خرید 20 هزار تن میلگرد از محل صندوق ملی مسکن

خرید 20 هزار تن میلگرد از محل صندوق ملی مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۹ | ۱۴۰۳/۰۳/۰۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: خرید ۲۰ هزار تن میلگرد از محل صندوق ملی مسکن برای طرح هشت هزار و ۱۱۲ واحدی اراک به غیر از منابع بانکی و مردمی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، عباس یوسف زاده افزود: با این میزان میلگرد می توان ۶ ماه نیاز سایت های در حال ساخت مسکن در طرح هشت هزار و ۱۱۲ واحدی اراک را تامین کرد.

وی بیان کرد: شرکت کیسون هر ماه به یک هزار تن میلگرد برای فونداسیون و اسکلت بندی نیاز دارد که با این درخواست خرید، سرعت انجام پروژه افزایش می یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: اکنون تمامی سایت های مسکن در طرح هشت هزار و ۱۱۲ واحدی اراک فعال شده و نیاز است تا میلگرد و سایر مصالح آن تامین شود.

یوسف زاده افزود: ایجاد خط اعتباری از محل منابع بانکی در کنار سایر منابع در دستور کار قرار دارد تا سرعت ساخت در نهضت اقدام ملی مسکن اراک افزایش یابد.

وی بیان کرد: رویکرد اداره کل راه و شهرسازی در ساخت واحدهای مسکونی، گروهی است و انبوه سازی از دستور کار خارج شده است.

۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.

ما در گزارشی تفصیلی به بررسی مشکلات متقاضیان پروژه هشت هزار واحدی موسوم به کیسون پرداختیم و در گفت و گو با مسئولان مربوطه تلاش کرد تا بخش عمده ای از سوالات متقاضیان پاسخ داده شود.


برنامه زمان بندی جبرانی


مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی پیش تر اظهار کرد: در پروژه کیسون، اصلاح برنامه زمان بندی جبرانی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

یوسف زاده افزود: با برنامه زمانبندی که تنظیم شده است، تا اواخر سال چهار بلوک اول که شامل ۴۴۰ واحد است به شرط تامین منابع مالی بانکی، به متقاضیان تحویل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بانک تجارت پای کار طرح ۲ هزار و ۴۰۰ واحدی کیسیون آمده است و از فروردین امسال تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات انجام شده و به پیمانکار این طرح اطمینان خاطر داده شده که از منابع بانکی حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال به پروژه تزریق شود.

یوسف زاده افزود: خبر خوب برای متقاضیان اینکه، اکنون برای ۱۲ بلوک با یک هزار و ۳۰۰ واحد، برنامه زمان بندی ۲ تا ۳ ماه تعیین شده است به این ترتیب که برای چهار بلوک، سفت کاری، چهار بلوک اسکلت بندی و برای چهار بلوک هم فونداسیون پیش بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: پیمانکار در برنامه پیشنهادی اعلام کرده است که از اواخر سال جاری هر ۲ ماه ۲ ماه، می تواند ۴۰۰ واحد تحویل دهد و در برنامه زمان بندی پیشنهاد شد تا برج هشت سال ۱۴۰۴ واحدها به شرط تامین منابع مالی تحویل شود

وی بیان کرد: بانک مسکن در پروژه «آرش‌آرمه» نیز با ۲ هزار و ۴۰۰ واحد، تامین مالی پیش بینی شده که برای ۸۰۰ واحد قرارداد بسته شده است.

یوسف زاده افزود: یک هزار و ۶۰۰ واحد دیگر نیز در قالب قرارداد با بانک مسکن در نظر گرفته شده و پیش پرداخت آن از محل این قرارداد، از طریق تسهیلات بانکی به پروژه تزریق شده می شود.

 

تغییر جدی در روند ساخت و ساز پیمانکاران


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در پاسخ به سوالات ما گفت: امسال تغییر جدی در روند ساخت و ساز پیمانکاران در پروژه هشت هزار و ۱۱۲ واحدی اراک شکل می گیرد.

علی‌اکبر اسدی افزود: برنامه زمان بندی با پیمانکاران بسته، قطعی و ابلاغ شده است تا در سال آینده تعدادی از واحدها به مرور به متقاضیان تحویل شود.

وی بیان کرد: پرداخت اعتبار به این پروژه از طریق سیستم بانکی از محل منابع بر اساس صورت وضعیت و پیش پرداخت انجام شده و تمامی پیمانکاران درحال عملیات ساخت و ساز هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: شتاب بخشی به تکمیل و تحویل به موقع واحدهای طرح مسکن ملی در این استان امری ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اسدی افزود: توصیه می شود پیمانکاران نوبت کاری در روند ساخت و ساز طرح های اقدام ملی مسکن اراک اضافه کنند تا در فرصت باقی مانده، واحدهای مسکونی تکمیل و به متقاضیان واگذار شود.

ایرنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman