رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

تخصیص یک میلیون قطعه زمین به خانوارهای روستایی

تخصیص یک میلیون قطعه زمین به خانوارهای روستایی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۱۵ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۷

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه همکاری بانک ها در ارایه تسهیلات نهضت ملی مسکن مناسب است از برنامه بنیاد برای تحویل یک میلیون قطعه زمین به بیش از ۲ میلیون خانوار روستایی طی امسال و سال بعد خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست خبری با تاکید بر اینکه سواحل مکران با حمایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رونق می گیرد، ساخت و ساز در این سواحل را براساس اساسنامه جزو وظایف بنیاد مسکن برشمرد و در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون ۵۳۱ هزار و ۳۸۱ واحد نهضت ملی در حوزه شهری و روستایی در حال اجرا است که از این تعداد ۱۶۷ هزار و ۳۳۶ واحد روستایی و ۱۰ هزار و ۲۱ واحد شهری به اتمام رسیده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با تملک زمین ها در همکاری با سازمان ملی زمین و مسکن، آمار اجرا و تکمیل واحدهای نهضت ملی افزایش یابد.

صالحی در خصوص تامین اراضی برای ساخت واحدهای مسکونی روستایی و برنامه بنیاد در این خصوص توضیح داد: تا پایان ۱۴۰۲ به میزان ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی تملک و در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار می گیرد.

به گفته وی تا به امروز ۲۳۰ هزار قطعه زمین، تملک و عملیات اجرایی آن در استان های مختلف آغاز شده است.

رئیس بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح بیش از ۲ میلیون خانوار روستایی صاحب خانه خواهند شد گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز ۵۰۰ هزار قطعه زمین دیگر به شکل ویلایی و تک طبقه تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی در بخش دیگر از نشست خبری با اشاره به اینکه سقف و تعداد وام روستایی افزایش یافته است، گفت: با مصوبه هیئت دولت سقف وام روستایی ۳۵۰ میلیون تومان شده است و همچنین برای نخستین بار در دولت سیزدهم تعداد واحدهای روستایی که در سال احداث می شوند از ۲۰۰ هزار واحد به ۳۵۰ هزار واحد ارتقا می یاید.

وی همکاری بانک ها در خصوص ارائه تسهیلات روستایی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پنج میلیون و ۳۷۷ هزار واحد مسکونی روستایی موفق شد ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار واحد را نوسازی و مقاوم سازی کند که در برنامه است تا سال ۱۴۰۵ این میزان به ۷۰ درصد ارتقا یابد.

صالحی در خصوص وظایف بنیاد مسکن برای اجرای مسکن محرومان گفت: برای اجرای مسکن محرومان در کشور در همکاری با بنیاد مستضعفان، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی ۳۰۱ هزار و ۲۵۲ واحد توافق شده است که تمامی واحدها بلاعوض آنها پرداخت شده و از این تعداد ۱۷۱هزار و ۲۵۸ واحد عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

صالحی در خصوص عمران روستایی اظهار کرد: تا به امروز بازنگری طرح هادی ۲۰ هزار و ۵۸ واحد روستایی انجام شده که معادل ۵۲ درصد به اتمام رسیده و در موضوع اجرای طرح های هادی بهسازی معابر روستایی بازنگری ۲۴ هزار و ۵۰ روستا که معادل ۶۲ درصد است، انجام شده است.

وی گفت: تا به امروز سه میلیون و ۶۲۲ هزار و ۳۸ جلد سند صادر شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: در خصوص ارائه خدمات فنی و مهندسی و پاسخ به استعلامات، بنیاد مسکن حدود پنج میلیون و ۹۴ هزار و ۹۶۹ استعلام را پاسخ داده است.

صالحی در خصوص قیر رایگان و تخصیصی که بنیاد مسکن در این باره انجام داده است، گفت: در سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت که به روستاییان و عمران و آبادانی روستاها تخصیص یافت‌.

صالحی در خصوص قیمت تمام شده ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: قیمت تمام شده واحدها را بنیاد مسکن تعیین نمی کند اما براساس طبقات قیمت تمام شده هر متر مربع بین ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان تعیین می شود به طوری که هرچقدر تعداد طبقات کمتر باشد هزینه تمام شده کاهش می یابد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman