مدیر بخش مهندسی شرکت پلی ران عنوان کرد:

پلی ران از ابتدا تا انتهای پروژه در کنار کارفرما است

پلی ران از ابتدا تا انتهای پروژه در کنار کارفرما است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۵ | ۱۴۰۲/۰۷/۲۲

مدیر بخش مهندسی شرکت پلی ران گفت: موضوع مهمی که از ابتدای فعالیت شرکت پلی ران همواره پیگیری شده است و در سیستم شرکت قرار داشته، بحث آموزش است و برای این موضوع اکیپ های اجرایی در مجموعه پلی ران آموزش داده می شوند.

محمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار اخبار ساختمان گفت: شرکت پلی ران حدود 50 سال (از سال 1352) است که در حوزه صنعت لوله و اتصالات پلیمری در حال فعالیت است و محصولات خود را 2 بخش کشاورزی و ساختمانی به بازار عرضه می کند و خوشبختانه شرکت پلی ران در طی فعالیت 50 ساله توانسته است سیر تکامل، توسعه و پیشرفت تولید محصولات خود را با سرعت خوبی طی کند.

وی همچنین گفت: این مجموعه با اتکا به دانش و تجربه بالای متخصصان بومی و استفاده از تجهیزات و فناوری های روز دنیا، همواره نقشی مهم در عرصه تولید ملی ایفا کرده و با این پشتوانه توانسته است محصولاتی منطبق بر استانداردهای روز دنیا تولید کند که قابلیت ارائه و رقابت با برترین های دنیا را دارد.

مدیر بخش مهندسی شرکت پلی ران ادامه داد: درحال حاضر در زمینه تولید این محصولات در داخل کشور پیشرو هستیم و توانسته ایم محصولاتی همتراز با محصولات روز دنیا تولید کنیم و همواره به دنبال این بوده ایم تا نسبت به نمونه های خارجی محصولات باکیفیت تری تولید کنیم و این موضوع باعث شده است تا بتوانیم محصولات خود را به 15 کشور دنیا صادر کنیم و استقبال کارفرمایان خارجی از این محصولات نشان دهنده کیفیت بالا و همترازی با استانداردهای جهانی را دارد.

قاسمی درباره نحوه حضور در نمایشگاه تاسیسات که بیانگر حرکت شرکت پلی ران به سمت تولید رباتیک است و رویکرد آینده شرکت پلی ران در آینده، گفت: به روز شدن و تکنولوژیک شدن در اساسنامه کلی شرکت پلی ران وجود دارد و یکی از برنامه های ما این است که در آینده ای نزدیک تمام سیستم ها را به صورت اتوماسیون و رباتیک انجام دهیم که خوشبختانه گام های اولیه در این مسیر برداشته شده است و در حال توسعه آن هستیم. ما سعی کرده ایم ساختارهای کلی را به روز کنیم و سیر تکامل در حوزه سیستماتیک و اتوماسیون را در مسیر پیشرفت قرار دهیم تا در آینده نزدیک بتوانیم فعالیت های خود را به طور کامل با این سیستم انجام دهیم و حرکت فعلی نیز که شروع شده است به نوعی چشم انداز شرکت پلی ران برای آینده است.

وی در پاسخ به خبرنگار اخبار ساختمان مبنی بر اینکه در حوزه طراحی و اجرا و یا حتی بعد از اجرا چه خدماتی را برای کارفرمایان در نظر گرفته اید که منحصربفرد است؟ گفت: شرکت پلی ران صرفا تولیدکننده نیست و می توان گفت ما در حوزه فروش، خدمات و مشاوره نیز فعالیت می کنیم و زمانی که یک محصول از شرکت پلی ران خریداری می شود خود را موظف می دانیم که تا اتمام پروژه در کنار کارفرما و خریدار باشیم.

مدیر بخش مهندسی شرکت پلی ران ادامه داد: بعد از فروش محصول توسط شرکت پلی ران ما یکسری خدمات ویژه و رایگان را برای خریدار در نظر گرفته ایم که در ابتدا اگر نیاز به برآورد میزان متریال مورد استفاده در پروژه باشد کارشناسان ما این موضوع را بررسی می کنند و در مرحله بعد متخصصین مجموعه اقدام به بررسی های فنی بر روی نقشه می کنند و در پایان کار نظارت بر پروژه ها نیز از سوی شرکت پیگیری می شود تا این محصولات به درستی در پروژه اجرا شود.



قاسمی همچنین در ادامه گفت: موضوع مهمی که از ابتدای فعالیت شرکت پلی ران همواره پیگیری شده است و در سیستم شرکت قرار داشته، بحث آموزش است، برای این موضوع اکیپ های اجرایی در مجموعه پلی ران آموزش داده می شوند تا بتوانند به طور صحیح متریال های مورد استفاده در پروژه ها در بخش تاسیسات را اجرایی کنند و به طور کلی آموزش، رکن اصلی کارهای اجرایی است که در شبکه نظارت و و خدمات پلی ران قرار دارد.

وی در پاسخ به اینکه اشتباهات رایج کارفرمایان در اجرای پروژه های لوله کشی سیستم های فاضلاب چیست که باید بیشتر به آن توجه شود؟ گفت: در حوزه فاضلاب ساختمانی چند نکته مهم وجود دارد، نکته اول این است که اگر انتخاب به درستی صورت نگیرد و صرفا اگر متریال از نظر قیمت بررسی شود و به موضوعات فنی توجه نشود در بلندمدت ممکن است تبعاتی به دنبال داشته باشد که این موضوع می تواند با بوی نامطبوع و یا نیاز به تعمیر و نگهداری خود را نشان دهد.

مدیر بخش مهندسی شرکت پلی ران ادامه داد: باید توجه کنید که اولین سیستمی که در تاسیسات ساختمان اجرا می شود سیستم فاضلاب است و این موضوع به این مفهوم است که کم دسترس ترین سیستم برای تعمیر و نگهداری، شبکه فاضلاب ساختمان است و هرگونه ریسکی در انتخاب متریال برای استفاده در سیستم فاضلاب ساختمان ممکن است با تبعات ناخوشایندی همچون گرفتگی، نشتی و انتشار بوی نامطبوع همراه باشد که می تواند هم در طول عمر ساختمان اثرگذار باشد و هم هزینه هایی را بابت تعمیر و نگهداری به همراه داشته باشد.

قاسمی ادامه داد: از آنجا که سیستم فاضلاب ارتباط مستقیمی با بهداشت ساکنین داخل ساختمان دارد ما همواره تلاش کرده ایم تا بر روی کیفیت لوله و اتصالاتی که توسط پلی ران تولید می شود بسیار حساس باشیم و با دقت بالا و بهره گیری از تجهیزات و قالب های روز دنیا اقدام به تولید این محصولات کنیم.

وی درباره سازه منحصربفرد غرفه پلی ران در نمایشگاه تاسیسات نیز گفت: غرفه پلی ران در نمایشگاه تاسیسات به عنوان بزرگترین سازه مسقف نمایشگاهی است و حدود 18 کامیون متریال برای ساخت این سازه به محل نمایشگاه حمل شده است و حدود 70 نفر در طی چهار روز و با به کارگیری 35 تن آهن این سازه را ساخته اند.

مدیر بخش مهندسی شرکت پلی ران ادامه داد: داخل غرفه نیز کاملا تکنولوژیک است و حدود 20 ویدئو پرژکتور در داخل این سازه مورد استفاده قرار گرفته است که توانسته ایم بزرگترین تصویر را ایجاد کنیم که ابعاد این پرده دارای طول 18 و ارتفاع 3 متر است که در نوع خود منحصربفرد است.

محمد قاسمی در پایان گفت: در شوروم غرفه پلی ران نیز در حدود 1400 قلم نمونه تولید محصولات پلی ران قرار داده شده است تا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار بگیرد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman