بررسی مقدماتی لایحه ساخت و ساز در باغ ها

بررسی مقدماتی لایحه ساخت و ساز در باغ ها
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۰ | ۱۴۰۲/۰۴/۱۸

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از بررسی لایحه جدید ساخت و ساز در باغ ها در این کمیسیون خبر داد و گفت: کمیسیون هنوز به جمع بندی درباره ضابطه ساخت و ساز در باغ ها نرسیده است، اما مصمم هستیم بهترین تصمیم اخذ شود و قانونی مصوب نخواهد شد که نتیجه آن ضربه به باغات باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، مهدی عباسی توضیح داد: در دهه ۷۰ ما با سیاست شهرداری تهران برای ساخت و ساز در باغات تهران بدون رعایت اصول لازم مواجه شدیم و اجازه ساخت و ساز در بیش از ۷۰‌ درصد از مساحت باغ ها داده می شد و شورای شهر سوم به سمتی رفت که این رهاشدگی و هجمه به سمت باغات را کاهش دهد و مصوب کرد که ساخت و ساز در ۳۰‌ درصد باغات می تواند رخ دهد و باقی فضای مشجر باید حفظ شود. این قانون کارکرد خودش را در آن دوره داشت و جلوی بی ضابطگی را در این زمینه گرفت.

وی تصریح کرد: در شورای پنجم ضابطه ساخت و ساز در ۱۵‌ درصد سطح باغ مصوب شد و این مساله را پایه سیاستگذاری ها گذاشته‌‌‌ایم، شورای شهر ششم هنوز به هیچ جمع بندی درباره ضابطه ساخت و ساز در باغ ها نرسیده است.

عباسی تلویحا نظر مخالف خود را با مفاد لایحه ای که شهرداری برای ساخت و ساز در باغات ارائه کرده است مطرح کرد و گفت: لایحه پیشنهادی فعلی را کمک به حفظ باغ ها نمی دانم و به همین دلیل هم هنوز در حال بررسی در کمیسیون است.

دنیای اقتصاد


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman