میزان تسهیلات بافت فرسوده چقدر است؟

میزان تسهیلات بافت فرسوده چقدر است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۰۳ | ۱۳۹۸/۰۶/۳۱

مدیر شعب بانک مسکن قم گفت: محدودیتی در پرداخت تسهیلات بافت فرسوده به ساکنان این مناطق نداریم و به هر میزان درخواست به ازاء هر واحد، وام در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد رسول خاکساری افزود: نوسازی بافت فرسوده علاوه بر رونقی که در بخش مسکن استان ایجاد می‌نماید، باعث بهبود شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سرانه فضای سبز در بافت فرسوده خواهد شد.

وی اضافه کرد: بانک مسکن در راستای عمل به رسالت خود، تسهیلات مربوط به بافت فرسوده را در صورت فراهم بودن سایر شرایط در حداقل زمان ممکن(هفت روز کاری) به متقاضیان پرداخت می‌نماید.

وی ادامه داد: ملک باید به تایید کارشناس اداره کل راه و شهرسازی رسیده باشد، پس از ارزیابی ملک، قرارداد بین بانک و متقاضی منعقد و نخستین مرحله از دوره مشارکت مدنی با توجه به درصد پیشرفت کار به حساب مشتری واریز می‌شود.

خاکساری با اشاره به این‌که مدت زمان قرارداد مشارکت ۱۲ تا ۳۶ ماه است، بیان کرد: بانک مسکن ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد به ازای هر واحد در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: در صورتی که متقاضیان خواهان دریافت مبالغ بیشتری باشند، ۱۰۰ میلیون ریال نیز با نرخ سود ۱۸ درصد مصوب شورای پول و اعتبار، به ازای هر واحد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اگر واحد توسط انبوه‌ساز احداث شود سقف تسهیلاتی که با سود ۱۸ درصد در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد به ازای هر واحد از ۱۰۰ میلیون ریال به ۳۰۰ میلیون ریال افرایش خواهد یافت.

مدیر شعب بانک مسکن قم ادامه داد: از سوی دیگر در صورتی که انبوه‌سازان در ساخت واحدهای مسکونی از فناوری نوین استفاده نمایند، سقف وامی که بانک مسکن با نرخ سود ۱۸ درصد به آن‌ها پرداخت می‌نماید، ۵۰۰ میلیون ریال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بانک مسکن بر اساس طرحی دیگر به ازای هر واحد مسکونی، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۱۷.۵ درصد با خرید اوراق به زوجین پرداخت می‌نماید.

وی افزود: چنانچه انبوه‌ساز بخواهد در سایر مناطق شهری اقدام به ساخت نماید یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به ازای هر واحد پرداخت خواهد شد که این میزان تسهیلات برای واحدهای انبوه‌سازی با استفاده از فناوری‌های نوین تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال افزایش خواهد یافت.

خاکساری خاطرنشان کرد: افرادی که در بافت فرسوده برای ساخت و نوسازی منزل تسهیلاتی دریافت می‌کنند، لزوما نباید خانه اولی باشند و این تسهیلات به همه افراد پرداخت می‌شود.

به گفته وی، تسهیلات پرداخت شده در بافت فرسوده حداکثر طی ۱۲ سال امکان تقسیط خواهند داشت.

وی همچنین با بیان این‌که تسهیلات بافت فرسوده در مدت دوران مشارکت مدنی ساخت طی چند مرحله به متقاضی پرداخت می‌شود، افزود: پس از اتمام مراحل ساخت، پرداخت اقساط به صورت ثابت، پلکانی و یا ترکیبی برنامه‌ریزی‌شده است تا متقاضی توانایی پرداخت اقساط را داشته باشد.

مدیر شعب بانک مسکن قم خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که برای پرداخت این تسهیلات سند مالکیت خانه واقع در بافت فرسوده در رهن بانک قرار می‌گیرد، لذا تسهیلات پرداختی بدون نیاز به اخذ ضامن پرداخت خواهد شد.

وی همچنین گفت: این بانک تسهیلات صندوق مسکن یکم خود در محدوده بافت فرسوده شهری را با سپرده‌گذاری حداقل یک ساله، تاسقف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال با نرخ سود ۶ درصد به زوجین خانه اولی پرداخت می‌نماید.

وی افزود: البته زوجین غیر از خانه اولی هم می‌توانند از همین میزان تسهیلات با ۲ درصد نرخ سود بیشتر در این مناطق بهره‌مند شوند.

در استان قم، یک هزار و ۴۳۵ هکتار بافت فرسوده و ۳۱۵ هکتار بافت تاریخی وجود دارد؛ از مجموع ۱۲ هزار و ۹۳۲ هکتار از اراضی کل شهر، ۳۰ درصد آن معادل چهار هزار و ۱۳۳ هکتار که ۷۱۵ هزار جمعیت دارد، نیازمند بازآفرینی شهری است.

ایرنا

برچسب ها:

تسهیلات ،بافت ،فرسوده 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman