عضو هیئت مدیره انجمن جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب عنوان کرد:

سازه های فولادی مقاوم ترین محصول در برابر بحران های طبیعی است

سازه های فولادی مقاوم ترین محصول در برابر بحران های طبیعی است
Facebook Twitter LinkedIn

۰۸:۵۹ | ۱۴۰۲/۰۹/۲۳

عضو هیئت مدیره انجمن جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب گفت: مهندسین استفاده از فولاد را نسبت به سایر مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز ترجیح می دهند که این امر عمدتاً به دلیل مزایای بی شماری است که فولاد فراهم می کند.

به گزارش اخبار ساختمان، رضا ایمانیان نجف‌آبادی با اشاره به مزایای سازه های فولادی نسبت با دیگر سازه ها اظهار داشت: در صنعت ساختمان سازی مواد و مصالح مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که فولاد یکی از آنهاست.

وی با اشاره به مزیت های رقابتی منحصربه‌فرد سازه های فولادی تصریح کرد: مهندسین استفاده از فولاد را نسبت به سایر مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز ترجیح می دهند که این امر عمدتاً به دلیل مزایای بی شماری است که فولاد فراهم می کند.

عضو هیئت مدیره انجمن جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب گفت: مهمترین مزیت سازه های فولادی عملکرد مناسب آن در زمان زلزله و دیگر شرایط بحرانی است که به دلیل استحکام بالای آن و سیگنال های هشداردهنده قبل از خرابی ساختمان، کمترین تخریب با میزان کشته حداقلی را به همراه دارد.

ایمانیان نجف‌آبادی همچنین افزود: طراحی خوب و آسان این نوع از سازه ها در ارتقا سطح بهره وری آن در کنار پوشش مناسب صدا و پژواک صوت، سبب شده که هیچ جایگزینی در استفاده از این نوع سازه ها وجود نداشته باشد.

وی سپس با اشاره به وزن سازه های فولادی به نسبت سایر فلزات گفت: معمولاً اِلمان های سازه ای فولادی به دلیل مقاومت بالای این فلز، ظریف تر هستند که در نهایت موجب سبک تر شدن ساختمان می شود.

عضو هیئت مدیره انجمن جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب تصریح کرد: از دید اقتصادی، سازه های فلزی بسیار سریع تر از سازه های بتنی قابل اجرا هستند زیرا ستون ها و تیرها به صورت ماژولار سوار می شوند اما سازه های بتنی نیاز به قالب بندی و بتن ریزی طبقه به طبقه دارند که بسیار زمان‌بر است.

ایمانیان نجف‌آبادی ادامه داد: علاوه بر این سازه های فولادی فضای مفیدی به جهت معماری در اختیار ما قرار می دهد و از این گذشته از منظر زیست محیطی نیز بسیار کاربردی و قابل بازبافت است که حتی بعد از بهره برداری نیز مجدد می توان از این سازه ها استفاده کرد و به نوعی بازگشت سرمایه خوبی به شمار می‌آید و اگر به خوبی نگهداری شود می تواند تا سال های سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: به واقع اقتصاد یک پروژه به فولاد وابسته است، و به عبارتی سازه های فولادی برخلاف آنچه که به لحاظ اقتصادی گفته می شود، بسیار ارزان و سودآور است.

عضو هیئت مدیره انجمن جوشکاری و آزمایش های غیرمخرب در ادامه با اشاره نقش نیروی انسانی در رونق بازار سازه های فولادی تصریح کرد: نیروی انسانی منطقه‌ای که سازه ها در آنجا تولید می شود بسیار مهم است، به عنوان مثال در شهرستان الیگودرز با توجه به حرفه اغلب ساکنان آن منطقه به جوشکاری، سازه های فولادی بیشتری بکار گرفته می شود.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman