میانگین هزینه‌کرد تاسیسات در هر مترمکعب حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان است

میانگین هزینه‌کرد تاسیسات در هر مترمکعب حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۲۱ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۳

یک مدرس حوزه مکانیک و تاسیسات گفت: با توجه به برآورد هزینه ها در مهر ۱۴۰۲، به طور میانگین هزینه‌کرد تاسیساتی در هر مترمکعب حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان است که از میانگین جهانی بسیار پایین تر است، بنابراین سبب می شود که بحث تاسیسات و فاضلاب چون در معرض دید قرار نمی گیرد چندان به آن توجه نمی شود که امید است صنعت ساختمان به عنوان صنعت شناخته شده در کشور جایگاه مطلوب پیدا کند.

به‌ گزارش اخبار ساختمان به نقل از استودیو‌ نمایشگاه تاسیسات، پیمان ابراهیمی "در پنل بنای برتر و سیستم های نوین تاسیسات"، با اشاره به تحول سیستم های فاضلاب در کشور اظهار داشت: به لحاظ تاریخی سیستم فاضلاب در کشور فراز و نشیب های بسیاری را پشت سر گذاشته است تا امروز به سیستم پوش فیت توسط پلی‌ران رسیده ایم.

وی سپس با اشاره به چالش های روند تحول سیستم های فاضلاب گفت: خاصیت مقاومت و محافظه کاری موجود به ویژه در سیستم های ساختمانی مشکلات بسیاری را در ابتدای کار ایجاد می کرد که جلب اعتماد مخاطبان در حوزه فنی را بسیار سخت می کرد، اما با پوست اندازی جامعه، خوشبختانه پوش فیت جایگاه خود را پیدا کرد.

این مدرس حوزه مکانیک و تاسیسات در ادامه با اشاره به چالش ها در زمینه طراحی و اجرای سیستم های فاصلاب تصریح کرد: صنعت ساختمان سازی متاسفانه وضعیت خوبی در کشور ندارد و همچنان در بیشتر مواقع به دلیل ملاحظات اقتصادی بیشتر از روش سنتی استفاده می شود و صرفا تنها کسانی به دنبال کار باکیفیت هستند که خواهان خدمات جدید هستند.

ابراهیمی ادامه داد: بیشتر سازندگان خواهان کیفیت برتر، تلاش دارند مجریان خود را از همان شرکت های تولیدکننده انتخاب کنند که البته تعداد اندکی از آنها وجود دارند.

وی بیان کرد: خوشبختانه کشور ما به لحاظ دانش و طرح های فنی در حوزه تاسیسات جایگاه خوبی دارد و نمونه آن پلی‌ران است که به لحاظ مواد اولیه جایگاه خوبی دارد که سرمایه گذاران و سازندگان در این زمینه نقش مهمی در زمینه آگاهی بخشی برعهده دارند.

این مدرس حوزه مکانیک و تاسیسات در ادامه با اشاره به هزینه‌کرد سازندگان در بخش تاسیسات فاضلاب بیان کرد: به واسطه عدم آگاهی مردم و فقدان مطالبه گری بیشتر آن ها، برخلاف کشورهای غربی متاسفانه صنعت ساختمان در کشور چندان جایگاهی ندارد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: با توجه به برآورد هزینه ها در مهر ۱۴۰۲، به طور میانگین هزینه‌کرد تاسیساتی در هر مترمکعب حدود ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان است که از میانگین جهانی بسیار پایین تر است، بنابراین سبب می شود که بحث تاسیسات و فاضلاب چون در معرض دید قرار نمی گیرد چندان به آن توجه نمی شود که امید است صنعت ساختمان به عنوان صنعت شناخته شده در کشور جایگاه مطلوب پیدا کند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman