عضو هیات مدیره آجرنسوز آذرخش عنوان کرد:

امکان سفارشی سازی محصولات آذرخش برای کمک به معماران و سازندگان

امکان سفارشی سازی محصولات آذرخش برای کمک به معماران و سازندگان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۵۲ | ۱۴۰۲/۰۶/۰۵

یک عضو هیات مدیره آجرنسوز آذرخش گفت: ما در راستای کمک به طراحان و معماران جوان اقدام به سفارشی سازی محصولات مورد استفاده در نمای ساختمان کرده ایم و بر اساس امکاناتی که در مجموعه آذرخش وجود دارد این محصولات در اختیار معماران جوان قرار دهیم.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد سیفی با اعلام این خبر افزود: باید یادآور شد که آجر نسوز تولید شده در کارخانه آجر نسوز آذرخش یکی از انواع آجرها است که از خاک نسوز و خاک چینی که دارای ساختار مولکولی منظم و مستحکم بوده، در دمای حرارتی بسیار بالا تولید می شود. علاوه براین آجر نسوز نما آذرخش به علت تنوع رنگ و مدل‌های متنوع و خاص خود می تواند جلوه خاصی به نمای ساختمان ها ببخشد.

محمد سیفی از بنیان گذاران کارخانه آجرنسوز آذرخش با بیان اینکه تعداد زیادی از میهمانان حاضر در این بازدید از معماران فعال در حوزه صنعت ساختمان بودند گفت: این موضوع که معماران زیادی در این بازدید حضور داشتند بسیار خوب است چرا که با پروسه آجر نسوز آشنا می شوند چون تصور ذهنی بسیاری از فعالان صنعت ساختمان نسبت به آجر این است که یک کارخانه بسیار سنتی با مواد اولیه خاک و آب و آتش است که در نهایت یک محصول به نام آجر پدید می آید اما امروز شاهد این بودیم که با دیدن خط تولید آجر نسوز نسبت به خط تولید و نحوه تولید این محصول شگفت زده شده اند چراکه گمان نمی کردند که پشت تولید هر قالب از این آجرها این حجم از تکنولوژی و فرایندهای برنامه ریزی شده وجود داشته باشد.

 

محمد سیفی

وی ادامه داد: امروز بازدیدکنندگان از خط 1 و 2 کارخانه شماره 4 آذرخش بازدید کردند و نظرات بسیار خوبی در این بازدید مطرح شد که قطعا می تواند در راستای بهبود کیفیت و تولید محصولات ما مثمر ثمر باشد.

سیفی در پاسخ به خبرنگار اخبار ساختمان مبنی بر استراتژی مجموعه آذرخش برای تعامل و ارتباط بیشتر با جامعه مهندسی و معماری کشور و رسیدن به یک هدف مشخص در خصوص هویت معماری شهری ایران چه خواهد بود گفت: در ابتدا باید گفت در حال حاضر متاسفانه فاصله بین صنعت و دانشگاه ها بسیار زیاد شده است و باید تلاش کنیم تا این فاصله را به حداقل برسانیم، چراکه معتقد هستیم لازمه پیشرفت صنعت داشتن علم روز است و ما در مجموعه آذرخش تلاش کرده ایم این فاصله را کم کنیم و توانسته ایم با کمک علم روز دنیا به جایگاه فعلی دست پیدا کنیم.

محمد سیفی همچنین ادامه داد: در خصوص مبحث معماری باید گفت متاسفانه منظر شهری ما در حال حاضر جایگاه خوبی ندارد و شاهد یک اغتشاش بصری در نماهای ساختمانی هستیم که امیدوار هستیم با کمک تولیدکنندگان بتوانیم متریال ایده آل مورد نیاز کشورمان را تولید کنیم و در طرف مقابل با کمک متولیان و قانون گذاران این بخش بتوانیم به جایی برسیم که یک هارمونی و نمای شهری مناسب دست پیدا کنیم که در نهایت ثمره آن یک روان مناسب برای شهر ایجاد خواهد شد.

 

اسماعیل چراغی

در ادامه اسماعیل چراغی مدیرعامل کارخانجات آجرنسوز نما آذرخش در گفتگو با خبرنگار اخبار ساختمان گفت: شرکت آذرخش نیز مانند سایر سازمان های بزرگ در مسیر تعالی خود قرار دارد که این مسیر جز با توجه به نظرات و پیشنهادات فعالان این عرصه امکانپذیر نخواهد بود و به همین دلیل از چنین بازدیدهایی استقبال می کنیم و سعی می کنیم از پیشنهاداتی که ارائه می شود نهایت استفاده را ببریم تا بتوانیم در آینده با کمک آنها مسیر پیشرفت خود را با سرعت بیشتری طی کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه مجموعه آذرخش با توجه به تنوع محصولی که دارد چه کمکی می تواند به مهندسان و معماران جوان داشته باشد تا در حوزه طراحی نمای ساختمان با مشکلی مواجه نشوند؟ گفت: در خصوص طراحی باید گفت تیم های طراحی مجموعه آذرخش با کمک تجربیاتی که از بیرون سازمان دریافت می کنند در توسعه طراحی این محصولات کمک می کنند و در این مسیر از طراحان انتظار داریم تا نظرات، پیشنهادات و ایده های خود را برای پیشرفت طراحی محصولات به ما منتقل کنند.

چراغی ادامه داد: برنامه ما در مجموعه آذرخش این است که بتوانیم سفارشی سازی محصولات را انجام دهیم و محصولاتی را که در پروژه های مختلف موردنیاز معماران جوان است را بر اساس توانایی هایی که در مجموعه وجود دارد را را به صورت سفارشی سازی تولید و در اختیار آنها قرار دهیم.



عکس های مرتبط
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman