چه تعداد متقاضی برای وام مسکن ملی وجود دارد؟

چه تعداد متقاضی برای وام مسکن ملی وجود دارد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۴۹ | ۱۴۰۲/۱۱/۰۳

گفته می‌شود که ۴۶۶ هزار و ۵۴۹ واحد مسکونی در قالب ۷۹ هزار و ۷۹۹ پروژه برای دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای اجرای این طرح تا پایان دی ماه امسال به بانک مسکن معرفی شدند.

به گزارش اخبار ساختمان، وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد، ۲۶۶ هزار و ۸۷ واحد از سوی سازمان هایی همچون اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، صندوق مسکن، شهر‌های جدید و... برای دریافت تسهیلات طرح نهضت ملی به بانک مسکن معرفی شده اند و ۲۰۰ هزار و ۴۶۲ واحد نیز خودمالک هستند.

بانک مسکن همچنین برای ۳۲۲ هزار ۶۴۶ ساخت واحد مسکونی در قالب ۴۹ هزار و ۶۰۲ پروژه قراردادی افزون بر یک میلیون و ۳۶۳ هزار میلیارد ریال با سازندگان به امضا رسانده و مبلغ بیش از ۷۴۲ هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال نیز بابت سهم الشرکه بانک برای ساخت واحد مسکونی به متقاضیان پرداخت کرده است.

از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون متقاضیان تعداد یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۶۳۳ فقره حساب در شعب بانک مسکن افتتاح کرده اند.

چند وقت پیش نیز، ابوالفضل نوروزی - مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی - با اعلام اینکه پرداخت وام جدید مسکن روستایی آغاز شده گفت: مردم در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر می توانند تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.

به گفته وی، تاکنون حدود ۳۷۳ هزار فقره وام مسکن روستایی پرداخت شده یا در حال پرداخت است که یک بخشی از آن هم وام ۳۵۰ میلیونی است.

شهرآرا نیوز


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman