رئیس هیئت مدیره هلدینگ نسیم شمال:

لزوم تقویت کنترل پیچ و مهره و اجرای فرآیند رنگ آمیزی سازه های فولادی

لزوم تقویت کنترل پیچ و مهره و اجرای فرآیند رنگ آمیزی سازه های فولادی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۲۴ | ۱۴۰۲/۰۹/۲۲

رئیس هیئت مدیره هلدینگ نسیم شمال در مورد فرآیند بازرسی از سازه های فولادی در کارخانه ها تاکید کرد: فرایندهای کنترلی و اجرایی سخت است، اما در کارخانه ها، فرآیند صنعتی است که سبب می شود اجرا و کنترل به شکل بهتری انجام شود.

به گزارش اخبار ساختمان، بیژن خطیبی رئیس هیئت مدیره هلدینگ نسیم شمال در پنل "سازه های فولادی، آموزش" در مورد دلایل استفاده بیشتر از سازه های بتنی در کشور اظهار داشت: قیمت فولاد در کشور بالا است، اما بتن از منابع طبیعی استفاده می شود، از اینرو با قیمت پایین تر تولید شده و سازنده به سمت تکنولوژی می رود تا هزینه ها را کاهش دهد.

وی ادامه داد: در سازه های فلزی ابتدا اسکلت آماده می شود و منابع مالی باید یک باره پرداخت شود‌؛ اما تزریق منایع مالی در سازه های بتنی مرحله به مرحله است؛ پس هزینه سبب استفاده بیشتر از سازه های بتنی می شود اما سازنده ای که توان مالی دارد و زمان برایش اهمیت دارد به سمت سازه های فلزی می رود.

رئیس هیئت مدیره هلدینگ نسیم شمال در مورد میزان توان فارغ‌التحصیلان رشته های مهندسی ساخت عنوان کرد: هر فردی که فارغ‌التحصیلی می شود می تواند وارد بازار کار شود اما نوع آن مهم است و فرد نیاز به کسب تجربه دارد، از اینرو به فارغ‌التحصیلان توصیه می کنم که ابتدا به فکر ایجاد شرکت نباشند بلکه تجربه کسب کنند، در این راستا سازمان های نظام مهندسی می توانند فاصله تئوری و عمل را با آموزش های غیراجباری پوشش دهند.

خطیبی در مورد فرآیند بازرسی از سازه های فولادی در کارخانه ها تاکید کرد: فرایندهای کنترلی و اجرایی سخت است، اما در کارخانه ها، فرآیند صنعتی است که سبب می شود اجرا و کنترل به شکل بهتری انجام شود.

وی ادامه داد: آزمایشگاه ها جوش ضروری است و ناظر سازه بر آن اساس اقدام می کند؛ اما در مورد آزمایشگاه و کنترل پیچ و مهره و اجرای فرآیند رنگ آمیزی مشکلاتی داریم و امید است همانطور که آزمایشگاه جوش عملیاتی شده برای کنترل پیچ و مهره و رنگ آمیزی نیز کنترل ها قوی شود و با همکاری کارخانه ها، انجمن ها، نظام مهندسی و شهرداری ها فرآیند بهتر شود.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman