مقایسه 10 مدل دریچه داکت اسپلیت مدرن با کارایی بالا برای ساختمان

مقایسه 10 مدل دریچه داکت اسپلیت مدرن با کارایی بالا برای ساختمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۷ | ۱۴۰۳/۰۳/۰۳

چرا باید از دریچه داکت اسپلیت استفاده کنیم؟ آیا با انواع مختلف این وسیله آشنایی دارید؟ با آماری که نشان‌داده‌شده، دریچه‌های داکت اسپلیت حدود 90 درصد بر راندمان دستگاه تهویه تأثیرات شگرفی بر جای می‌گذارند.

به گزارش اخبار ساختمان، با پیشرفت روز افزون تکنولوژی دریچه‌های متعددی برای انواع دستگاه‌های تهویه ارائه شده‌اند که هر کدام در انواع مختلف با مزایا و معایب گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین هر خریداری می‌تواند طبق نوع دستگاه تهویه خود یکی از بهترین دریچه‌های داکت اسپلیت را تهیه کند.
 

دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی

 

1. دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب ساده وزنه‌ای

این دریچه بسیار ساده است و در حین سادگی زیبایی خاصی را برای محیط به وجود می‌آورد. از جمله خصوصیت مهم این دریچه می‌توان به جداشدن درب در هنگام بازدید و تعمیر اشاره کرد. روی این دریچه آلومینیومی هیچ‌گونه شیار، سوراخ و منفذی دیده نمی‌شود. دریچه داکت اسپلیت نوع آلومینیومی از آن دسته دریچه‌های ساده و فلت دریچه بازدید محسوب می‌شوند.
 

2. دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردار لولایی


طراحی کلی این مدل دریچه در مقایسه با نمونه‌های مشابه دیگر بسیار متفاوت‌تر است. فریم کلی این دریچه از جنس آلومینیوم است؛ بر همین اساس در رده دریچه‌های سبک‌وزن قرار دارد. درب مخصوص این دریچه از ورقه‌های آلومینیومی مخصوص شیاردار در ضخامت‌های گوناگونی ساخته می‌شود.


به کمک لولا فریم دریچه خیلی راحت به بدنه اصلی وصل خواهد شد. معمولاً شیارهای گریلی این نوع دریچه در ابعاد 9 و 18 سانتی‌متری ایجاد می‌شوند.
 

3. دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با شیار پره Z


از آنجایی که شیارهای ورودی هوا در این دریچه به شکل Z هستند، اصولاً دریچه‌های Z شکل در یک یا دو طرف نصب می‌شوند و هوا هم از همین طریق وارد دستگاه می‌شود.
 

تعداد پره‌ها با میزان مکش دستگاه رابطه مستقیمی دارد. تعداد قفل و لولا در این وسیله به ابعاد دریچه بستگی دارد. در حال حاضر نیز از ورقه آلومینیومی یک میل برای ساخت این دریچه استفاده می‌شود.
 

4. دریچه داکت اسپلیت MDF


این نمونه دریچه نیز در دو نوع گل سقفی و روکار تولید می‌شود که در هنگام نصب نیاز به فاصله 2 تا 3 سانتی متری از دستگاه دارد. درب این محصول لزوماً به صورت وزنه‌ای ساخته می‌شود؛ چون استفاده از لولادر ساختار این دریچه تحت هیچ شرایطی امکان‌پذیر نیست.
 

5. دریچه زیر داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردار وزنه‌ای


دریچه زیر داکت اسپلیت دارای فریم و درب جداشونده مستقلی است که برای ساخت آن از آلومینیوم استفاده می‌شود. از متریال دیگری که در ساخت این دریچه دخالت دارد، می‌توان به پروفیل‌های مخصوص اشاره کرد. فریم این دریچه به دلیل ساختار منحصربه‌فرد و استاندارد اصولاً به‌صورت سه پَری است. همچنین در این دریچه درب به‌آسانی در قسمت چهارچوب جاسازی می‌شود.
 

6. دریچه داکت اسپلیت کناف


نوع دیگری از دریچه‌های داکت اسپلیت نمونه کناف است که در دو نوع وسط خطی و گل سقفی تولید می‌شود. هر دوی این مدل‌ها به‌صورت وزنه‌ای ساخته می‌شوند که در هنگام نصب باید فاصله 10 الی 15 سانتی‌متری رعایت شود. در صورت عدم فضای کافی باید دریچه قفلی آلنی سفارش دهید.
 

7. دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب خطی لولایی


این مدل دریچه شامل فریم و درب از جنس آلومینیوم بسیار باکیفیت است که از دو قسمت یعنی ورق اصلی درب و دریچه خطی تشکیل می‌شود. دریچه موردنظر معمولاً جهت تأمین هوای کافی برای محفظه ایجاد شده است.
 

8. دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب مشبک لولایی


در اکثر مواقعی که دستگاه به تهویه هوای بیشتری نیاز دارد، از چنین دریچه‌ای استفاده می‌شود. در دریچه فوق که جنس آن از باکیفیت‌ترین آلومینیوم موجود در بازار است، تنظیم هوا به‌صورت خیلی دقیق و صحیحی انجام می‌گیرد. علاوه‌برآن برای رفت‌وآمد هوای بیشتر سوراخ‌هایی در این دریچه تعبیه شده است.
 

9. دریچه خطی داکت اسپلیت آلومینیومی با درب مشبک وزنه‌ای


در این وسیله هم درصورتی‌که دستگاه به هوای تازه‌ای نیاز داشته باشد، از چنین دریچه‌ای استفاده می‌شود. فاصله درب تا دستگاه در واقع به‌صورت وزنه‌ای اعمال خواهد شد.


دریچه موردنظر شامل سوراخ‌هایی به شکل زنبوری است که این سوراخ‌ها موجب تأمین‌کردن هوای لازم برای دستگاه می‌شود. به‌علاوه درب این مدل دریچه را می‌توان به‌صورت وزنه‌ای جابه‌جا کرد.
 

10. دریچه داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردار مختلط
 

در اغلب موارد دستگاه تهویه هوا ممکن است نیاز به منفذ ورودی هوای بیشتری داشته باشد که در چنین مواقعی برای تأمین هوای موردنیاز و همچنین حفظ زیبایی محصول از این مدل دریچه‌ها استفاده می‌کنند. درب این نوع دریچه‌ها همانند مدل‌های مشابه دیگر اغلب به‌صورت وزنه‌ای و لولایی است.
 

فریم این محصول در ابعاد 3 تا 5 سانتی‌متری تولید می‌شود که علاوه برآن ضخامت ورق مصرفی نیز باتوجه‌به ابعاد دریچه ممکن است فرق داشته باشد. محض یادآوری اینکه برای نصب این نمونه دریچه‌ها از پیچ‌های مخفی یا رونمای فریم استفاده می‌شود.
 

دریچه داکت اسپلیت


چرا دریچه داکت اسپلیت؟


از دلایل فروش خیلی بالای دریچه‌های داکت اسپلیت در بازارهای داخلی و خارجی مزیت‌های فراوان این وسیله‌ها است. این دریچه‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه دیگر از نقاط قوت بیشتری برخوردار هستند. درصورتی‌که بقیه مدل‌های دیگر کیفیت چندان خوبی را ندارند.


ویژگی‌های بارز این دریچه‌ها از دیدگاه کارشناسان فعال و برجسته شامل موارد زیر هستند:


*  دریچه‌های داکت اسپلیت بسیار سریع و آسان نصب می‌شوند.
*  با نصب تور در قسمت پشتی این دریچه می‌توان تا حدود زیادی از بروز آلودگی هوا جلوگیری کرد.
*  دریچه‌های داکت اسپلیت موجب نظم‌دادن محل قرارگیری دستگاه تهویه هوا می‌شود.
*  امکان ساخت دریچه‌های داکت اسپلیت در ابعاد مختلفی وجود دارد.
*  این محصول با تهویه هوا به‌صورت کاملاً استانداردی باعث افزایش طول دستگاه اسپلیت می‌شود.
*  رنگ کوره‌ای که در این دریچه به‌کاررفته سبب دوام و مستحکم بودن آن می‌شود؛ پس شما در هر موقعیت مکانی که باشید، می‌توانید از این دریچه استفاده کنید. در واقع هیچ‌گونه محدودیتی از این بابت وجود ندارد.


قیمت دریچه داکت اسپلیت


یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های مشتریان قبل از خرید این محصول، آگاهی بیشتر قیمت این دریچه است. هم اکنون باتوجه‌به نوسانات اخیر بازار ارز، قیمت دریچه‌های داکت اسپلیت افزایش چندان محسوسی نداشته است. شما با هر چه‌قدر میزان بودجه‌ای که داشته باشید، می‌توانید برای خرید این محصول هر چه سریع‌تر اقدام کنید.


امروزه این محصول در رنج‌های قیمتی متعددی طبق ابعاد، شکل، طرح و متریال استفاده در دریچه موردنظر ساخته و در اختیار شما قرار می‌گیرد، یعنی این پارامترهای گفته شده قیمت نهایی محصولتان را مشخص می‌کند.


ذکر این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که پارامترهای مختلفی در تعیین قیمت این محصول دخالت دارند؛ بنابراین شما هنگام خرید چنین وسیله‌ای باید حتماً به یک‌سری نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید یک خرید لذت بخشی را تجربه کنید.
 

دریچه داکت

 

بهترین دریچه داکت اسپلیت را از تهویه نظری بخواهید!


پیدا کردن بهترین شرکت جهت تهیه انواع سیستم‌های هوارسانی و نیز صرف هزینه‌ای برای چنین محصولاتی ممکن است برای هر کسی نگران‌کننده باشد؛ براین‌اساس شرکت تهویه نظری با سال‌ها سابقه درخشان خود در حوزه تولید انواع محصولاتی همچون دریچه بازدید کولر، دمپر کانالی صنعتی، هود صنعتی، لوور پادری و...گزینه بسیار مناسبی برای خرید شما خواهد بود.


این مجموعه توانسته فعالیت مهم و مؤثری در این صنعت کسب کند که با بیش از 25 پرسنل ماهر و با تجربه انواع مختلف سفارشات مشتریان را با کیفیت بالا پذیرا هستند؛ پس با خیالی راحت و بدون هیچ واسطه‌ای محصولات خود را از این شرکت خریداری کرده و تفاوت کیفیت و همچنین قیمت نهایی محصولات این شرکت را با دیگر مراکز مقایسه کنید!


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman