آشنایی با گچبری سقف ساده و شیک

آشنایی با گچبری سقف ساده و شیک
Facebook Twitter LinkedIn

۰۸:۴۷ | ۱۴۰۲/۱۱/۱۱

گچبری سقف ساده و شیک یکی از جمله مراحل ساخت و نازک کاری ساختمان می باشد که تاثیر بسزایی بر زیبایی و جذابیت نمای داخلی ساختمان می گذارد. اگرچه که انتخاب سبک گچبری به سلیقه و انتخاب شخصی افراد وابسته می باشد، اما توجه به برخی مسائل تخصصی در رابطه با انتخاب گچبری متناسب با سقف ساختمان مد نظر شما ضروری می باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، گچبری سقف ساده و شیک یکی از جمله مراحل ساخت و نازک کاری ساختمان می باشد که تاثیر بسزایی بر زیبایی و جذابیت نمای داخلی ساختمان می گذارد. اگرچه که انتخاب سبک گچبری به سلیقه و انتخاب شخصی افراد وابسته می باشد، اما توجه به برخی مسائل تخصصی در رابطه با انتخاب گچبری متناسب با سقف ساختمان مد نظر شما ضروری می باشد. آن هم به این دلیل که توجه به نکات کارشناسان خبره این کار منجر به اجرای بهترین و مناسب ترین گچبری ممکن با توجه به ویژگی های ساختمان شما می شود.


گروه گچبری هنر برتر با برخورداری از اساتید حرفه ای و باتجربه انواع مختلف سبک های گچبری را با در نظر گرفتن فضای داخلی و سبک طراحی ساختمان اجرا می نماید. بازدید و مشاوره این مجموعه رایگان است پس حتما قبل ار هر اقدامی با این مجموعه با شماره 09123216508 تماس بگیرید.


در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با گچبری سقف ساده و شیک، بیشتر آشنا شوید.

 

انواع سبک های گچبری سقف ساده و شیک

 

انواع سبک های گچبری سقف ساده و شیک


هنر گچبری یکی از قدیمی ترین هنرهای مورد استفاده در ساخت یک ساختمان می باشد که نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورهای مختلف دنیا هم قدمتی تاریخی دارد. سقف های گچبری در ساختمان ها و آثار باستانی به جا مانده از دوران مختلف به وفور دیده می شود. به همین جهت هم گچبری  سقف، انواع سبک ها را در گذر زمان تجربه و تکرار کرده است. از مهم ترین سبک های گچبری سقف می توان به گچبری سقف کلاسیک، نئوکلاسیک، گچبری سنتی و گچبری مدرن اشاره کرد. هرکدام از این سبک ها ویژگی های خاص خود را دارند. گاها در برخی موارد هم دارای نقاط اشتراک هستند. هرچند که نکته مهم در انتخاب سبک گچبری هماهنگی دیزاین و طراحی داخلی ساختمان با سبک گچبری است که می خواهید انتخاب کنید.


*   گچبری سقف کلاسیک


یکی از انواع سبک های گچبری سقف که مشابه گچبری سقف ساده و شیک قدمت بسیاری دارد، گچبری سقف کلاسیک است. این مدل گچبری سقف اگرچه که قدیمی به نظر می رسد، با این حال به دلیل استفاده از طرح ها و ابزار فراوان بسیار باشکوه و جذاب می باشد.

 

گچبری سقف نئوکلاسیک


گچبری سقف نئوکلاسیک


سبک گچبری سقف نئوکلاسیک یکی از مورد پسند ترین مدل های گچبری در جامعه امروزی است. از جذابیت های سبک نئوکلاسیک ترکیب طرح های کلاسیک با سبک مدرن و ایجاد گچبری های ساده تر و کم طرح تر است.
 

برای بازدید، مشاوره و استعلام قیمت با شماره 09123216508 تماس بگیرید.


*  گچبری سقف سنتی


در کنار گچبری سقف کلاسیک که یکی از قدیمی ترین انواع سبک های گچبری می باشد، گچبری سقف سنتی قرار می گیرد. این سبک از گچبری در نسل های گذشته از طرفداران بسیاری برخوردار بود. در این سبک استاد گچبر باید در لحظه و به صورت دستی اقدام به ساخت و نصب گچبری در سقف نماید. اصولا هزینه ساخت چنین گچبری هایی بیشتر از انواع دیگر سبک هاست. ضمنا زمان بیشتری برای اجرای چنین گچبری هایی نیاز است.


گچبری سقف مدرن


جامعه امروزی علاقه و گرایش بسیاری به سمت مدرنیته و سبک های مدرن دارد. خوشبختانه هنر گچبری یکی از منعطف ترین انواع کارهاست که در گذر زمان خود را با نیازهای روز جامعه وفق داده است. سبک گچبری سقف مدرن بیشتر به اجرای خطوط و ایجاد شکست وابسته است.

 

تاثیر کاربری محیط بر گچبری سقف چیست؟

 

تاثیر کاربری محیط بر گچبری سقف چیست؟


نکته کلیدی که باید در انتخاب گچبری سقف ساده و شیک در نظر داشت، نوع کاربری ساختمان است. اگر قصد طراحی گچبری برای سقف یک منزل مسکونی را دارید، بهتر است به دیزاین داخلی و فضای در اختیار، در کنار سلیقه خود توجه کنید. اما اگر به دنبال اجرای سقف گچبری برای تالار هستید، حتما باید نکات طراحی کلی و هماهنگی گچبری با محیط تالار خود را در نظر بگیرید.

 
عموما تالارها به فضاها و فرم های گچبری پرکار، چشمگیر و پر زرق و برق نیاز دارند. آن هم به این خاطر که اغلب افراد تمایل دارند تا مراسم های خود را در مکان های با شکوه و جذاب برگزار کنند. به همین دلیل اجرای گچبری سقف کلاسیک و نئوکلاسیک در بین تالارها بسیار پرطرفدار است. ادغام اشکال و طرح های در هم آمیخته و ترکیبی باعث شکیل شدن گچبری سقف تالار می شود.
 

برای بازدید، مشاوره و استعلام قیمت با شماره 09123216508 تماس بگیرید.


نکته مهم در اجرا گچبری سقف ساده و شیک

 

گچبری سقف ساده و شیک یکی از جذاب ترین سبک های گچبری است. این سبک به دلیل برخورداری از سادگی در گذر زمان از مد نمی افتد. اگر ساختمان شما از متراژ زیادی برخوردار نیست و ارتفاع سقف خانه بلند نمی باشد، بهتر است از گچبری سقف ساده و شیک استفاده نمایید.


سبک های کلاسیک و پرکار برای فضای کوچک از نظر کارشناسی مناسب نیستند. در فضاهای کوچک و با ارتفاع کم می توان از سبک ساده و شیک استفاده کرد. این سبک با ایجاد فضای باز و عمق بیشتر، به محیط حس بزرگی و فضای بیشتر را می دهد. البته از تلفیق طرح های ساده به همراه نور مخفی هم نباید غافل شوید. ترکیب نورپردازی مخفی و گچبری سقف ساده و شیک عمق بیشتری به محیط می دهد.


چنانچه ساختمان مد نظر شما از سقف های بلند و متراژ مناسبی برخوردار است، بهتر است از طرح های کلاسیک و نئوکلاسیک به جای گچبری سقف ساده و شیک استفاده نمایید. گچبری سقف کلاسیک به فضاهای بزرگ حس شکوه و گرما می بخشد. تلفیق آن با رنگ و نور، جلوه بیشتری به محیط می دهد. به همین دلیل اغلب تالارهای پذیرایی از گچبری سقف کلاسیک برای طراحی و دیزاین سقف ها استفاده می کنند. این سبک ها باعث می شود محیط جلوه و شکوه بیشتری داشته باشد. البته انتخاب گچبری ساده و شیک یا گچبری های کلاسیک و پرکار کاملا به سلیقه و نظر افراد بستگی دارد. هرچند که نظر کارشناسی اساتید گروه گچبری هنر برتر کاملا براساس استانداردهای فضا، ارتفاع و تجربه طولانی مدت آنها در این زمینه می باشد.
 

برای بازدید، مشاوره و استعلام قیمت با شماره 09123216508 تماس بگیرید.


روش اجرا گچبری سقف ساده و شیک

 

روش اجرای گچبری سقف ساده و شیک

 

اصولا برای اجرای گچبری دو روش ساخت وجود دارد. برای ساخت گچبری سقف ساده و شیک هم می توان از هر دو روش گچبری استفاده کرد. روش اول ساخت گچبری پیش ساخته و روش دوم گچبری دستی می باشد. اساتید گروه گچبری هنر برتر با توجه به خواست و نیاز کارفرما و البته ضرورت استفاده از هر کدام از دو روش، امکان اجرای چنین گچبری هایی را دارند. معمولا اساتید گروه گچبری هنر برتر از روش دستی برای اجرای طرح های سنتی و برخی ابزارهای خاص استفاده می کنند. اجرای سایر طرح ها بر اساس الگوهای از قبل طراحی شده اساتید به صورت پیش ساخته تولید و اجرا می شوند.


کلام آخر


گروه گچبری هنر برتر با سال ها سابقه درخشان و طولانی مدت در زمینه طراحی و اجرای گچبری سقف ساده و شیک و سایر سبک های گچبری از جمله سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن آماده ارائه مشاوره و نظر کارشناسی به کارفرمایان گرامی می باشد.این سبک از گچبری به ایجاد فضای باز و عمق بیشتر به محیط کمک بسیاری می کند. اگرچه که انتخاب سبک گچبری به شدت به سلیقه و نظر افراد بستگی دارد.

تلفن تماس: 09123216508 آدرس سایت: honarebartar.com


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman