قیمت چربی گیر رستوران در بازار امروز

قیمت چربی گیر رستوران در بازار امروز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۵۷ | ۱۴۰۳/۰۳/۱۰

برای رهایی از شر چربی‌های مزاحم، روغن‌ها و گریس‌ها در فاضلاب، چاه‌های جذبی و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، چربی‌گیرها به کمک ما می‌آیند. این مخازن، سکون و خنک‌کاری را برای فاضلاب‌های چرب خروجی از رستوران‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی و هر مکان دیگری فراهم می‌کنند. با شناورسازی روغن‌ها و جداسازی ذرات غذایی، چربی‌گیرها کار تصفیه فاضلاب را برای باکتری‌های بی‌هوازی آسان‌تر می‌کنند.

به گزارش اخبار ساختمان، برای رهایی از شر چربی‌های مزاحم، روغن‌ها و گریس‌ها در فاضلاب، چاه‌های جذبی و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، چربی‌گیرها به کمک ما می‌آیند. این مخازن، سکون و خنک‌کاری را برای فاضلاب‌های چرب خروجی از رستوران‌ها، آشپزخانه‌های صنعتی و هر مکان دیگری فراهم می‌کنند. با شناورسازی روغن‌ها و جداسازی ذرات غذایی، چربی‌گیرها کار تصفیه فاضلاب را برای باکتری‌های بی‌هوازی آسان‌تر می‌کنند.


رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانه‌های غذایی، هتل‌ها و حتی شیرینی‌پزی‌ها با چالش مدیریت چربی‌های زائد مواجه هستند. نصب یک سیستم چربی‌گیر کارآمد، نه تنها به تصفیه فاضلاب کمک می‌کند، بلکه از گرفتگی و پر شدن سریع چاه‌های فاضلاب جلوگیری می‌کند.


حوضچه چربی‌گیر، بین فاضلاب خروجی از آشپزخانه و چاه جذبی یا سیستم فاضلاب شهری قرار می‌گیرد. این حوضچه با جمع‌آوری روغن‌ها و چربی‌ها، فرایند تصفیه را برای باکتری‌های هوازی تسریع می‌بخشد.


جنس بدنه اصلی چربی گیر فاضلاب می تواند سنگی، بتنی، پلی اتیلن و فایبرگلاس باشد. که در حال حاضر چربی گیر پلی اتیلن بهترین انتخاب شما برای خرید چربی گیر رستوران است و طول عمر مفیدی حداقل بالای 50 سال دارد.


متاسفانه، بسیاری از شیرینی‌پزی‌ها و قنادی‌ها از اهمیت چربی‌گیرها آگاه نیستند و هزینه‌های گزافی را هر ماه برای تخلیه چاه‌های فاضلاب پرداخت می‌کنند. ما به تمام مغازه‌های شیرینی و قنادی توصیه می‌کنیم که از دستگاه چربی‌گیر استفاده کنند. این سرمایه‌گذاری کوچک، در طولانی مدت با جلوگیری از مشکلات فاضلاب و کاهش هزینه‌های نگهداری، ارزش خود را اثبات خواهد کرد.


لیست قیمت چربی گیر پلی اتیلن


قیمت چربیگیر پلی اتیلنی با ظرفیت 3000 لیتری و تمامی تجهیزات مورد نیاز، دوجداره و دو قسمته، قیمت 33،600،000 تومان.

قیمت چربیگیر پلی اتیلنی با ظرفیت 5000 لیتری و تمامی تجهیزات مورد نیاز، دوجداره و دو قسمته، قیمت 43،200،000  تومان.

قیمت چربیگیر پلی اتیلنی با ظرفیت 10،000 لیتری و تمامی تجهیزات مورد نیاز، دوجداره و دو قسمته، قیمت85،800،000  تومان.


قیمت چربی گیر پلی اتیلن به حجم آن، موارد خاص طراحی، تک لایه یا دو لایه بودن بدنه، دفنی یا غیر دفنی بودن مخزن و موارد سفارشی این تجهیزات بستگی دارد. پس از تعیین ویژگی های مورد نظر و برآورد حجم فاضلاب ورودی به واحد چربی گیر، قیمت سیستم تعیین می‌شود.

موراد دیگری که میتوان مطرح کرد که در قیمت چربی گیر رستوران یا قیمت چربی گیر آشپزخانه تاثیر دارد موارد زیر است:

تعیین کردن محدوده عملیات عمرانی مورد نیاز شامل ساخت فونداسیون در صورت مناسب نبودن خاک محل استقرار مخزن، خاکبرداری، خاکریزی و هزینه های ناشی از انتقال فاضلاب به محل استقرار چربی گیر پلی اتیلنی و همچنین پس از تصفیه به محل دفع یا سایر واحدهای تصفیه



چربی گیر رستوران.


چربی گیر رستوران


چربی گیر رستوران یکی از انواع مختلف حوضچه‌های حذف چربی است که کمک می‌کند چربی حاصل از شستشوی ظروف، چربی و روغن حاصل از پخت و پز، روغن حاصل از سرخ کردن مواد سرخ کردنی در رستوران ها درون آن به دام انداخته شوند. عمده ترین وظیفه یک چربی گیر آشپزخانه صنعتی جداسازی مواد جامد و پسماندهای غذایی موجود در فاضلاب می باشد.


این سیستم ها معمولا در خارج از آشپزخانه و در داخل زمین نصب می‌شود تا اجازه جریان ثقلی به فاضلاب چرب داده شود. انتهای لوله خروجی حوضچه چربی در داخل فاضلاب شناور است تا باعث خروج پساب فاقد چربی شود.


چربی گیر رستوران استفاده‌های دیگری نیز دارد. به طور مثال در کارخانه‌های داروسازی بدلیل وجود ذرات وازلین و پارافین در پساب خروجی می توان از همین چربی گیرهای رستوران جهت جداسازی چربی از فاضلاب استفاده نمود.


انواع چربی گیر فاضلاب از نظر جنس بدنه


چربی گیرهای فاضلاب را با توجه به اندازه و محل استفاده میتوان از پلی اتیلن، فایبرگلاس، استیل و بتن تولید کرد. هر متریال مزایا و معایب خاص خودش را دارد که در حال حاضر بتن دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرد.


مزایای چربی گیر پلی اتیلن


چربی گیر پلی اتیلنی یک راه حل ایده آل برای مدیریت چربی در هر مکانی است که پخت و پز در آن انجام می شود، از رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی گرفته تا فود کورت ها، شیرینی پزی ها و تالارها. حتی می توان در آشپزخانه های مجتمع های مسکونی، کارواش ها، هتل ها و مراکز اقامتی نیز از آن بهره برد.


 مزیت اصلی این نوع چربیگیر، مقاومت سازه آن در برابر بارهای مرده وارد شده از سوی خاک است. این بدان معناست که برای نصب و استفاده، نیازی به سازه نگهبان اضافی نیست و می توان به راحتی دستگاه را در زمین دفن کرد.


ماده شیمیایی که در ساخت این چربیگیرهای پلی اتیلن استفاده می شود، آنها را در برابر زنگ زدگی محافظت می کند و بدین ترتیب طول عمر آنها افزایش می یابد. نصب و استفاده از این چربیگیرهای کامپوزیت بسیار ساده تر از مدل های بتنی زیرزمینی است.


این حوضچه های چربی برخلاف مدل های فایبرگلاس، قادر به تحمل بار خاک و دفن در زمین بدون نیاز به سازه محافظ هستند. طراحی بدنه آنها شبیه به سپتیک تانک است و ابعاد آنها نیز می تواند با سپتیک تانک پلی اتیلنی مطابقت داشته باشد. این چربی گیرها، راه حلی بادوام و کارآمد برای مدیریت چربی در هر نوع کسب و کار مرتبط با پخت و پز ارائه می دهند.


محاسبه ظرفیت چربی گیر پلی اتیلن


ظرفیت چربی گیر پلی اتیلن بستگی به تعداد پرس غذایی دارد که در ساعات پیک رستوران پخته می‌شود. با هدف خنک کاری پساب رستوران باید 3 ساعت فاضلاب درون حوضچه چربی پلی اتیلنی که خود یکی از بهترین انواع عایقهاست بماند. پس ظرفیت گریس تراپ پلی اتیلنی قطعا از مدلهای فایبرگلاس بیشتر خواهد بود.


در نظر داشته باشید که پلی اتیلن چربی دوست است و روغن به بدنه دستگاه می چسبد. بنابراین باید این عامل نیز در طراحی ظرفیت مخازن پلی اتیلنی مد نظر قرار بگیرد.


*  برای رستوران و آشپزخانه‌های صنعتی ظرفیت چربی گیر پلی اتیلن برابر است با = تعداد پرس غذایی که روزانه سرو می‌شود ضربدر عدد 10
*  در صورتیکه تعداد کل غذاهایی که در طی 24 ساعت سرو می‌شود ظرف مدت خاصی باشد مثلا صرفا شام غذا سرو شود و تعداد 1000 پرس است ظرفیت حوضچه چربی پلی اتیلنی مساوی است با تعداد پرس غذا ضربدر عدد 15
*  در صورتیکه شما از ماشین ظرفشویی استفاده نمی کنید، ظرفیت برابر است با تعداد پرس غذا ضربدر عدد 17.5
*  و در نهایت اگر در رستوران شما غذاهای فرنگی بجز پیتزا همچون پاستا و بیف و لازانیا در رستوران یا فود کورت سرو می‌شود، بدلیل مقدار چربی بسیار زیاد در سس و پنیرها ظرفیت چربی گیر پلی اتیلنی = تعداد پرس غذا ضربدر 20 لیتر


برچسب ها:

چربی گیر رستوران 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman