تدوین نقشه اجرایی در پروژه های آب و فاضلاب اولویت دارد

تدوین نقشه اجرایی در پروژه های آب و فاضلاب اولویت دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۲۳ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۳

مدرس حوزه اجرا در شرکت پلی ران با اشاره به چالش های آموزش در تولید محصولات با کیفیت و همچنین اجرا اظهار داشت: مهمترین مشکل بحث بست زدن در اجرای درست و اصولی پوش فیت بود که متاسفانه آموزش درستی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از استودیو نمایشگاه تاسیسات، عادل عباسی مدرس حوزه اجرا در شرکت پلی ران در حاشیه پنل "بنای برتر، اطمینان بیشتر" با اشاره به چالش های آموزش در تولید محصولات با کیفیت و همچنین اجرا اظهار داشت: مهمترین مشکل بحث بست زدن در اجرای درست و اصولی پوش فیت بود که متاسفانه آموزش درستی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: ساختمان یک محصول نهایی است که آیتم های مختلفی در آن استفاده می شود که اگر اجرای درستی نداشته باشیم حتی در صورت تولید باکیفیت ترین‌ محصولات، نمی توان‌ انتظار پروژه کاملی را داشت.

این مدرس حوزه اجرا سپس با اشاره به مشکلات در اجرای پروژه فاضلاب در کشور گفت: در سال های اخیر مشکلات بسیاری در حوزه اجرای فاضلاب داشتیم، انتشار بوی نامطبوع نخستین موضوع بود، دومین‌ مشکل هم انتشار سروصدا در طبقات و واحدهای مسکونی بود که نقشه اجرایی درستی برای آن وجود نداشت.

عباسی همچنین ادامه داد: فقدان مشاور و ناظر کاربرد در پروژه ها از دیگر موانع پیش رو بود که متاسفانه ناظران نظام مهندسی به دلیل فقدان حرفه کاری، شرایط را در بخش نظارت بسیار پیچیده می ساخت که خوشبختانه در سال های اخیر با توجه به گستردگی حوزه آموزش می توان گفت ایرادات تا حدود بسیاری برطرف شده است.

وی در ادامه با اشاره به لزوم جدی گرفتن مبحث ۱۶ از سوی پیمانکاران افزود: متاسفانه بسیاری از همکاران بدون درنظر گرفتن دوره های آموزشی اجرایی، و صرفا با گذراندن چند دوره آموزشی و بدون دید اجرایی به پروژه به عنوان ناظر فعالیت می کنند، در حالی که ناظر باید در پروژه حاضر باشد، آموزش کمک می کند آما ورود به پروژه بسیار مهم است و کسب تجربه در کنار یک مجری کمک بسیاری می کند.

این مدرس حوزه اجرا در پایان همچنین خاطرنشان کرد: درک نادرست از بند مقررات نیز از دیگر چالش ها در این حوزه هاست، برای مثال استفاده از زانوی ۹۰ درجه در همه جا نادرست نیست امری که به اشتباه در بین ناظران پروژه جا افتاده است که مستلزم آموزش های تکمیلی است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman