چیدمان پذیرایی مربع ۳۰ متری

چیدمان پذیرایی مربع ۳۰ متری
Facebook Twitter LinkedIn

۲۳:۰۵ | ۱۴۰۳/۰۳/۱۶

امروزه با توجه به کوچک بودن متراژ منازل و آپارتمان ها و نیز مدرن بودن ساختار خانه ها، انتخاب وسایل و چیدمان خانه کمی سخت است. چیدمان خانه کوچک، به دلیل فضای کمی در اختیار است و جا دادن وسایل و مبلمان، کمی پیچیده است.

به گزارش اخبار ساختمان، امروزه با توجه به کوچک بودن متراژ منازل و آپارتمان ها و نیز مدرن بودن ساختار خانه ها، انتخاب وسایل و چیدمان خانه کمی سخت است. چیدمان خانه کوچک، به دلیل فضای کمی در اختیار است و جا دادن وسایل و مبلمان، کمی پیچیده است. اگر قصد تغییر چیدمان منزل یا دکوراسیون منزل را دارید، فرش می تواند زیبایی و جلوه خانه را دوچندان نماید. در این مطلب چند روش کاربردی و راحت برای چیدمان پذیرایی 30 متری را بررسی می کنیم. مطالعه این مقاله کمک می کند تا بهترین چیدمان را در فضای خانه کوچک داشته باشید

.

چیدمان پذیرایی 30 متری

 

فرش فیروزه ای کاشان

 

امروزه پذیرایی اکثر خانه ها به صورت مربع، مستطیل یا ال شکل است. اتاق پذیرایی در خانه،‌ برای دورهمی و گفتگو بین افراد است. بنابراین، یکی از مهمترین نکات در چیدمان این محیط، انتخاب فرش و مبلمان به گونه ای که محفل گفتگو گرم و صمیمی باشد. اگر خانه شما کوچک است و پذیرایی نقلی دارد، انتخاب های دقیق باید داشته باشید. چون این متراژ‌ نه کوچک و نه بزرگ است؛ همین اندازه متوسط کار را برای انتخاب دکوراسیونی شیک و مدرن را باز می گذارد.


پیشنهاد می کنیم در پذیرایی 30 متری خود، از فرش های رنگ روشن و مبل راحتی استفاده کنید. برای چیدمان کلاسیک در پذیرایی این خانه، به سراغ سبک های سنتی و ساده باشید تا باعث بزرگ دیده شدن فضای اتاق شود. اگر مایلید، می توانید خانه خود را به دو فضای مجزا برای نشیمن و پذیرایی تقسیم کنید، چیدمان دو فرش در کنار هم می تواند یکی از گزینه های دکوراسیون پذیرایی 30 متری باشد.


شما آزاد هستید از طرح و سبک مبلمان و اثاثیه مورد دلخواه در منزل خود استفاده کنید. اما توصیه می کنیم، از مدل و سبک های سنگین و تجملاتی دور باشید. چون فضای شما را بسیار محدود می شود.


چند ایده برای چیدمان پذیرایی کوچک

 

فرش وینتیج کاشان


1-  چیدمان L شکل: موثرترین روش چیدمان پذیرایی ۳۰ متری، استفاده از چیدمان L شکل است. در این حالت، می توانید بزرگترین مبل را در مقابل دیوار بزرگ قرار دهید. برای استفاده بهینه از فضا، تلویزیون را مقابل مبل نصب کنید. استفاده از فرش با رنگ روشن نیز فضا را بزرگتر نشان می دهد.

2-  چیدمان U شکل: برای داشتن فضای صمیمی و دنج برای گفتگو، از روش چیدمان U شکل استفاده کنید. در این مدل، می توانید یک میز کوچک را در مرکز مبلمان قرار دهید. برای فضاسازی بهتر، می توانید مبلمان راحتی قرار دهید. برای جذابیت بیشتر نیز می توانید، یک فرش مربع شکل زیر مبلمان قرار دهید.

3-  چیدمان خطیقرار دادن مبلمان به صورت خطی نیز می تواند، ظاهری بزرگ به خانه بدهد. برای هارمونی بیشتر، می توانید رنگ مبل و رنگ فرش را ست کنید. در فضای باز مقابل مبل نیز یک فرش مدرن، فضای خانه را بزرگتر نشان می دهد.

4-  چیدمان موازیانتخاب نقطه کانونی در چیدمان موازی، بسیار مهم است. نقطه کانونی، قسمتی از خانه که جلب توجه بیشتری دارد. مثلا در چیدمان موازی مبلمان، تلویزیون یا شومینه نقطه کانونی می باشد. برای جذابیت بیشتر، می توانید رنگ و طرح فرش را با مبل، رنگ دیوار یا پرده ست کنید.


نکات مهم در چیدمان پذیرایی ۳۰ متری

 

فرش پذیرایی


*  برای چیدمان پذیرایی کوچک، باید بین لوازم منزل تعادل برقرار شود. برای مثال، یک قسمت از خانه را شلوغ و جای دیگر را خلوت نگذارید. همچنین، در انتخاب فرش برای خانه کوچک، به‌جای فرش پر نقش و نگار سراغ طرح های مدرن و ساده بروید.حتی اگر قصد خرید فرش سنتی دارید از فرش قرمز لاکی یا خلوت استفاده کنید .
*  همچنین درنظر داشته باشید در چیدمان پذیرایی مربع شکل، چیدمان خطی مناسب نیست. چون صمیمیت و جذابیت خانه را به هم می زند.
*  با انتخاب فرش مدرن و ساده، بهترین چیدمان را در خانه نقلی خود می توانید داشته باشید.
*  جذابیت خانه کوچک با طراحی دکوراسیون خاص، چندین برابر خواهد شد. با استفاده از فرش، وسایل تزیینی، آباژور یا کتابخانه بر جذابیت خانه بیافزایید. در کنار این موارد، انتخاب فرش های جدید و مدرن؛ علاوه بر باز جلوه دادن فضا، فضای زیادی نیز اشغال نمی کند.


چیدمان پذیرایی مربع ۳۰ متری


چیدمان در پذیرایی مربع شکل کمی چالش برانگیز است، زیرا شکل مربع می تواند غیرقابل انعطاف باشد. اما، پیروی از چند نکته ساده، می توانید یک چیدمان کاربردی ایجاد کند تا از فضا، به بهترین شکل استفاده نمایید.


*  از فرش و مبلمان در ابعاد مناسب استفاده کنید. مبلمان خیلی بزرگ، فضای شما را اشغال می کند.
*  مسیرهای حرکتی را در نظر داشته باشید. مبلمان طوری قرار گیرد تا افراد بتوانند به راحتی در اتاق حرکت نمایند.
*  فضای کافی برای عبور بگذارید. ، حداقل ۶۰ سانتی متر فضای خالی بین مبلمان و دیوارها یا دیگر لوازم باید وجود داشته باشد.
*  از عناصر بصری برای شکستن خطوط صاف استفاده نمایید. یک فرش مناسب، تابلو هنری یا یک گل بزرگ می تواند به ایجاد تعادل و جذابیت فضا کمک کند.


چیدمان فرش در پذیرایی مربع

 

فرش در پذیرایی مربع

 

نوع چیدمان مربع از اشکال پرطرفدار در بین طراحان داخلی است. چون به عقیده آنان، چیدمان فضای مربع بسیار راحت انجام می شود. در ابتدا، نقطه کانونی پذیرایی مربع را مشخص کنید و سپس طبق آن دیگر عناصر دکوراسیون را جاگذاری کنید.


*  فرش های دارای لچک و ترنج، گزینه خوبی برای پذیرایی مربع شکل هستند.
*  فرش با طرح مدرن نیز گزینه مناسبی برای خانه های مدرن و امروزی می باشد.


چیدمان فرش در پذیرایی کوچک


در خانه های ایرانی اکثرا از فرش با سایز 6 متری، 9 متری یا 12 متری استفاده می شود. فرش در اتاق پذیرایی باید به‌گونه ای باشد که، جلوه وسایل دیگر اتاق را نگیرد؛ بلکه تکمیل کننده آن باشد.


*  دقت کنید در چیدمان فرش پذیرایی کوچک، فرش نباید زیر مبل باشد. بهتر است فاصله ای 10 سانتی بین پایه و لبه فرش، در جلوی مبل قرار دهید.
*  فاصله مبلمان از فرش به یک اندازه باشد. مثلا، بین تمام پایه های مبل فاصله ای 10 سانتی متری لحاظ شود. چون در صورت عدم تعادل، سایز فرش مناسب خانه شما نبوده و برای فضایتان کوچک است.
*  قرار دادن این فاصله بین فرش و پایه مبل، باعث نمایش یک نوار باریک از کفپوش شده و سبب بزرگتر و دلبازتر به نظر رسیدن اتاق پذیرایی می شود.
*  این سبک چیدمان فرش در پذیرایی کوچک، سبب جلوه بیشتر مبلمان و فرش شده و یک زیبایی بصری ایجاد می کند.


کلام آخر


هر خانه ای با متراژ کوچک و نقلی تا بزرگ؛ نیاز به طراحی دکوراسیون خاص خود دارد. برای اتاق پذیرایی، می توان از بین فرش کلاسیک یا مدرن انتخاب کنید. البته فرش وینتیج کاشان، فرش فانتزی، فرش سنتی و... نیز مناسب این فضا می باشند. اگر می خواهید فرش مناسب و درجه یک برای پذیرایی خانه خود داشته باشید، تا هم راحتی و هم لوکس باشد و تولیدات کارخانه فرش کاشان را در نظر داشته باشید. تولیدات این مجموعه تنوع بالایی داشته و با کیفیت بالا و قیمت ارزان به مشتریان عرضه می شود.


برچسب ها:

فرش ماشینی ،پذیرایی 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman