پیچ کاری نمای ساختمان برای عدم ریزش سنگ نما (نماسازان پیشرو)

پیچ کاری نمای ساختمان برای عدم ریزش سنگ نما (نماسازان پیشرو)
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۳۰ | ۱۴۰۲/۱۲/۰۲

افتادن و سقوط سنگ نما معظلی است که شاید اکثر مردم با آن مواجه شده باشند. تنها راه موثر برای پیشگیری از ریزش بیشتر سنگ نما استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان است.

به گزارش اخبار ساختمان، افتادن و سقوط سنگ نما معظلی است که شاید اکثر مردم با آن مواجه شده باشند. تنها راه موثر برای پیشگیری از ریزش بیشتر سنگ نما استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان است. شرکت نماسازان پیشرو این کار را با طناب و راپل و بدون نیاز به داربست انجام خواهد داد. در ادامه این مقاله به توضیحات در این خصوص خواهیم پرداخت.
 

علل افتادن سنگ از نما چیست؟


علل افتادن سنگ از نما چیست؟


به نقل از وبسایت شرکت نماسازان پیشرو ریزش و نمای سنگی ساختمان دلایل زیادی دارد که مهمترین این علل عبارتند از:


*  سیمان نامرغوب
*  عدم ترکیب درست مواد برای ملات
*  ماسه نامناسب
*  استفاده از سیمان خشک حین سنگ کاری
*  استفاده از سنگ های نامرغوب
*  اسکوپ نکردن سنگ
*  پاک نکردن گرد سنگ بعد از برشکاری
*  سنگ کاری روی سطح نامناسب
*  عدم اجرای درست بندکشی
*  استفاده از نمای برجسته بیش از حد
*  چسباندن سنگ روی سنگ با چسب
*  نفوذ آب به پشت سنگ
*  وزش باد و طوفان
*  انبساط و انقباض سنگ ها
*  زلزله
*  انجام کارهای غیر اصولی در داخل ساختمان
*  نشست ساختمان
*  عدم استفاده از نبشی در نقاط مورد نیاز

 

مسئولیت ریزش سنگ نما به عهده کیست؟


بی شک سازنده و مهندس ناظر متهمان ردیف اول ریزش سنگ نمای ساختمان هستند. اما بنا بر قانون، اگر ریزش در سال های اولیه عمر ساختمان یعنی تا ده سال اول اتفاق بیفتد، بر عهده سازنده و مهندس ناظر ساختمان است. در غیر این صورت مسئول مالک ساختمان خواهد بود. مالک کنونی ساختمان هر کسی باشد باید هزینه تعمیرات سنگ نما و همچنین خسارت وارد شده به خودرو و یا فرد مصدوم را پرداخت کند.


اگر ریزش سنگ نمای ساختمان بر اثر بلایای طبیعی مانند زلزله اتفاق افتاده باشد (حتی قبل از تولد ده سالگی ساختمان)، مسئولیت خسارت وارده تماما بر عهده مالک ساختمان است و سازنده و مهندس ساختمان بی گناه به حساب می‌آیند.

 

پیچ و رولپلاک سنگ نما بهترین چاره

 

پیچ و رولپلاک سنگ نما تنها راه چاره


پس از مشاهده شل شدن و یا افتادن سنگ از نما باید دنبال راه چاره بود. چرا که این موضوع بسیار خطرناک بوده و میتواند مشکلات جانی و مالی را در پی داشته باشد. تنهاترین و موثرترین راه ممکن برای این مورد پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان می باشد.


در این روش تمامی سنگ ها به ملات پشت خود توسط پیچ و رولپلاک مهار می شوند. برای انجام این کار حتما باید از متخصصان این امر و شرکت های مجرب استفاده شود. در غیر این صورت کار به درستی انجام نشده و بروز خطر همچنان امکان پذیر است. در صورت انجام اصولی کار نمای ساختمان شما مادام العمر بیمه شده و دیگر شاهد افتادن سنگ نخواهید بود.


محکم کردن سنگ نما با طناب و بدون داربست


امروزه به لطف رشد تکنولوژی و ظهور راپِل دیگر برای انجام کارهای در ارتفاع و نمای ساختمان ها به داربست نیازی نمی باشد. برای انجام کارهایی همچون تثبیت سنگ نما راپل کار ها با استفاده از طناب روی نما معلق شده و به انجام کار می پردازند. استفاده از راپل به جای داربست هزینه را کم کرده و به انجام کار سرعت می بخشد. همچنین ایمنی بسیار بالاتری دارد و مزاحم رفت و آمد نخواهد شد. از طرفی همانند نصب داربست امنیت ساختمان را به مخاطره نخواهد انداخت.


ادوات و مصالح مورد نیاز برای پیچ کردن نما


جهت انجام کار مقاوم سازی سنگ نما به یک سری ادوات و مصالح نیاز است. ادوات مورد نیاز در جهت انجام کار رولپلاک نما عبارتند از:


*  تجهیزات کار راپل برای دسترسی به ارتفاع
*  دریل های مخصوص و استاندارد جهت سوراخ کاری
*  دریل های پیچ بند جهت بستن پیچ داخل رولپلاک
*  مته مناسب از نظر جنس و سایز
*  سنگ فرز جهت برشکاری های احتمالی

 

در کنار ادوات مذکور در بالا به یک سری مصالح نیاز است که بدین ترتیب اند:

 

*  پیچ های گالوانیزه ضد زنگ که طول آنها متناسب با جنس و قطر سنگ باشد
*  رولپلاک که باید سایز آن یک سانتیمتر کوتاه تر از پیچ باشد.
*  سنگ و چسب سنگ جهت ترمیم قسمتهای ریزش کرده
*  بتونه جهت پوشش روی پیچ ها که از مخلوط سیمان و پودر رنگ می باشد
*  نوار خطر جهت محصور کردن پایین کار برای عدم تردد

 

تعداد پیچ برای هر عدد سنگ


تعداد پیچ برای هر سنگ بستگی مستقیم به ابعاد هر سنگ دارد. معمولا اندازه عرض سنگها یکسان می باشد. در قدیم عرض سنگها معمولا 15، 20 و یا 30 سانت بود اما در زمان حال معمولا عرض سنگها 40 سانت است مگر اینکه سنگها به صورت ابزار کار شود که در آن صورت عرض های کوچکتر استفاده می شود.
 

تعداد پیچ برای هر عدد سنگ


اما تعداد پیچ به طول سنگها وابسته است نه عرض آنها. چنانچه طول سنگ زیر 50 سانت باشد یک پیچ، اگر بین 50 تا 100 سانت باشد دو عدد پیچ، اگر بین 100 تا 150 سانت باشد سه عدد پیچ و همینطور الی آخر.

 

بیمه راپل کاران مجری کار


تمامی پرسنل و تکنسین های مشغول به کار در تیم نماسازان پیشرو دارای بیمه نامه مسئولیت مدنی یا همان بیمه حوادث می باشند و مسئولیت کاملا از کارفرما در این خصوص سلب خواهد شد. به طور معمول اکثر پیمانکارها یا دارای بیمه نمی باشند و یا خودشان برای خودشان بیمه رد می کنند که در صورت بروز حادثه دوباره مسئولیت به عهده کارفرما می باشد. شرکت مجری کار حتما باید قبل از کار بیمه نامه پرسنل را به رویت کارفرما برساند.

 

گارانتی انجام کار توسط شرکت نماسازان پیشرو


ضمانت کار پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان در گروه نماسازان پیشرو به مدت 5 سال می باشد. در فاکتور و قرارداد قید می گردد که چنان چه به مدت 5 سال سنگی از قسمتهای پیچ شده ریزش نماید پیمانکار موظف به ترمیم رایگان می باشد. این 5 سال گارانتی من باب راحت بودن خیال مشتری است و الا چنانچه کار درست انجام شود مادامی که ساختمان پا بر جا است احتمال ریزش سنگ دیگر وجود ندارد.


نماسازان پیشرو مجری پیچ و رولپلاک نما در تهران و کرج


برای انجام کار در استان های تهران و البرز شرکت نماسازان پیشرو در خدمت مشتریان خواهد بود. برای انجام کار خود کافی است با این شرکت از طریق شماره 09128316620 تماس گرفته و یا به آدرس www.petzlrappel.com  مراجعه نمایید. پس از تماس یا باید برای بازدید توسط کارشناسان این شرکت آدرس بفرمایید ویا اینکه از نمای خود عکس ازسال نمایید.


بعد از رویت کار تمام توضیحات و قیمت به مشتری اعلام خواهد شد. قیمت پیچ کردن نمای ساختمان به عواملی همچون حجم کار، جنس و عرض سنگها، متریال به کار رفته و میزان حجم سنگهای برجسته و باریک کار شده در نما دارد.

 

پیچ و رولپلاک سنگ نما در کرج

 

پیچ و رولپلاک سنگ نما در کرج و تهران توسط پرسنل با تجربه و متعهدی انجام می شود که رزومه ای حداقل 8 ساله در این مورد دارند. انجام کار پیچ کردن نما چون در ارتفاعات و نقاط غیر قابل کنترل توسط کارفرما انجام می شود حتما باید توسط شرکتی شناخته شده انجام شود. کوچک ترین قصور در انجام کار شما را در معرض خطرات جبران ناپذیری قرار داده و می تواند هزینه های گزافی را به شما تحمیل نماید.


شرکت کار در ارتفاع نماسازان پیشرو با پنج شعبه از سال 1388 تا کنون در زمینه خدمات راپل نمای ساختمان مشغول بوده که کار پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را به طور تخصصی انجام می دهد.


منبع: وبسایت شرکت کار در ارتفاع نماسازان پیشرو(www.petzlrappel.com)


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman