مدیرعامل گروه مالی فیروزه اعلام کرد:

صندوق اهرمی فیروزه وارد بازار سرمایه می شود

صندوق اهرمی فیروزه وارد بازار سرمایه می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۲۳:۰۰ | ۱۴۰۲/۰۵/۱۷

مدیرعامل گروه مالی فیروزه اعلام کرد: این مجموعه در راستای توسعه فعالیت های خود و در مسیر توسعه ابزارهای نوین مالی به زودی صندوق سرمایه گذاری اهرمی فیروزه را وارد بازار سرمایه خواهد کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، رامین ربیعی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر صندوق های اهرمی از جمله صندوق های رایج در بازار محسوب می شود و با توجه به نوع عملکرد و برنامه ریزی این صندوق ها می تواند زمینه رضابتمندی بسیاری از سهامداران و سرمایه گذاران را بر حسب نوع دارایی و روند معاملات فراهم کند.


وی با بیان اینکه استراتژی گروه مالی فیروزه پوشش دادن سطح بیشتری از ریسک های سرمایه گذران است، تصریح کرد: با ایجاد صندوق سرمایه گذاری اهرمی این امکان برای سرمایه گذاران فراهم می شود تا بتوانند حتی بیشتر از دارایی هایی که در اختیار دارند در بازار سرمایه معامله انجام دهند و بازدهی سرمایه خود را افزایش دهند.


ربیعی با بیان اینکه در پرتفوی صندوق های اهرمی علاوه بر حق تقدم سهام شرکت های بورسی نیز نقش بسزایی در افزایش سود آوری ایفا می کند، افزود: هدف و استراتژی اصلی گروه مالی فیروزه در بلند مدت این است تا بتواند علاوه بر افزایش قدرت پیش بینی مشتریان و ذینفعان خود زمینه سودآوری بیشتر برای آنان را فراهم کند.


مدیرعامل گروه مالی فیروزه تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی گروه مالی فیروزه از ابتدای فعالیت، ارائه خدمات مدیریت دارایی و سرمایه‌گذاری براساس استانداردهای بین‌المللی در بازار سرمایه ایران بوده و توانسته است به رغم وجود فراز و نشیب های متعدد در بازار سرمایه و اقتصاد ایران گام های موثری را در این زمینه بردارد.


رامین ربیعی
 


وی گفت: طی ۱۸ سال فعالیت مستمر، گروه فیروزه موفق شده‌است تا در کنار مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری، خدمات گسترده‌ای در حوزه مشاوره شرکتی، کارگزاری و سبدگردانی را ارایه‌ کند و این گروه تأسیس اولین صندوق سرمایه‌گذاری مختص بازار سرمایه ایران و رتبه اول در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بازارسرمایه ایران را در کارنامه خود دارد.


وی ادامه داد: گروه مالی فیروزه افزون بر جذب سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی، صندوقهای سرمایهگذاری متنوعی برای سلیقه مخاطبین مختلف را تأسیس کرده و در عین حال در تملیک و توسعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی نیز پیشرو بوده و با خرید بلوک مدیریتی 5 شرکت سرمایه‌گذاری بورسی و یک شرکت سرمایه گذاری غیربورسی، نه تنها ساختار این شرکت‌ها را بهبود داده، بلکه باعث رشد سودآوری آنها نیز شده است.


ربیعی با اشاره به تلاش های گروه مالی فیروزه در راستای چابک سازی و افزایش سطح بهره وری این گروه افزود: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ سرمایه انسانی متخصص و متعهد در این گروه مالی مشغول به فعالیت و خدمت‌رسانی هستند که مدیریت  16 نهاد مالی و 10 صندوق سرمایه‌گذاری در ایران و اروپا را به عهده دارند.


مدیرعامل گروه مالی فیروزه تصریح کرد: دارایی تحت مدیریت گروه مالی فیروزه حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان است و 19 سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خصوصی و 14 سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری محور از جمله فعالیت‌‌های فیروزه در ۱۸ سال گذشته بوده‌است.




وی ادامه داد: گروه مالی فیروزه در ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشور با دارا بودن پنج شرکت بورسی فعال در بازار سرمایه، و ارائه کلیه خدمات مالی، یک مجموعه منحصربه‌فرد در حوزه مالی است.


وی با اشاره به دستاورد های ویژه گروه مالی فیروزه در بازار سرمایه افزود: تاسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری سهامی ویژه سرمایه‌گذاری در بورس تهران برای سرمایه‌گذاران  بین‌المللی تحت نظارت قوانین اروپا از مهمترین اقدامات این مجموعه در طول دوران فعالیت خود به شمار می رود.


 وی با اشاره به تاسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری اوراق درآمد ثابت ویژه سرمایه‌گذاری در بورس تهران برای سرمایه‌گذاران بینالمللی تحت نظارت قوانین اروپا توسط این گروه افزود: در عین حال تاسیس نخستین صندوق شاخصی قابل معامله در بورس تهران مشابه صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر مدار شاخص بازارهای بین‌المللی با نام صندوق شاخصی 30 شرکت بزرگ فیروزه در سال 1393از دیگر اقدامات مهم این مجموعه به شمار می رود.

 

سبدگردان فیروزه و چندین پله ارتقا


فاطمه سرکاری مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه نیز در این نشست با اشراه به پیشرفت های اخیر این سبدگردان در بازار سرمایه طی سالهای اخیر افزود: با توجه به حاکمیت دیدگاه فراملی در گروه مالی فیروزه تلاش کرده ایم تا مسیر برنامه های گروه به نوعی ترسیم شود تا منافع تمام سرمایه گذاران و سهامدران فراهم شود.


وی با بیان اینکه گروه توسعه مالی فیروزه فعالیت مدیریت دارایی خود را از سال 1384 و با تاسیس صندوق‌های خارجی برای بازار ایران آغاز کرده است افزود: در سال ۱۳۸۹ نخستین صندوق داخلی فیروزه با نام «فیروزه موفقیت» و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار تاسیس شد که اکنون یکی از قدیمی‌ترین صندوق‌های سهامی فعال در بازار سرمایه است.


وی گفت: با تاسیس شرکت سبدگردان فیروزه در سال 1398 و انتقال مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری به این شرکت، در حال حاضر سبدگردان توسعه فیروزه مدیریت بیش از 150 سبد اختصاصی و شش صندوق سرمایه‌گذاری ازجمله صندوق‌های سهامی فیروزه موفقیت‌، سهامی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ فیروزه، درآمد ثابت ارمغان فیروزه آسیا، سهامی دریای آبی فیروزه، جسورانه فیروزه و خصوصی ثروت آفرین فیروزه را بر عهده دارد.

 

فاطمه سرکاری


سرکاری تصریح کرد: دارایی تحت مدیریت سبدگردان فیروزه با سرمایه‌گذاری حدود 22 هزار شخص حقیقی و حقوقی، 7700 میلیارد تومان بوده که در 2 سال گذشته، رشد 2100 درصدی (یا 21 برابری) را تجربه کرده است.


مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه با بیان اینکه صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه موفقیت در سال 1389 فعالیت خود را آغاز کرد افزود: تمرکز اصلی ترکیب دارایی‌های این صندوق، سرمایه‌گذاری در سهام برتر بازار سرمایه است و توانسته متوسط بازدهی سالانه 60 درصدی را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان بیاورد.


وی گفت: این صندوق جزو معدود صندوق های موجود در بازار سرمایه کشور است که علیرغم افت ارزش پول ملی در سالهای اخیر همواره بازدهی دلاری خلق کرده به طوری که در 13 سال گذشته و از بدو تاسیس، بازدهی دلاری بالای 320 درصدی را برای سرمایه گذاران خود به ارمغان آورده است.


وی ادامه داد: گروه مالی فیروزه در راستای نوآوری و تنوع‌بخشی در بازار سرمایه، نخستین صندوق شاخصی کشور را در سال 1393 با الهام از شاخص 500 S&P، تاسیس کرد و ویژگی اصلی صندوق شاخص سی شرکت بزرگ فیروزه، دنبال کردن روند قیمتی شرکت‌های بزرگ اثرگذار در شاخص بورس تهران با هزینه کمتر بوده و از طریق این صندوق که با نماد "فیروزه" در بورس معامله می شود،عملاً می توان شاخص بورس را خرید وفروش کرد


وی با بیان اینکه صندوق سرمایه‌گذاری ارمغان فیروزه آسیا نیز با نماد " فیروزا " در کلیه کارگزای‌های کشور قابل معامله بوده و جایگزین مناسب سپرده‌گذاری در بانک است، افزود: افزایش سقف جدید صندوق به 1.2 میلیارد واحد به تازگی صادر شده و حدود 80 درصد از آن تکمیل شده است.


وی گفت:بازدهی این صندوق از طریق سرمایه‌گذاری حداقل 80 درصدی در دارایی‌های با درآمد ثابت، نرخ سود تعهدی 27.5% و بدون شکست را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌است.


سرکاری با بیان اینکه مجوز فعالیت صندوق سهامی قابل معامله با نماد «دریا» در دی ماه سال 1401 صادر شد افزود: صندوق سرمایه‌گذاری دریای آبی فیروزه در سهام بوده و به طور متوسط، 97% از دارایی‌های آن در سهام و حق تقدم سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس سرمایه‌گذاری خواهد شد و مدیریت فعال این صندوق، بازدهی 40 درصدی را برای شش ماه به ارمغان آورده است که بالاتر از بازدهی شاخص کل بورس است.


مدیرعامل سبدگردان توسعه فیروزه با اشاره به اینکه با تاسیس سبدگردان و تکیه بر تیم مدیریت دارایی، فیروزه تمرکز خود را به جذب منابع در قالب سبدهای اختصاصی معطوف کرد و توانست با توجه به سطح ریسک‌پذیری مشتریان و سلایق سرمایه‌گذاری هر یک، بازدهی مطلوبی را ایجاد کند، افزود: با این رویکرد در سال‌های رکودی بازار سرمایه، فیروزه بر اساس سطح ریسک‌پذیری مشتریان خود، متوسط بازدهی سالانه بین 40 تا 80 درصد را برای آن‌ها به ارمغان آورد.


وی ادامه داد: نرخ تمدید 100 درصدی در سبدهای اختصاصی نشان از موفقیت فیروزه در سودآوری و ارائه بهترین سطح خدمات به مشتریان خود است و در همین راستا، با توجه به پتانسیل موجود در مجموعه فیروزه و نیازهای مشتریان، محصولات جدیدی در قالب سبدهای اختصاصی تعریف شده است.


وی یادآور شد: برای نمونه، برای سبدهای بالای 5 میلیارد تومان، به پاس اعتماد و همراهی طولانی مدت مشتریان، بازدهی 30 تا 50 درصدی برای آنها تعهد می‌شود و تشکیل سبد برای سرمایه‌های خرد بالای ۲۰۰ میلیون تومان، از دیگر اقدامات فیروزه برای تنوع‌بخشی محصولات سرمایه‌گذاری و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در کشور است.


سرکاری تاکید کرد: در حال حاضر، شمار سبدهای اختصاصی سبدگردان، به بیش از ۱۵۰ سبد رسیده و مجموع دارایی تحت مدیریت آنها رشد حدود 100 برابری را در 2 سال گذشته تجربه کرده است.

 

آخرین وضعیت شرکت های سرمایه گذاری گروه فیروزه


امیر تقی خان تجریشی عضو هیات مدیره و معاون سرمایه گذاری گروه مالی فیروزه نیز در این نشست تاکید کرد: در سال ۱۳۹۰، گروه مالی فیروزه با خرید و مدیریت «شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران» برای 250 هزار سهامدار مستقیم و میلیون‌ها سهام‌دار سهام عدالت ارزش‌آفرینی کرد.


وی گفت: امروزه وتوصا با افزایش دو برابری سود طی 4 سال، به‌عنوان یکی از شرکت‌های خوشنام و سودآور در بازار سرمایه شناخته می‌شود. گروه مالی فیروزه با خریداری شرکت‌های بورسی دیگر و افزایش سرمایه چندمرحله‌ای و سود تقسیمی جذاب توانسته تا سهامداران زیادی را به شرکت‌های خود جذب کند.




تجریشی ادامه داد: وتوصا در سال 1393 خرید بلوک مدیریتی «شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران»، در سال 1395 خرید بلوک مدیریتی «شرکت سرمایه‌گذاری جامی»، در سال 1396 خرید بلوک مدیریتی « شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت» ، «شرکت سرمایه‌گذاری پایاتدبیر پارسا» و  «شرکت سرمایه‌گذاری سبحان» را در کارنامه خود دارد.

 

امیرتقی خان تجریشی


وی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و زیرمجموعه‌های آن در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خصوصی ((Private Equity و سرمایه‌گذاری‌های جسورانه (Venture Capita) در کشور پیشرو بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیمه اتکایی رایا، پایانه صادراتی گلشن‌آرای ارم، شرکت کشت و صنعت زرند، شرکت پردیس صنایع سیلیکون آراز، شرکت سرمایه‌گذاری سرآواپارس، شیپور، تازه‌بار، الوپیک، استودیوی بازی‌سازی کاریزما، داستانِ‌من، سازیتو، پونیشا و.....  اشاره کرد.


معاون سرمایه گذاری گروه مالی فیروزه تاکید کرد: گروه مالی فیروز در نظر دارد تا با توسعه فعالیت‌های خود در حوزه مالی، سبد خدمات خود را در بخش‌های مختلف توسعه دهد و بدین منظور با درخواست اخذ مجوز لیزینگ و بیمه عمر و زندگی و مشاوره سرمایه‌گذاری قصد دارد تا پوشش خدمات خود را کامل کند و به یک سوپرمارکت مالی تبدیل شود.


تجریشی تصریح کرد: همچنین برای فراهم آوردن دسترسی بیشتر و آسان‌سازی فرآیند سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و دسترسی به خدمات مالی، گروه مالی فیروزه سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در حوزه اقتصاد دیجیتال و فین تک انجام داده تا در آینده سرمایه‌گذاران خرد در اقصی نقاط کشور عزیزمان بتوانند به‌راحتی و با چند کلیک به کلیه خدمات مالی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.


وی گفت: گروه مالی فیروزه به‌عنوان یکی از شفاف‌ترین شرکت‌های بخش خصوصی کشور در حوزه مالی در نظر دارد تا پس‌از اخذ مجوز هلدینگ مالی درخواست پذیرش سهام شرکت در بازار سرمایه را ارائه نماید تا با عرضه اولیه سهام به عموم مردم ایران، برای هزاران و یا حتی میلیون‌ها نفر ارزش‌آفرینی کند.


به اعتقاد وی: هدف نهایی گروه مالی فیروزه فراهم آوردن بستری آسان و کاربردی برای بهره مندی همه مردم ایران از خدمات و ابزارهای مختلف و متنوع مالی با بالاترین بازدهی و سوددهی می باشد.

 

کارگزاری فیروزه آسیا و برنامه های ویژه


جواد حسنی مدیرعامل کارگزاری فیروزه آسیا نیز در این نشست تاکید کرد: در راستای تنوع‌بخشی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و جذب منابع، برنامه تاسیس متداول صندوق‌های جدید در دستور کار سبدگردان فیروزه قرار دارد.


وی گفت:  در حال حاضر موافقت اصولی و مجوز تاسیس صندوق با درآمد ثابت ساحل آرام فیروزه از سازمان بورس و اوراق بهادار کسب شده و در مرحله تاسیس و در عین حال بر اساس برنامه کلان رشد سبدگردان، تاسیس صندوق‌های طلا و بازنشستگی و بخشی فیروزه در نقشه راه این شرکت قرار دارد.


وی ادامه داد: به‌منظور دسترسی بیشتر و تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و مدیریت نقدینگی، مسیر توسعه محصولات سبدگردان اعم از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدهای اختصاصی به سمت بهره‌مندی از تکنولوژی و دیجیتالی شدن ترسیم شده است.


وی گفت: کارگزاری فیروزه آسیا در اسفند 1389 به منظور تنوع‌بخشی به خدمات مالی گروه مالی فیروزه به مدیریت این گروه مالی درآمد و این کارگزاری در آبان ماه 1374 با نام معین‌سهم به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده بود.

 

جواد حسنی


مدیرعامل کارگزاری فیروزه آسیا افزود: کارگزاری فیروزه آسیا مجوز فعالیت در معاملات اوراق تأمین مالی، معاملات مشتقه مبتنی بر اوراق بهادار، معاملات کالا، معاملات مشتقه مبتنی بر کالا،  مشاور پذیرش و عرضه، معاملات برخط و مرکز تماس را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کرده و در این حوزه‌ها مشغول خدمت‌رسانی است.


حسنی افزود: این کارگزاری  در تمامی بورس‌های کشور حضوری فعال داشته و افزون بر بورس‌های اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در بورس کالای ایران و بورس انرژی ایران نیز میزبان فعالان عرصه‌های کالایی است.


به گفته وی: در حال حاضر، کارگزاری فیروزه آسیا میزبان ده‌ها هزار مشتری است و بر مبنای ارزش معاملات در میان 20 کارگزاری برتر کشور حضور دارد و ارزش معاملات ماهانه این کارگزاری، حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.


وی ادامه داد: در باشگاه مشتریان فیروزه آسیا در راستای پاسخگویی نیازمندی‌های مشتریان، خدماتی همچون ارائه اعتبار در حساب مشتریان به‌منظور خرید اوراق بهادار، گزارش‌های مالی و تحلیلی، ابزارهای تحلیلی و آموزش‌های کاربردی (در ارتباط با بازار سرمایه) ارائه می گردد.  واحد آموزش این کارگزاری خدماتی همچون برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های کاربردی و دوره‌های عمومی همانند تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، تابلوخوانی را ارائه می‌دهد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman