بازگشت بیش از هزار هکتار زمین دولتی به بیت‌المال

بازگشت بیش از هزار هکتار زمین دولتی به بیت‌المال
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۰ | ۱۴۰۲/۰۹/۱۱

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری تعرض به یک هزار و ۲۱۱ هکتار زمین دولتی توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن طی هشت ماه امسال خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن درباره رفع تعرض فوری به اراضی دولتی از ابتدای سال جاری تا آبان ماه توضیح داد: طی این مدت ۲ هزار و ۹۰۸ مورد تعرض به مساحت یک هزار و ۲۲۵ هکتار در کشور رخ داد که با تلاش نیروهای یگان حفاظت این سازمان رفع تعرض شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: نیروهای یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن طی هشت ماه اخیر از ۲ هزار و ۸۴۳ مورد رفع فوری تعرض کردند.

وی مساحت اراضی رفع تعرض شده به صورت فوری را یک هزار و ۲۱۱ هکتار اعلام کرد.

به گفته مالکی بیشترین وقوع تعرض طی سال جاری در استان فارس به میزان ۴۷۶ فقره و مساحت ۲۱۰ هکتار بوده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در مورد اجرای احکام قطعی قضایی در هشت ماه سال جاری توضیح داد: ۳۵۱ مورد حکم قطعی به نفع دولت در این زمینه اجرا شده است.

وی افزود: مساحت احکام اجرا شده در سراسر کشور بیش از ۳۹۶ هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیشترین اجرای احکام به نفع دولت در تصرف اراضی را مربوط به استان های اردبیل با ۴۷ فقره و مرکزی با ۳۶ فقره حکم اعلام کرد.

به گفته مالکی، مساحت اراضی رفع تعرض شده در آبان ماه توسط یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن ۲۷۸ هکتار بوده و در آبان ماه امسال بیشترین وقوع تعرض به اراضی دولتی در استان تهران روی داده است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman