معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تدوین بسته سیاستی منظر شهری در بافت فرسوده

تدوین بسته سیاستی منظر شهری در بافت فرسوده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۶ | ۱۴۰۲/۱۲/۰۷

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، با بیان اینکه در دولت سیزدهم با تلاش شهرداری ها و ادارات کل راه شهرسازی استان ها در بیش از ۶۳ هزار نقطه (پروژه) از کشور، پروانه ساخت مسکن ثبت کرده و ساخت و ساز در حال انجام است از مراحل تدوین بسته سیاستی نما و منظر شهری در بافت های فرسوده، خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، در جلسه قرارگاه نوسازی مسکن که با حضور تمام استان ها و شهرداری های کشور برگزار شد، ضمن بیان این که شهرداری ها در خط مقدم نوسازی مسکن قرار دارند، عنوان کرد: نوسازی مسکن یک ضرورت است و هدف ما در واقع پیش گیری از وقوع آسیب های جدی در مواقع بحران است ضمن این که چهره شهر نیز زیبا می شود.


بسته سیاستی نما و منظر شهری در بافت‌های فرسوده تدوین می شود


مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که به زودی یک بسته سیاستی و اصول کلی از طراحی نما و منظر شهری در بافت های فرسوده تدوین می شود که منجر به ساخت نمای هویت بخش در بافت های فرسوده خواهد شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم با تلاش شهرداری ها و ادارات کل راه شهرسازی استان ها، در بیش از ۶۳ هزار نقطه (پروژه) از کشور پروانه ساخت مسکن ثبت کرده که در بیش از ۶۰ هزار نقطه نیز ساخت و ساز در حال انجام است و امیدواریم به ۱۰۰ هزار نقطه افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از کمیته های نما و منظر شهری شهرداری ها خواست تا تجارب و پیشنهادات خود در حوزه بافت های فرسوده را در اختیار کارشناسان شرکت قرار دهند و با اینکار تدوین دستورالعمل نما و منظر شهری در بافت های فرسوده به بهترین شکل انجام گیرد.


آمار نوسازی در بافت های فرسوده به ۲۳۰ هزار واحد رسید


آیینی با اشاره به این که اکنون آمار صدور پروانه ساخت در بافت های فرسوده به ۲۳۰ هزار واحد رسیده است، تصریح کرد: استان های اصفهان، خوزستان و البرز به ترتیب بیشترین آمار را در صدور پروانه ساخت در بافت های فرسوده در دو هفته اخیر داشته اند.

آیینی درباره تشکیل حلقه های میانی در شهرداری های کشور، گفت: یکی از موضوعاتی که در دولت سیزدهم در زمینه نوسازی مسکن مورد توجه و اولویت قرار گرفت مردمی سازی بود که از دل آن حلقه های میانی شکل گرفت. مردمی سازی به این معناست هر کسی غیر از دولت پای کار بیاید. در واقع هر چه نقش مردم پررنگ تر باشد میزان کارآیی هم به همان نسبت افزایش خواهد یافت. حتی معتقدیم جهت توجیه و آگاه ساختن مردم باید سایر آحاد آگاه به شکل داوطلبانه و جهادی وارد میدان شوند.


تشکیل حلقه میانی در ۱۰۲ شهر


دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که تاکنون در ۱۰۲ شهر حلقه های میانی تشکیل شده اند، تصریح کرد: حلقه‏ های میانی، فرد و یا گروه ‏های داوطلب از انواع گروه‏ های جهادی، دانشگاه‏ ها و تشکل‏ های دانشجویی، نخبگان در زمینه های گوناگون، مجموعه های فعال فرهنگی و فکری و دفاتر تسهیلگری، ترجیحا از زنان و جوانان هستند که با اولویت نوسازی مردمی و کمک به مردم وارد میدان شده اند. این را هم باید مد نظر داشت هر چه حلقه های میانی قوی تر باشند روند نوسازی مسکن نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت.

گفتنی است، گزارش عملکرد استان ها در خصوص اجرای بسته تشویقی کالبدی ۱۹بندی بود در این جلسه ارایه شد.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman