معاون وزیر راه و شهرسازی:

تحقق برنامه اقدام ملی از اولویت‌ها جدی دولت است

تحقق برنامه اقدام ملی از اولویت‌ها جدی دولت است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۰۷ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۱

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: تحقق برنامه اقدام ملی یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های جدی دولت و این وزارتخانه برای تامین مسکن مردم در ۲ سال آینده است.
به گزارش اخبار ساختمان، حبیب الله طاهرخانی در جمع خبرنگاران در شهر بهارستان اصفهان افزود: این برنامه که مورد تاکید و پیگیری جدی رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی قرار دارد و ظرفیت جدیدی برای تامین مسکن در کلانشهرها از جمله اصفهان است.

وی بیان کرد: شهر جدید بهارستان یکی از اصلی ترین شهرها برای تحقق طرح اقدام ملی است و جانمایی و آماده سازی برای ساخت این واحدهای مسکونی به روش مشارکتی در این شهر انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: بعد از اتمام مسکن مهر در شهر جدید بهارستان که یکی از اولویت های ما بود، طرح اقدام ملی در ۲ سال آینده بصورت جدی پیگیری می شود و در زمان حاضر مراحل انتخاب شرکا و پیمانکاران برای اجرای این طرح در حال انجام است.

وی اضافه کرد: اولویت و سیاست وزارتخانه در برنامه اقدام ملی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در قالب مشارکت مدنی است و در این زمینه سرمایه گذاران در حوزه های مورد علاقه آنها که دارای بازدهی است، جذب می شوند.

طاهرخانی با اشاره به اینکه سال آینده در جبهه های مختلف و متفاوتی فعالیت خواهیم کردٍ ، گفت: تمرکز مجموعه وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید در سال آینده بر روی شهر جدید بهارستان خواهد بود.

به گفته وی تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع بخش عمومی و منابع داخلی شرکت عمران برای ساخت مترو بهارستان هزینه شده است.

طاهرخانی ادامه داد: ۱۲۷ کیلومتر از مترو کل کشور از شهرهای جدید به سمت کلانشهرها در حال انجام است که مترو شهر بهارستان از نظر پیشرفت فیزیکی و امکان بهره برداری، پس از هشتگرد در جایگاه دوم قرار دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اضافه کرد: مترو بهارستان یکی از خریداران ریل ملی است و در زمان حاضر قرارداد خرید ۶۰۰ تن ریل از ذوب آهن امضا شده و قسمت های بعدی هم باید مبادله شود تا این طرح با ریل ملی به نتیجه برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه آرامستان یکی از نیازهای ضروری هر شهری محسوب می شود که باید به آن پرداخته شود تصریح کرد: مکان گزینی آرامستان در کشور ما بحث پیچیده ای است و مسائل خاص خود را دارد و همواره مقاومت هایی برای احداث آن می شود.

طاهرخانی بیان کرد: مکان مورد نظر برای آرامستان شهر جدید بهارستان مشخص شده و هماهنگی لازم با فرمانداری اصفهان در حال انجام است.

به گفته وی، جمعیت و میانگین سنی شهرهای جدید خیلی جوان هستند و این مساله مسوولیت ما را برای ارائه خدمات ویژه به جوانان در زمینه های ورزشی و تفریحی بیشتر می کند.

شرکت عمران شهرهای جدید به منظور رونق و تعادل بخشی به بازار مسکن به عنوان یکی از بازارهای مهم در ایجاد فرصت‌های شغلی و به تحرک واداشتن سایر بخش‌های اقتصادی کشور، در برنامه تقدیمی وزارت راه و شهرسازی در دی ماه ۱۳۹۷ به رییس جمهور، مقرر شد ظرف مدت سه سال عملیات اجرایی ساخت تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با هدایت و راهبری مجموعه وزارت راه و شهرسازی آغاز شود.

با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرهای جدید و نیز در راستای اجرای اصول ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی که وظیفه تأمین مسکن آحاد جامعه به خصوص گروه‌های نیازمند را برعهده دولت نهاده، شرکت عمران شهرهای جدید نیز مانند سایر بخش‌های مربوطه احداث واحدهای مسکونی را در دستور کار خود قرار داده و مشمول این طرح شد.

در این راستا از مجموعه ۴۰۰ هزار واحد تکلیفی، سهم شرکت عمران شهرهای جدید ۲۰۰ هزار واحد، سهم شرکت بازآفرینی شهری ایران ۱۰۰ هزار واحد و سهم بنیاد مسکن ۱۰۰ هزار واحد اعلام و در دستور کار قرار گرفت.

شهرهای جدید با آغاز این ۲۰ هزار واحد در شهرهای پرند، پردیس، فولادشهر، بهارستان، گلبهار، صدرا، سهند، امیرکبیر و هشتگرد، عملیات اجرایی احداث حدودا ۸۰ هزار واحد را به طور رسمی از زمان ابتدای برنامه آغاز و در دستور کار دارد.

شهر جدید بهارستان یکی از شهرهای برنامه‌ریزی ‌شده اقماری است که در ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اصفهان، در مسیر جادهٔ اصفهان - شیراز و در دامنهٔ شمالی رشته کوه کم‌ ارتفاعی به نام لاشْتَر قرار گرفته‌ است.

ایرنا

برچسب ها:

مسکن ،طرح اقدام ملی ،مهر 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman