معرفی جدید ترین و کارآمد ترین محصولات شیمی ساختمان در سال 1403

معرفی جدید ترین و کارآمد ترین محصولات شیمی ساختمان در سال 1403
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۱۲ | ۱۴۰۳/۰۲/۳۱

محصولات شیمی ساختمان از جمله موادی هستند که جایگزین مصالح قدیمی شده است و کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان سازی و نمای ساختمان دارند.

به گزارش اخبار ساختمان، با پیشرفت و گسترش استفاده از محصولات جدید برای سازه‌های ساختمانی، روز به روز بر تعداد تقاضا برای خرید محصولات شیمی ساختمان افزوده‌ می‌شود. چرا که این مواد می‌تواند ساز‌ه‌های ساختمانی را در برابر شرایط جوی، باران‌های اسیدی، نور مضر خورشید، فرسایش و سایر عوامل مخرب محافظت کند. در صورتی که این مواد را از شرکت‌های تولید کننده معتبری خریداری کنید، دیگر نیازی نیست نگران فرسایش سازه ساختمانی و یا ظاهر نامناسب آن باشید.


محصولات شیمی ساختمان


محصولات شیمی ساختمان از جمله موادی هستند که جایگزین مصالح قدیمی شده است و کاربردهای زیادی در صنعت ساختمان سازی و نمای ساختمان دارند. از جمله معروف‌ترین این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


عایق رطوبتی


این عایق یک پوشش عالی و حیاتی برای جهت حفاظت از سازه‌های متفاوت است. عایق رطوبتی یکی از ترکیبات رنگی نسل جدید بوده که به عنوان پوشش ضد رطوبتی ساختمان می‌توانید آن را استفاده کنید. عایق های رطوبتی آکریلیک پایه آب و عایق رطوبتی قیری پلیمری دو نمونه از جدیدترین عایق‌های رطوبتی جدید محسوب می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.


کیفیت ساخت بسیار بالای عایق رطوبتی


نوع و نحوه ترکیباتی که در ساخت این عایق رطوبتی جدید استفاده شده، باعث شده است تا محصول نهایی دارای مرغوبیت بالایی باشد. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این محصول، ابتدا میزان چسبندگی و سپس طول عمر بالا و ماندگاری آن روی سطوح سازه ساختمانی است. عایق‌های رطوبتی قیری و مدل‌های پایه آب و آکریلیک کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند. به نحوی که می‌توانند در هر شرایط آب و هوایی دوام بیاورند. با گذشت زمان، تکنولوژی‌های وسیع‌تری برای ساخت محصولات رنگی از جمله عایق‌های رطوبتی به بازار می‌آیند.


عایق های رطوبتی قیری و آکریلیک علاوه بر مصرف کمی که دارند، خیلی سریع روی کار پخش می‌شوند. از این رو می‌توانید سطح بیش‌تری را عایق کنید.


مقاومت مکانیکی و شیمیایی ایده‌آل عایق رطوبتی


اگر عایق مورد نظر مقاومت مکانیکی خوبی نداشته باشد، با کم‌ترین نیرویی از سطح کار جدا شده و سطح مورد نظر تخریب می‌شود.‌ به همین دلیل هم مقاومت مکانیکی روی سطح افقی اهمیت زیادی دارد. عایق‌های قیری معمولاً روی سطوح افقی قابل استفاده هستند. البته نمونه اکریلیک هم در این شرایط بازدهی بالایی دارند.


پوشش های نانو


نوعی پوشش نازک برای نمای خارجی ساختمان محسوب می‌شود که می‌تواند سازه را در برابر عوامل خارجی محافظت کند. در زیر به ویژگی های این محصول اشاره شده که با توجه به آن‌ها با خیال راحت می‌توانید آن را تهیه کنید:


*  مقاومت بالا در برابر آلودگی: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مواد نانو این است که در برابر آلودگی و عوامل خارجی مقاومت بسیار بالایی دارد. این ویژگی برای آپارتمان‌های شهرهای بزرگ حائز اهمیت است، چرا که این شهرها بسیار آلوده هستند و این آلودگی روی نمای ساختمان نیز نفوذ می‌کند. با خرید این محصول دیگر نیازی نیست نگران نمای ساختمان نامناسب خود باشید‌.

*  نازک و غیر قابل دید بودن: یکی دیگر از مزیت‌ها و ویژگی‌های این محصول این است که با چشم نمی‌توان آن را مشاهده کرد. شاید شما هم نگران باشید که این پوشش نمای دیگری به ساختمان شما می‌دهد، در صورتی که چنین نیست. چرا که این ماده کاملا نامرئی است.

*  مقاومت در برابر اشعه خورشید: از دیگر مزیت‌های این محصول می‌توان به مقاومت در برابر اشعه خورشید اشاره کرد. اگر شما در شهر گرمسیری زندگی می‌کنید، پس از مدتی متوجه تغییر جنس و رنگ نمای ساختمان خود می‌شوید. با این ماده نمای سازه به راحتی در برابر اشعه مقاوم می‌شود.

*  مقاومت در برابر فرسایش: ممکن است شما هم با این مشکل که مواد سنگی نمای ساختمان در برابر خوردگی مقاومت ندارند، مواجه باشید. باران‌های اسیدی و طوفان شن به نمای خارجی ساختمان آسیب زیادی وارد می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از فناوری نانو پیشرفته از این فرایند جلوگیری کنید. همچنین با این لایه نازک می‌توان از ورود آب به داخل سازه جلوگیری کرد.


چسب اپوکسی


یکی ازچسب‌های مهم و پرکاربرد در صنعت، چسب اپوکسی است که از طریق تغییر گرید رزین و پرکننده‌هایی مانند فلزات و سرامیک خواص فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کنند. به طور مثال از برخی ویژگی‌های مهم این چسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


*  مقاومت در برابر ضربه، لرزش، ارتعاش، فشارهای مکانیکی و شوک‌های ناگهانی
*  پایداری فوق‌العاده در برابر حرارت
*  پایداری در برابر آسیب‌های شیمیایی
*  دارای بودن مقاومت اولیه و مقاومت نهایی
*  مقاوم در برابر تغییرات دمایی و فرسایشی
*  این ماده رقیق نیست و جاری نمی‌شود.
*  هنگام خشک شدن جمع نمی‌شود.
*  عدم انتشار گاز در هنگام خشک شدن
*  دارای استحكام كششی، فشاری و خمشی بالا
*  دارای سازگاری با بسیاری از مواد
*  چسبندگی بالا
*  دارای مقاومت خستگی ممتاز
*  دارای ابعاد پایدار
*  عایق مناسب الكتریسیته

 

افزودنی بتن

 

افزودنی بتن


افزودنی‌های بتن نوعی مواد شیمیایی و معدنی محسوب می‌شوند که در فرایند اختلاط بتن معمولا به صورت درصدی از وزن سیمان به وزن بتن اضافه شده تا خواص آن را به نحو مطلوب تغییر دهند. از جمله این مواد افزودنی می‌توان به ژل میکرو سیلیس اشاره کرد.‌


برخی از ویژگی‌های افزودنی‌های بتنی در زیر آمده است:


*  کاهش مقدار آب مورد نیاز جهت رسیدن به برای رسیدن به اسلامپ استاندارد در حدود 10-5
*  به تاخیر انداختن سرعت گیرش بتن و قابل استفاده نگه داشتن آن
*  به تاخیر انداختن اثرات هوای گرم
*  باعث زودتر رسیدن بتن به مقاومت مورد نظر
*  کاهش زمان عمل آوری
*  به تعویق انداختن خوردگی میلگرد‌های تقویتی
*  کمک به بهبود عمل آوری بتن
*  کاهش انقباض بتن
*  کاهش واکنش قلیایی-سیلیس
 

در اغلب مواقع مواد افزودنی مانند روان کننده بتن از طریق مخلوط کردن پودر با مایع ساخته می‌شود. همچنین بعضی از رنگدانه‌ها، کمک پمپاژ و مواد قابل انبساط به صورت دستی به مخلوط بتن اضافه می‌شودچرا که به مقادیر کم‌تری نیاز دارند.


مزایای افزودنی‌های بتن


1.  سریع‌تر شدن کسب مقاومت اولیه
2.  کنترل واکنش‌های قلیایی‌ سیمان با سنگدانه‌ها
3.  افزایش زمان گیرش
4.  بیش‌تر شدن کارایی بدون تغییر نسبت آب به سیمان
5.  تهیه بتن مقاوم در برابر یخ زدن و آب شدن مداوم
6.  تنظیم و بهبود ویژگی بتن
 

مواد نانو آب بندی


محصولات مواد آب بندی جدید بر پایه تکنولوژی ساخته شده و به علت خاصیت کشسانی بالا، ویژگی‌هایی را برای یک ساختمان شما به همراه می‌آورد.‌ این مزیت کیفیت بالای محصول را نشان می‌دهد. همچنین مهم‌ترین مزیت‌های منحصر به فرد این محصول در زیر آمده که افراد زیادی را به سمت آن جذب کرده است:


*  آب بندی متناسب با سطوح
*  بالا بودن چسبندگی سطوح
*  عدم نشت رطوبت
*  مقاومت بالا در برابر اشعه خورشید و ضد اسید
*  مقرون به صرفه بودن این محصول نسبت به سایر محصولات قدیمی
 

کاربرد مواد آب بندی نانو


این مواد در صنعت کاربردهای زیادی دارد که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها اشاره شده است:


*  آب بندی مخازن، استخر، سونا
*  رنگ نانو مخازن بتنی
*  ایزوله کردن حمام، سرویس‌های بهداشتی
 

نتیجه گیری


موادی مانند پوشش‌های نانو، چسب‌های اپوکسی جدید، افزودنی بتن و یا مواد آب بندی جدید از جمله محصولات شیمی ساختمان هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. به طور مثال آب‌ بندی متناسب با سطوح، مقاومت در برابر ضربه، پایداری در برابر حرارت و ایجاد خاصیت ضد زنگ از ویژگی‌های مهم این محصولات هستند. برای تجربه خریدی مطمئن می‌توانید این محصولات را از شرکت پیوند شیمی تهیه کنید، چرا که این شرکت با ارائه مشاوره رایگان باعث می‌شود تا بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین این شرکت گام‌هایی در جهت تولید علم، فناوری و خودکفایی تکنولوژیک برداشته است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman