بهترین خریدار ضایعات آهن را چگونه پیدا کنیم؟

بهترین خریدار ضایعات آهن را چگونه پیدا کنیم؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۳۷ | ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

بهترین خریدار ضایعات آهن در ایران با خرید ضایعات آهن از تأمین‌کننده و نگهداری و آماده‌سازی ضایعات برای بازیافت، نقش پررنگی را در صرفه‌جویی مواد اولیه آهن ایفا می‌کند. بازیافت ضایعات آهن هم‌چنین دارای صرفه اقتصادی در صنایع بوده و به ساخت تجهیزات آهنی باکیفیت و مورد استفاده در صنعت منجر می‌شود.

به گزارش اخبار ساختمان، بهترین خریدار ضایعات آهن در ایران با خرید ضایعات آهن از تأمین‌کننده و نگهداری و آماده‌سازی ضایعات برای بازیافت، نقش پررنگی را در صرفه‌جویی مواد اولیه آهن ایفا می‌کند. بازیافت ضایعات آهن هم‌چنین دارای صرفه اقتصادی در صنایع بوده و به ساخت تجهیزات آهنی باکیفیت و مورد استفاده در صنعت منجر می‌شود.
 

بهترین خریدار ضایعات در ایران


خریدار ضایعات آهن در ایران با دارا بودن امکاناتی مانند انبار برای نگهداری از ضایعات و تجهیزات مورد نیاز برای بازیافت آن‌ها یا دسترسی به کارخانه‌های بازیافت، آن‌ها را به چرخه تولید بازمی‌گرداند. با خواندن این مطلب می‌توانید با انواع ضایعات، کاربرد و اهمیت آن‌ها آشنا شوید و اطلاعات مفیدی کسب کنید.


کاربرد ضایعات آهن


کاربرد مهم ضایعات آهن که دلیل اصلی بازیافت آن را پوشش می‌دهد، تولید تجهیزات آهنی و استفاده مجدد از آن‌ها در صنایع است. ضایعات آهن پس از جمع‌آوری از سطح شهر و کارخانه‌ها، طی مراحل تفکیک، برای بازیافت آماده می‌شوند.


سپس این ضایعات پرس یا ذوب شده و از آهن مذاب برای تولید انواع تجهیزات آهنی استفاده می‌شود. همه‌ی تجهیزاتی که از آهن اولیه استخراج شده از معادن تولید می‌شوند را می‌توان با بازیافت ضایعات آهن ساخت و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داد. یکی دیگر از کاربردهای ضایعات آهن، سم زدایی فاضلاب‌های صنعتی است.


انواع ضایعات آهن


ضایعات آهن شامل قراضه‌ها و خرده‌های آهنی است که حاصل از تولید یا مصرف تجهیزات آهن باشند. وسایل آهنی که عمر مصرف خود را گذرانده‌اند یا خرده‌ها و براده‌های آهن در کارخانه‌ها در زمره ضایعات آهنی قابل بازیافت جای می‌گیرند. انواع ضایعات آهن شامل موارد زیر هستند:


ضایعات آهن درجه یک: ضایعات آهنی آبگرمکن بدون رسوب، ریل قطار، سر و ته شوفاژ بدون رسوب، شاسی اتومبیل‌های سنگین، انواع لوازم موتوری، قوطی و پروفیل‌های بدون زنگ، انواع چرخ‌دنده، لوله‌های سیاه صنعتی و آهن‌آلات شرکت برقی در گروه ضایعات آهن درجه یک قرار دارند.


ضایعات آهن درجه دو: در این گروه از ضایعات آهن، لوله بار گالوانیزه، لوله بار سبک، انواع توری، سیم‌جوش، میل‌گرد کلاف شده، ورق‌ها و اتصالات گالوانیزه، فنرهای بانداژ، تنه دوچرخه و موتورسیکلت و ضایعات درب و پنجره آهنی قرار دارند.


ضایعات آهن درجه سه: ضایعات آهن درجه سه را قراضه‌های اقلام آهنی مانند منبع اگزوز، شلنگ‌های فشارقوی سوخته و ورق‌های گالوانیزه رنگ خورده تشکیل می‌دهند.

انواع ضایعات ساختمانی آهن


ضایعات آهن ویژه: این گروه از ضایعات آهنی شامل ورقه‌های روغنی بدون زنگ، کناره ورقه‌های ضخیم، پرسی میل‌گرد، موتور یخچال، انواع تسمه‌های آهنی ضخیم و رینگ اتومبیل هستند.


ضایعات آهن سوپرویژه: ضایعات آهن ساختمانی شامل تیر آهن و میل‌گرد، گوشه ورق ضخیم، لوله‌های ضخیم و ورق‌های روغنی زنگ زده در این گروه از ضایعات آهن قرار می‌گیرند.


ضایعات آهن گالوانیزه: ضایعات تمامی آهن‌آلاتی که پوشش گالوانیزه دارند، در این نوع از ضایعات آهن قرار می‌گیرند؛ مانند لوله آب، کانال کولر و غیره.


ضایعات آهن آلیاژی: ضایعات آهنی که در ساختار خود عناصری مانند منگنز، کروم، نیکل و غیره را داشته باشند، ضایعات آهن آلیاژی نام دارند. قراضه‌های تجهیزاتی مانند چرخ‌دنده، کمک فنر برش خورده، میل لنگ و تسمه فنری سیم بکسل در این گروه از ضایعات قرار دارند.


اهمیت بازیافت ضایعات آهن در ایران


بازیافت ضایعات آهن در ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. بازیافت ضایعات آهن علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف معادن مواد اولیه، دارای صرفه اقتصادی برای صنعت‌گران است. بازیافت ضایعات آهن هم‌چنین در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نیز نقش پررنگی ایفا می‌کند. از سوی دیگر بازیافت ضایعات آهن برای اشتغال‌زایی و کارآفرینی، به‌خصوص برای نیروهای جوان جامعه اهمیت زیادی دارد.

خریدار ضایعات ساختمانی


ویژگی های بهترین خریدار ضایعات آهن در ایران


معمولاً افرادی که در زمینه جمع‌آوری و فروش ضایعات آهن فعالیت می‌کنند، به دنبال بهترین خریدار ضایعات آهن هستند. در یک نگاه کلی بهترین خریدار ضایعات آهن در ایران باید ابتدا بهترین و منصفانه‌ترین قیمت را به تامین‌کننده ضایعات پیشنهاد کند.


قیمتی که خریدار به تأمین‌کننده ارائه می‌دهد، باید مطابق با استاندارد و معیارهای ارزش‌گذاری ضایعات آهن باشد. شرایط تسویه و پرداخت نیز از نکات مهم دیگری است که برای فروشندگان ضایعات از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین بهترین خریدار ضایعات آهن در ایران، باید پس از تعیین نوع، مقدار و قیمت ضایعات آهن، بهای آن را به تأمین‌کننده پرداخت کند.


از دیگر ویژگی‌های بهترین خریدار ضایعات آهن در ایران می‌توان به ارائه خدمات در شهرهای مختلف و خرید انواع ضایعات اشاره کرد. معمولاً خریداری که انواع ضایعات را از فروشنده می‌خرد و فقط نوع خاصی از ضایعات آهن را خریداری نمی‌کند، بهتر است؛ زیرا در این صورت تفکیک ضایعات در مرکز خرید ضایعات آهن انجام شده و در وقت تأمین‌کننده ضایعات صرفه‌جویی می‌شود.


خرید ضایعات در محل چگونه انجام می شود؟


در روش خرید در محل، خریدار ضایعات آهن با حضور در مبداء یا محل تأمین‌کننده ضایعات آهن، نوع و مقدار ضایعات آهن را معین کرده و آن را خریداری می‌کند. در این روش یک کارشناس متخصص که مورد تأیید طرفین باشد، نوع ضایعات آهن را مشخص کرده و آن را قیمت‌گذاری می‌کند.

خرید ضایعات در محل چگونه انجام می شود؟


در روش خرید ضایعات در محل، تمامی مفاد معامله از جمله مقدار بار، قیمت، پرداخت، حمل و نقل بار به مرکز خرید ضایعات، در محلِ مبداء ضایعات، مورد توافق تأمین‌کننده و خریدار ضایعات قرار می‌گیرد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman