مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن عنوان کرد:

ارائه تخفیف برای گروه های حمایتی در سامانه املاک

ارائه تخفیف برای گروه های حمایتی در سامانه املاک
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۷ | ۱۴۰۲/۱۱/۲۹

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت از ایجاد بستر ارایه انواع تخفیف های قبوض خدمات آب، برق، گاز برای گروه های حمایتی در سامانه املاک و اسکان خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن گفت: امکان اختصاص یارانه به قبوض خدماتی گروه های حمایتی با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه املاک و اسکان فراهم شده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن ادامه داد: براساس بند «ل» تبصره ۱۶ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲ مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی که جزء مشترکان کم مصرف هستند، از تخفیف قبوض خانگی آب، برق و گاز، تا سقف رایگان برخوردار می شوند.

نوروزی با اشاره به اینکه پیش نیاز اجرای این قانون، تعیین محل سکونت گروه های حمایتی است افزود: در حال حاضر اطلاعات لازم در سامانه املاک برای اعمال تخفیف و حتی رایگان فراهم شده و سایر اطلاعات مورد نیاز نیز در مرحله تبادل بوده تا شهروندان بتوانند به راحتی از این امکان استفاده نمایند.

وی افزود: مطابق بند ۷ تبصره ۸ ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات های مستقیم، کلیه دستگاه های اجرایی باید خدمات خود را با توجه به اقامتگاه اصلی ثبت شده در سامانه املاک و اسکان به شهروندان دهند و به همین منظور، وب سرویسی برای دستگاه ها آماده شده تا مردم با سهولت و در زمان کوتاه بدون پر کردن فرم آدرس، خدمات خود را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: انتظار می رود، هر چه سریعتر دستگاه ها برای استعلام نشانی متقاضیان خود به سرویس املاک و اسکان متصل شوند تا مردم خدمات خود را با سهولت بیش تر دریافت کنند.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman