رابیتس کاری چیست؟

رابیتس کاری چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۸:۵۳ | ۱۴۰۲/۰۸/۲۸

رابیتس شکلی توری مانند و فلزی دارد که بر روی سقف اجرا می‌شود. با توجه به توری‌شکل بودن مصالح مختلف از قبیل ملات، آجر و گچ را می‌توان به شکل‌های مختلف و دلخواه بر روی رابیتس پیاده‌سازی کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، دکوراسیون داخلی منزل تاثیر زیادی بر زیبایی و کیفیت زندگی افراد دارد. طراحی سقف منزل از جمله این فضاهاست. استفاده از رابیتس به ما کمک می‌کند تا بتوانیم هر طرح دلخواهی را به راحتی پیاده‌سازی کنیم. در این مقاله قصد داریم با رابیتس کاری آشنا شویم. اما پیش از آن ابتدا رابیتس، مزایا و معایب آن را بررسی خواهیم کرد. در پایان مقاله هم بهترین فروشگاه برای خرید رابیتس را به شما معرفی می‌کنیم.
 

رابیتس کاری چیست؟ یک ابزار ساده اما پرکاربرد


اجرا سقف کاذب و دکوراسیون‌های خاص به سادگی قابل اجرا نیست. رابیتس شکلی توری مانند و فلزی دارد که بر روی سقف اجرا می‌شود. با توجه به توری‌شکل بودن مصالح مختلف از قبیل ملات، آجر و گچ را می‌توان به شکل‌های مختلف و دلخواه بر روی رابیتس پیاده‌سازی کرد. به این ترتیب امکان زیبایی‌سازی ساختمان به شیوه دلخواه وجود دارد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با رابیتس مقاله رابیتس چیست را در وبلاگ هامون عایق مطالعه کنید.
 

چرا باید در طراحی داخلی از رابیتس استفاده کنیم؟


مصالح مورد نیاز برای رابیتس به سادگی در دسترس است و از طرفی قیمت زیادی هم ندارد. از طرف دیگر باید به این نکته اشاره کنیم که سرعت اجرا رابیتس بالاست و در زمان کم می‌توان رابیتس را اجرا کرد. از طرف دیگر استفاده از رابیتس به مهارت زیادی نیاز ندارد و به راحتی می‌توان از نیروهای ساده نیز برای رابیتس‌کاری استفاده کرد.
 

رابیتس کاری چیست؟


چطور رابیتس کاری کنیم؟ راهنمای صفر تا صد رابیتس کاری


برای اجرا رابیتس کاری سه مرحله اصلی را در پیش داریم که در ادامه به صورت کامل بررسی می‌کنیم.
 

1.میلگردها را نصب کنید


اولین کار قبل از نصب رابیتس، استفاده از میلگرد آویز در سقف است. میلگردهای آویز به سقف جوش داده می‌شوند و کار اصلی آن‌ها تحمل بار اصلی است. فاصله میلگردهای نصب شده بر روی سقف باید کم‌تر از 60 سانتی‌متر باشد.
 

2.توری فلزی رابیتس را نصب کنید


دومین مرحله نصب رابیتس، قراردادن رابیتس بر روی سقف و جوش‌دادن آن است. استفاده از جوشکاری یا سیم‌های مخصوص به استحکام بیش‌تر رابیتس کمک کرده و می‌تواند نقش مهمی در تحمل بار داشته باشد. رابیتس انواع مختلفی دارد و برای بهترین انتخاب پیشنهاد می‌کنیم حتماً با یک معمار ساختمانی یا مهندس عمران مشورت کنید تا رابیتس مناسبی با وزن سقف انتخاب کنید.
 

3.گچ کاری آخرین اقدام رابیتس کاری


گچ‌کاری آخرین اقدامی است که باید در هنگام رابیتس کاری انجام داد. معمولاً پیشنهاد می‌شود در هنگام گچ کاری به دمای محیط حساس باشید. بهترین دما برای رابیتس کاری و گچ کاری تابستان است چون سرعت خشک شدن گچ بیش‌تر است. در صورتی که در دمای نامناسب گچ‌کاری را انجام دهید، ممکن است گچ کامل خشک نشود یا به صورت مستقیم بر روی کیفیت نهایی کار تاثیرگذار باشد.
 

اگر قصد داریم صفر تا صد رابیتس کاری را به صورت کامل یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله رابیتس کاری را در وبلاگ هامون عایق مطالعه کنید.
 

قیمت رابیتس کاری چقدر است؟


قیمت رابیتس کاری چقدر است؟


قیمت رابیتس کاری بسته به مساحت محیطی که قصد استفاده از رابیتس دارید متفاوت است. از طرف نوع رابیتس، طرح دلخواه و سایر مصالح را هم باید حساب کنید.


نکته دیگر اینکه برای اجرا رابیتس به نیروی کار نیاز داریم به همین دلیل هزینه نیروی کار را هم باید جداگانه حساب کرد. پیش از شروع رابیتس کاری می‌توانید با مشورت متخصصان یک قیمت حدودی از رابیتس کاری به دست آورید. برای مشاهده آخرین قیمت رابیتس می‌توانید به صفحه قیمت رابیتز در فروشگاه آنلاین هامون عایق مراجعه کنید.
 

خرید رابیتس از هامون عایق


در این مقاله با مفهوم رابیتس‌کاری آشنا شدیم. رابیتس کاری تاثیری مهمی در زیباسازی سقف و اجرای سقف کاذب و طرح‌های مختلف در داخل خانه دارد. مجموعه هامون عایق با ارائه بهترین ملزومات عایق و ساختمان به شما کمک می‌کند تا یک شریک بلندمدت در ساختمان سازی داشته باشید. برای خرید رابیتس کافی است به سایت هامون عایق مراجعه کنید.


نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman