یک مشاور و پیمانکار تاسیسات تاکید کرد:

سنجش دقیق اندازه شبکه فاضلاب اهمیت دارد

سنجش دقیق اندازه شبکه فاضلاب اهمیت دارد
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۱۸ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۳

یک مشاور و پیمانکار تاسیسات عنوان کرد: سنجش میزان دبی فاضلاب هر سیستم بهداشتی و همچنین اندازه گیری اندازه شبکه فاضلاب اهمیت دارد و بی توجهی به آن هزینه های سنگینی را به بار خواهد آورد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از استودیو نمایشگاه تاسیسات، بهروز صفری مشاور و پیمانکار تاسیسات در پنل "بنای برتر، کامل، دقیق و آب‌بند" با اشاره به اهمیت موضوع آب‌بند اظهار داشت: وقتی در گام اول با پنل شبکه لوله کشی فاضلاب و آب باران تحت عنوان آب‌بند مواجه می شویم، شاید تصور این باشد که به پیچیدگی انتخاب چیلر یا برق اضطراری نیست، اما معتقدم پیچیدگی و چالش های آن فراتر از این موضوعات است.

وی ادامه داد: به عنوان فردی که سابقه چندین ساله در این زمینه دارم، معتقدم که اگر شبکه فاضلاب و آب باران به درستی انتخاب نشود، می تواند کارفرما را به چالش بکشد.

این مشاور و پیمانکار تاسیسات عنوان کرد: سنجش میزان دبی فاضلاب هر سیستم بهداشتی و همچنین اندازه گیری اندازه شبکه فاضلاب اهمیت دارد و بی توجهی به آن هزینه های سنگینی را به بار خواهد آورد.

صفری سپس گفت: در عمل وقتی اندازه لوله به صورت تجربی و یا غیردقیق انتخاب می شود و مواد اولیه درست انتخاب نمی شود، آسیب شروع می شود.

وی ادامه داد: وضعیت ضد حریق بودن بسته به وضعیت پروژه حائز اهمیت است و کماکان نشت فاضلاب و آب‌بند بودنش برای بهره برداران مشکل ایجاد کند، از اینرو قیمت تمام شده پروژه های لاکچری را کیفیت مواد اولیه تاسیسات به ویژه شبکه فاضلاب داخلی و خارجی، ونت و آب‌بند مشخص می کند.


این مشاور و پیمانکار تاسیسات خاطرنشان کرد: مبحث ۱۶ ساختمان به مهندسین ناظر در جهت اجرای بهتر پروژه ها کمک می کند، هر چند این قانون نیز نواقصی دارد ولی در جهت این است تا صنعت ساختمان با استانداردهای دنیا ساخته شود.

صفری با اشاره به ضعف آموزش در صنعت تاسیسات گفت: صنعت تاسیسات در زمینه آموزشی قوی عمل نکرده است و آموزش پایین تر از حد متوسط است که نقطه ضعف محسوب می شود و این موضوع احتیاج به توجه بیشتری دارد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman