مسئول آزمایشگاه بتن شرکت پارس ویرا عنوان کرد:

پارس ویرا پیشگام طراحی و اجرای ساختمان های ماژولار در ایران

پارس ویرا پیشگام طراحی و اجرای ساختمان های ماژولار در ایران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۶ | ۱۴۰۲/۰۹/۲۹

مسئول آزمایشگاه بتن شرکت پارس ویرا گفت: با توجه به انباشت تقاضا در بازار مسکن طی سال های اخیر که به دلایلی مانند رویکرد سنتی ساخت مسکن ایجاد شده است و همچنین وضعیت تولید مسکن در این روش از نظر کیفیت، عمر مفید، ایمنی در برابر حوادث و... وضعیت غیرقابل قبولی دارد، بنابراین شرکت پارس ویرا توانسته است با دانش فنی طراحی، ساخت و نصب؛ فناوری ساختمان های ماژولار را در داخل کشور تولید و پیاده سازی کند.

تورج حسینی در گفتگو با خبرنگار اخبار ساختمان گفت: شرکت ابنیه سازان صنعتی بنا پارس ویرا به عنوان یکی از زیر مجموعه های هلدینگ سرمایه گذاری غدیر، فعالیت خود را از 2 سال گذشته در زمینه صنعتی سازی ساختمان آغاز کرده است و تا کنون پروژه هایی را نیز با روش صنعتی در مدت زمان بسیار کمی ساخته و به متقاضیان تحویل داده است.

وی همچنین گفت: صنعتی سازی ساختمان یکی از روش های نوین در صنعت ساختمان محسوب می شود و شرکت پارس ویرا نیز بر روی این موضوع تمرکز کرده است به طوری که کارخانه صنعتی سازی ساختمان شرکت پارس ویرا در سال 1400 به عنوان اولین کارخانه نیمه اتوماتیک تولید صنعتی ساختمان کار خود را آغاز کرد به نحوی که بیش از 80 درصد پروژه در محل کارخانه انجام می شود و برای نصب و اجرا به محل پروژه ارسال می شود.

مسئول آزمایشگاه بتن شرکت پارس ویرا در ادامه افزود: منظور از صنعتی سازی ساختمان، ساخت و اجرای پیوسته و زنجیره ای ساختمان است که در آن اجزا و عناصر ساختمانی به صورت مدولار و پیش ساخته تولید شده و از نظر کیفیت در تمام مراحل ساخت و اجرا قابل کنترل است.

حسینی درباره اهمیت صنعتی سازی و استفاده از سازه های پیش ساخته در صنعت ساختمان گفت: یکی از مهم ترین موضوعات در این زمینه مربوط به سرعت اجرای سازه در این روش است با توجه به اینکه صنعت ساختمان در ایران هنوز به شکل سنتی در حال اجراست به دنبال این هستیم تا با ورود به حوزه صنعتی سازی روند سرعت ساخت را افزایش دهیم و از آنجا که بخش عمده ای از فرایند پروژه در محل کارخانه انجام می شود توانسته ایم موفقیت هایی را در این زمینه به دست آوریم که خوشبختانه در سال گذشته ما با این روش توانستیم ساختمان 12 طبقه را در مدت زمان 6 ماه تکمیل و به متقاضیان تحوبل دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت افزایش کیفیت ساخت و ساز و عمر مفید ساختمان ها گفت: ما در شرکت پارس ویرا تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهیم و با کنترلی که بر روی کیفیت محصولات تولیدی انجام می دهیم در تلاش هستیم تا تاثیر مفیدی بر روی کیفیت ساخت و سازها و افزایش عمر مفید سازه ها داشته باشیم.


مسئول آزمایشگاه بتن شرکت پارس ویرا درباره سیستم جدیدی که توسط شرکت پارس ویرا در حال ساخت و اجرا است، توضیح داد: در این سیستم به علت استفاده از خرپا در تهیه سقف های ماژولار، امکان نصب تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی در داخل ماژول ها و در محل کارخانه ایجاد شده است، چراکه نصب تاسیسات در محل کارخانه سبب افزایش سرعت نصب در محل پروژه شده و امکان پیاده سازی نقشه های پیچیده تاسیسات را در کارخانه فراهم می آورد.

حسینی ادامه داد: ما تلاش کرده ایم در این بخش سیستم تهویه برای ساختمان های ماژولار در اقلیم های مختلف متناسب سازی شود و همچنین در مرحله نصب در کارخانه، کانال های هوا و لوله های آب، فاضلاب و گاز نیز داخل سقف نصب و سپس در محل اجرای پروژه اتصالات و تست های آن انجام شوند.

وی همچنین افزود: در این سیستم به منظور افزایش سرعت و نیز کیفیت اجرای تاسیسات برقی، شیارزنی لوله ها و کابل های برقی در محل کارخانه انجام می شود و در محل اجرای پروژه تنها کابل ها در محل موردنظر خود قرار می گیرند.

مسئول آزمایشگاه بتن شرکت پارس ویرا درباره ویژگی های ساختمان ماژولار نیز گفت: از ویژگی های بارز این سیستم می توان به سرعت احداث بالاتر این سیستم نسبت به سازه های سنتی اشاره کرد که می تواند تا حد زیادی سرعت اجرای پروژه را با کمک این سیستم افزایش داد، از ویژگی دیگر این سیستم نیز می توان به سهولت در اجرا و دقت بالا در ساخت قطعات، افزایش کیفیت محصول به دلیل قابلیت کنترل در کارخانه، مقاومت بالا در برابر حریق و زلزله، کاهش اتلاف انرژی، کاهش تولید نخاله های ساختمانی و همچنین افزایش ایمنی در فرایند تولید و اجرا اشاره کرد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman