معاون وزیر راه و شهرسازی:

دولت مصمم است که چالش مسکن را مرتفع کند

دولت مصمم است که چالش مسکن را مرتفع کند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۰۵ | ۱۴۰۲/۰۹/۲۱

معاون وزیر راه و شهرسازی در دوازدهمین نمایشگاه ملی سازه و فولاد گفت: وزارت راه و شهرسازی که به عنوان متولی صنعت ساختمان در کشور و نظارت بر ساخت و ساز و همچنین متولی بخش مسکن شناخته می شود از این رویداد و سایر رویدادهایی که به بخش مسکن کمک می‌کند حمایت خواهد کرد.

به گزارش اخبار ساختمان، معاون وزیر راه و شهرسازی در دوازدهمین نمایشگاه ملی سازه و فولاد گفت: وزارت راه و شهرسازی که به عنوان متولی صنعت ساختمان در کشور و نظارت بر ساخت و ساز و همچنین متولی بخش مسکن شناخته می شود از این رویداد و سایر رویدادهایی که به بخش مسکن کمک می‌کند حمایت خواهد کرد.

ارسلان مالکی ادامه داد: اگر بخش مسکن را به عنوان پیشرانه پیشرفت در نظر بگیریم، صنعت فولاد به عنوان موتور محرکه این صنعت شناخته خواهد شد، اما متاسفانه آنگونه که باید جایگاه این صنعت در حوزه ساختمان شناخته نشده است که امیدواریم با برگزاری این رویدادها شاهد بهبود جایگاه این صنعت در بخش مسکن باشیم.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد عقب ماندگی بخش مسکن بوده ایم، ادامه داد: با مطالعاتی که در سال های بین ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ انجام داده ایم شاهد هستیم که به ازای هر ۱۰۰ خانواده ای که در کشور تشکیل شده است تنها ۶۴ خانه ساخته شده است که این موضوع نشان دهنده عقب ماندگی در بخش مسکن نسبت به تقاضای موجود هستیم.

مالکی در ادامه گفت: با توجه به این عقب ماندگی در طرح جهش تولید مسکن تصمیم گرفته شد که چهار میلیون مسکن ساخته شود و بنابر آمار موجود خوشبختانه تا الان ساخت حدود یک میلیون ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در این طرح آغاز شده است و در بخش تامین زمین نیز اقدامات بسیار مناسبی انجام شده است و تا کنون بیش از ۳۸ هزار هکتار زمین در محدوده شهرها به این طرح اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: در حوزه طرح نهضت ملی مسکن باید سه موضوع را مورد توجه قرار دهیم، اولین موضوع با توجه به عقب ماندگی بخش مسکن بحث سرعت ساخت و ساز هست تا بتوانیم از این طریق حوزه مسکن و اجاره بها را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: موضوع دوم نیز کیفیت و مقاوم سازی این سازه ها هست که با توجه به آسیب های که ممکن است توسط بلایای طبیعی وارد شود نیاز هست که به این موضوع نیز توجه ویژه ای شود.

مالکی ادامه داد: موضوع سوم نیز کاهش قیمت تمام شده این واحدها است چراکه با توجه به محدود بودن منابع دولت و همچنین کمبود منابع مالی متقاضیان نیاز است تا به این حوزه نیز توجه ویژه ای شود


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman