چرا قیمت مسکن در شمال تهران نجومی شده است؟

چرا قیمت مسکن در شمال تهران نجومی شده است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۱۰ | ۱۴۰۲/۱۰/۱۶

یک خانه سوپرلاکچری در بورلی هیلز حدود ۷.۵ میلیون دلار آگهی شده که نصف قیمت یک پنت هاوس ۸۰۰ متری در تهران است.

به گزارش اخبار ساختمان، یکی از دلایل اصلی اختلاف فاحش قیمت خانه در شمال شهر تهران به نسبت مناطق دیگر شهر این است که مالکان، روی سند این خانه ها وام های کلان می گیرند و یا فعالیت های دیگر اقتصادی شان را پیش می برند.

شمال تهران با وجود اینکه کمترین میزان جمعیت را در خود جای داده است، ولی از نظر اقتصادی بیشترین میزان سرمایه در آنجا جمع شده است. محله های این بخش از تهران دارای فرهنگ، ساختار و شرایط منحصر به فردی هستند بر روی کیفیت زندگی در این محله ها تاثیر بسزایی گذاشته است. در این گزارش به بررسی گرانترین واحد‌های شمال تهران پرداخته ایم.

اگر قصد زندگی و سکونت در شمال تهران را دارید برای خرید واحد آپارتمانی نوساز در زعفرانیه با زیربنایی حدود ۴۸۵ متر و چهار اتاق خواب به سرمایه ای بالغ بر ۲۱۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان احتیاج دارید.

واحد آپارتمان دیگری در همین محدوده با متراژ ۵۹۰ متر و پنج اتاق خواب با توجه به نوساز بودن این واحد و وجود استخر و مکان های تفریحی دیگر در روز‌های گذشته معادل ۳۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

واحد آپارتمان نوساز دیگری در محدوده سعادت آباد با متراژ ۴۸۰ متر و چهار اتاق خواب، در روز‌های گذشته با قیمتی معادل ۲۰۰ میلیارد تومان در بنگاه های پایتخت معامله شده است.

برای خرید واحد آپارتمانی نوساز در الهیه با متراژ ۸۴۵ متر و هفت اتاق خواب به سرمایه ای بالغ بر ۵۶۱ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان احتیاج دارید.

اگر به خانه ای قدیمی تر برای خرید علاقه دارید، می توانید خانه ای ۳۰ ساله با متراژ ۷۰۰ متر و پنج اتاق خواب را در محدوده الهیه با سرمایه ای معادل ۲۷۰ میلیارد تومان خریداری کنید.

 

آپارتمان های گرانقیمت در شمال تهران
محدوده متراژ مشخصات قیمت هر مترمربع قیمت کل
زعفرانیه 485 نوساز - 4 خوابه 440 میلیون تومان 213 میلیارد و 400 میلیون تومان
الهیه 845 نوساز - 7 خوابه 665 میلیون تومان 561 میلیارد و 925 میلیون تومان
الهیه 700 30 ساله - 5 خوابه 385 میلیون و 700 هزار تومان 270 میلیارد تومان
ولنجک 500 نوساز - 4 خوابه 500 میلیون تومان 250 میلیارد تومان
زعفرانیه 590 نوساز - 5 خوابه 560 میلیون تومان 330 میلیارد و 400 میلیون تومان
ولنجک 480 نوساز - 4 خوابه 442 میلیون و 660 هزار تومان 212 میلیارد تومان
سعادت آباد 480 نوساز - 4 خوابه 416 میلیون و 650 هزار تومان 200 میلیارد تومان




واحد آپارتمان دیگری در محدوده ولنجک با زیربنایی معادل ۵۰۰ متر و چهار اتاق خواب با توجه به اینکه این واحد نوساز باشد در روز‌های گذشته معادل ۲۵۰ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است؛ و واحد نوساز دیگری در همین محدوده با متراژ ۴۸۰ متر و چهار اتاق خواب ارزشی معادل ۲۱۲ میلیارد تومان دارد.

توجه داشته باشید این ارقام براساس واحد‌هایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله های یاد شده را تبیین نمی کند. قیمت مسکن در هر منطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و... متفاوت خواهد بود.

مخاطب24


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman