ میلیون تومان ارتقا بدهیم.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman