برای اولین بار در شرکت دقیق کنترل آرمان انجام شد؛

تولید دستگاه هوارسان با قابلیت بازیافت انرژی

تولید دستگاه هوارسان با قابلیت بازیافت انرژی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۰۳ | ۱۴۰۲/۰۷/۲۳

مدیرعامل شرکت دقیق کنترل آرمان گفت: موضوع انرژی در دنیا به یک موضوع مهم تبدیل شده است، اما متاسفانه این موضوع در ایران چندان مورد توجه قرار نگرفته است و اهمیت چندانی به این موضوع داده نمی شود از این رو ما جزء اولین شرکت هایی هستیم که اقدام به تولید دستگاه هوارسان با قابلیت بازیافت انرژی کرده ایم که قادر است در بحث صرفه جویی انرژی در ساختمان ها کمک کند.

هادی سلام زاده مدیرعامل شرکت دقیق کنترل آرمان در گفتگو با خبرنگار اخبار ساختمان گفت: شرکت دقیق کنترل آرمان در سال 1389 با هدف تامین سیستم های تهویه مطبوع با تکنولوژی های روز دنیا تاسیس شد. با توجه به نیاز روزافزون و اهمیت مهندسی حریق درسال های اخیر، خدمات مشاوره و تامین سیستم های ایمنی آتش نشانی به فعالیت های شرکت اضافه شد.

وی در ادامه گفت: شرکت دقیق کنترل آرمان در زمینه های تولید، مهندسی و بازرگانی فعالیت می کند که در حوزه صنایع تهویه مطبوع، چیلر، هوارسان و فن کوئل توانسته ایم به حوزه تولید وارد شویم و در حوزه بازرگانی نیز اقدام به واردات سیستم های آتش نشانی ( انواع فن، جت فن، F300 و F400 و …..) از کمپانی معتبر CVSAIR ترکیه کرده ایم که این شرکت جزو شرکت های دارای صلاحیت و مورد تایید سازمان آتش نشانی جهت طراحی و اجرای ایمنی معماری، اعلام و اطفا و مدیریت دود در پروژه های در حال ساخت است.

سلام زاده در پاسخ به اینکه جایگاه تجهیزات صنعت تهویه مطبوع در صنعت ساختمان ایران کجاست؟ گفت: اغلب پروژه های مسکونی که از 7 یا 8 واحد بیشتر می شود و یا در مناطق شهری متوسط رو به بالا قرار می گیرند به علت درخواست مشتری ناگزیر هستند که از سیستم های مرکزی مانند چیلر، هوارسان و یا فن کوئل استفاده کنند و علاوه بر این برای خنک سازی قالب ها و یا خنک سازی خط تولید در صنایع مختلف نیز این سیستم ها مورد استفاده قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت دقیق کنترل آرمان درباره دستاوردهای منحصربفرد مجموعه دقیق کنترل آرمان که طی سال های فعالیت این شرکت در این صنعت به دست آمده و در نمایشگاه تاسیسات به نمایش گذاشته شده است، نیز گفت: ما سعی کرده ایم که استانداردهای روز اروپا را در دستگاه های تولیدی در مجموعه دقیق کنترل آرمان رعایت کنیم و با الگوبرداری از شرکت های معتبر اروپایی این استانداردها را در محصولات خود پیاده کنیم.

وی ادامه داد: موضوع انرژی در دنیا به یک موضوع مهم تبدیل شده است، اما متاسفانه این موضوع در ایران چندان مورد توجه قرار نگرفته است و اهمیت چندانی به این موضوع داده نمی شود از این رو ما جزء اولین شرکت هایی هستیم که اقدام به تولید دستگاه هوارسان با قابلیت بازیافت انرژی کرده ایم که قادر است در بحث صرفه جویی انرژی در ساختمان ها کمک کند.



سلام زاده در ادامه گفت: اجباری شدن برچسب انرژی در ساختمان ها یکی از مصوباتی که در حوزه صرفه جویی در مصرف انرژی به تصویب رسیده است و قرار است در سال های آینده اجرایی شود که در صورت اجرای این مصوبه سازندگان موظف خواهند شد به مقوله انرژی توجه بیشتری داشته باشند و از اینرو ملزم خواهند شد که در بحث انتخاب دستگاه های مورد استفاده در ساختمان دقت بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت دقیق کنترل آرمان در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه جایگاه صنعت تاسیسات ایران در منطقه خاورمیانه کجاست و آیا توان رقابت با کشورهای منطقه را داریم؟ گفت: از نظر تولید محصولات در صنعت تهویه مطبوع باید گفت که تولیدکنندگان ایرانی در بین کشورهای منطقه دارای بالاترین جایگاه هستند چراکه به واسطه قدمت بالای صنعت تهویه مطبوع در ایران و همچنین حضور شرکت های مطرح آمریکایی و اروپایی در ایران طی سال های اخیر و انتقال دانشی که در این حوزه صورت گرفته است می توان گفت ایران بهترین جایگاه را در بین کشورهای خاورمیانه دارد.

وی ادامه داد: در کنار همه این موارد اما به علت مشکلاتی که در بحث تحریم ها و ارتباطات بین المللی وجود دارد شرکت های ایرانی قادر نیستند به جایگاه واقعی خود در بخش واردات برسند و شاید اگر شرایط تحریمی وجود نداشت کشور ایران می توانست جزو بهترین صادرکنندگان صنعت تهویه مطبوع در دنیا باشد.

سلام زاده همچنین گفت: نکته مهم دیگری که باید به آن پرداخته شود این است که خوشبختانه ایران از نظر تعداد تولیدکنندگان فعال در صنعت تهویه نسبت به تمام کشورهای منطقه تولیدکنندگان بیشتری دارد و به همین دلیل نمایشگاه تاسیسات ایران از نمایشگاه سودکس استانبول (هم از لحاظ شرکت های حاضر در نمایشگاه و هم از نظر بازدیدکنندگان) قوی تر برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت دقیق کنترل آرمان در پاسخ به اینکه آیا در حوزه فعالیت های دانش بنیان و نوآورانه هم فعالیت داشته اید؟ گفت: بله، ما در بحث تولید هوارسان ها از مبدل های پلیمری در بحث بازیافت انرژی استفاده کرده ایم که دارای راندمان بالای 65 درصد است که این موضوع برای اولین بار در ایران این اتفاق افتاده است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman