مهم‌ترین نکات برای نورپردازی تجاری

مهم‌ترین نکات برای نورپردازی تجاری
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۷ | ۱۴۰۳/۰۲/۲۶

نورپردازی تجاری صحیح فاکتوری بسیار مهم و اساسی برای موفقیت و جذابیت هر مرکز خرید محسوب می‌شود. این روزها بر هیچ کس پوشیده نیست که نورپردازی فروشگاهی اصولی، چه تاثیر مهمی بر جذب مشتری به فروشگاه دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، نورپردازی تجاری صحیح فاکتوری بسیار مهم و اساسی برای موفقیت و جذابیت هر مرکز خرید محسوب می‌شود. این روزها بر هیچ کس پوشیده نیست که نورپردازی فروشگاهی اصولی، چه تاثیر مهمی بر جذب مشتری به فروشگاه دارد. به طور کلی می‌توان گفت روشنایی تجاری اصولی علاوه بر زیبایی فضاهای تجاری، باید بتواند هم هزینه‌های اجرایی را کاهش داده و هم باعث هدایت مراجعان به بخش‌های مختلف در یک مرکز تجاری شود.

 

نورپردازی واحد تجاری معمولا از این قسمت‌ها تشکیل شده است:


1.  نورپردازی نما و محوطه بیرونی
2.  نورپردازی ویترین فروشگاه‌
3.  نورپردازی مشاعات و راهروها
4.  روشنایی انبار و فضاهای غیر تجاری
5.  نورپردازی فود کورت، کافه و رستوران
6.  روشنایی پارکینگ


یک مرکز تجاری یا پاساژ مجموعه‌ای از واحدها و مغازه‌هایی هستند که برای انجام امور تجاری نظیر فروش کالا یا خدمات، در کنار هم و معمولا در یک ساختمان واحد قرار گرفته‌اند. معمولا در مجتمع‌های تجاری انواع مختلف مشاغل و اصناف مشاهده می‌شوند که هرکدام نورپردازی ویژه خود را نیاز دارند. به عنوان مثال، در فضاهای خدماتی عمدتا از پنل ال ای دی و چراغ‌هایی با پخش نور بالا و در فضاهای فروشگاهی معمولا از چراغ ریلی و چراغ خطی با ظاهر دکوراتیوتر استفاده می‌شود. در ادامه به مهم‌ترین نکات مربوط به نورپردازی فروشگاهی و روشنایی مراکز تجاری پرداخته شده‌است. نکته‌ای که قبل از همه چیز باید به آن توجه داشت این است که در شرایطی که بسیاری از کالاها به راحتی به صورت آنلاین و اینترنتی خریداری می‌شوند، باید بتوانید مشتریان و مراجعان را قانع کنید که حضورشان در فروشگاه بهترین تصمیم بوده‌است بنابراین توجه داشته‌باشید که:


نورپردازی فروشگاهی، عامل اصلی جذب مخاطب به صورت حضوری است.


نورپردازی نما در فروشگاه و ظاهر مجموعه تجاری


نورپردازی فروشگاه و شوروم باید به صورتی باشد که رهگذران و عابران را مجذوب خود کند تا ترغیب به ورود به فروشگاه یا پاساژ شوند. نورپردازی فروشگاهی زیبا و اثرگذار می‌تواند توجه مردم را نسبت به داخل مرکز تجاری جلب نموده و آن‌ها را تشویق نماید تا از نزدیک نگاهی به فروشگاه‌ها و غرفه‌های مال یا مرکز تجاری بیاندازند. تفاوتی ندارد که کسب و کار شما داخل مال یا مجتمع چیست. مبلمان یا طلافروشی، فروشگاه لباس یا لوازم دیجیتال. در هر صورت می‌توانید با استفاده از پروژکتور ال ای دی COB، پروژکتور ال ای دی SMD، چراغ توکار 60 وات و چراغ خط، بهترین نورپردازی را برای فضای بیرونی محوطه مجتمع یا فروشگاه خود داشته باشید.


روشنایی راهروها و محوطه مرکز تجاری و فروشگاه


روشنایی اصولی راهروها، راه‌پله‌ها، آسانسورها و به صورت کلی فضاهای مشاع مثل اطراف آب‌نماها و محل‌ توقف و استراحت، از مهم‌ترین نکات در نورپردازی مال‌ و فضای تجاری است. در بسیاری از فضاهای تجاری مشاهده شده که عدم توجه به روشنایی اصولی این فضاها باعث خستگی چشم و سردرد مراجعان شده‌است که این موضوع تجربه خرید را منفی جلوه می‌دهد. فراهم کردن فضایی آرام و دلنشین برای افراد به منظور استراحت و نشستن، می‌تواند چنان تاثیر مثبتی در ذهن آن‌ها بگذارد که حتی اگر دلیلی برای خرید هم وجود نداشته‌باشد، برای گشت و گذار مجددا به مجتمع سر خواهند زد. نکته مهم در نورپردازی فضای مرکز تجاری استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون است تا همیشه شادابی و زنده بودن فضا در طول روز حفظ شود. به کار گرفتن اصول نورپردازی انسان محور و استفاده از سنسورها نیز بر کیفیت روشنایی محیط تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

 

نورپردازی فروشگاهی با کیفیت

 

نورپردازی فروشگاهی با کیفیت


نورپردازی فروشگاهی از بخش‌های مختلف نظیر روشنایی ویترین، روشنایی فضای داخلی فروشگاه و روشنایی متمرکز یا دکوراتیو کالا یا بخش‌های مختلف تشکیل شده‌است. به صورت خلاصه می‌توان گفت، برای روشنایی عمومی به سراغ چراغ‌های ضد خیرگی نظیر چراغ خطی و پنل ال ای دی دیفیوزردار بروید تا نور به صورت غیر مستقیم بتابد. برای روشنایی مکمل و متمرکز نیز چراغ ریلی بهترین گزینه است زیرا می‌توانید آن‌را به هر جهتی که دلخواه است بچرخانید و آبجکت‌های مورد نیاز خود را روشن کنید. در این خصوص چراغ‌های توکار و روکار هالوژنی نیز هم می‌توانند به عنوان نور متمرکز و هم به عنوان چراغ فروشگاهی دکوراتیو مورد استفاده قرار گیرند. اگر می‌خواهید دکوراسیون ویژه‌تری داشته باشید، حتما برای نورپردازی فروشگاهی دکوراتیو به سراغ چراغ خطی کرو و خصوصا سری چراغ‌های خطی آرک لایت اکووات بروید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman