آماده سازی مسکن برای فروش

آماده سازی مسکن برای فروش
Facebook Twitter LinkedIn

۲۱:۲۵ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۱

فروش کار ساده ای است اگر مشاور املاک بتواند مقدمات و تمهیدات لازم را برای فروش فراهم کند. بی تردید برای فروش هر کالایی نیاز به آماده سازی است. یک فروشنده موفق برای این که بتواند کالای خود را در نظر مشتری بهتر جلوه دهد با استفاده از امکانات آن را تزیین می کند و با چیدمان درست و زیبا در قفسه ها نظر مشتری را جلب می کند .
به گزارش اخبار ساختمان، مسکن در بازار یک کالاست که خرید و فروش می شود اما در ایران کمتر افرادی به آماده سازی فروش مسکن فکر می کنند. با توجه به غلبه شیوه های سنتی فروش فروشنده یا مشاور املاک خود را ملزم به آماده سازی نمی داند. در صورتی که یکی از شیوه های مهم فروش در دنیای جدید آماده سازی کالای مسکن است .

مشاور املاک می تواند ضمن عقد تفاهم نامه ای با مالک او را نسبت به آماده سازی واحد مسکونی قبل از عرضه آگاه سازد و با مشاوره درست زمینه را برای فروش بهتر فراهم کند. در این یادداشت به برخی از شیوه های ساده و آسان آماده سازی فروش مسکن اشاره می شود:

فضا سازی مناسب: اگر خانه یا آپارتمان برای فروش کاملا در اختیار شماست می توانید با فضا سازی مناسب تمایل خریدار را برای خرید مسکن بیشتر کنید. همه ما از طراحی و فضای زیبای ساختمان و محوطه های ساختمان لذت می بریم. درخت و درختچه و گل و گلدان در داخل آپارتمان می تواند به واحد مسکونی روح و جان بدهد. بنابراین می توان با حداقل هزینه و با خرید چند گلدان گل فضای زیبایی را فراهم کرد.

اشیا نیز در فضا سازی موثر هستند. در برخی از آپارتمان ها چیدمان اشیا آن قدر نازیباست که کمتر کسی مایل است وارد آن خانه شود. در صورت خالی بودن واحد مسکونی مشاوراملاک می تواند با هماهنگی مالک آن را مبله و فضا را برای خرید آماده کند .

شاید برخی از مشاوران املاک تصور کنند این حرف ها برای جامعه ایرانی و بازار خرید و فروش مسکن بی فایده است اما اگر ما از حداقل فضای موجود حداکثر بهره برداری را برای زیباسازی به کار نبریم طبعا مشتری نیز استقبال خوبی به هنگام بازدید نخواهد کرد .

عطر و بوی مناسب در فضا: برخی از خانه ها به خصوص در شمال ایران پس از مدتی خالی بودن بوی نا می دهند یا خانه های متروکه آپارتمانی نیز وقتی خالی از سکونت باشند بوی های خاصی در آنها منتشر می شود که گاه ناشی از بوی چاه فاضلاب یا ... است. بنابراین برای این که فروش آسان تری را تجربه کنیم باید فضای معطری موافق ذوق مشتری فراهم کنیم .

گاه فضاهای خالی بوی تنهایی و انزوا و مردگی را در ذهن تداعی می کنند. همه مردم به زندگی علاقه مندند بنابراین باید خانه ها و آپارتمان ها بوی زندگی بدهند. مشاور املاک می تواند بدین طریق درصد امکان فروش را افزایش دهد. بازاریاب های حرفه ای دنیا گاه قبل از بازدید رسمی، مشتری و علاقه مندی های او را شناسایی و سپس بر اساس این شناسایی ساختمان را موافق سلیقه او مرتب می کنند .

رنگ و نور مناسب: یکی از عوامل موثر در خرید مسکن رنگ و نور ساختمان است. مشاور املاک شاید حق دخل و تصرف در فضاسازی و نورگیری بیرونی ساختمان را نداشته باشد مثلا شاید مالک به او اجازه ندهد که پنجره های کوچک را به پنجره های بزرگ تبدیل کند اما می تواند فضای داخل ساختمان را با رنگ آمیزی و نوردهی مناسب آماده بازدید کند .

رنگ و نور در فروش بسیار مهم است. فضای داخلی ساختمان با رنگ و نور مناسب باید دیده شود. مشاور املاک یک مشاور خرید و فروش است او باید به مالک در این زمینه مشاوره بدهد و بگوید اگر قصد فروش مناسبی را داری باید به رنگ و نور ساختمان اهمیت بدهید. کمتر کسی در دنیا فضای تنگ و تاریک را دوست دارد. عموم مردم به رنگ های شاد زندگی بخش و نورهای طبیعی و مصنوعی اهمیت می دهند. با رنگ و نور فضای ساختمان می تواند صد درصد تغییر کند.

بی تردید عوامل زیادی می تواند در ایجاد علاقه مندی مشتری برای خرید مسکن موثر باشد که در این یادداشت تنها به چند نکته اشاره شد. فضا سازی مناسب و عطر و بوی ساختمان و رنگ و نور مناسب می تواند امکان فروش را بیشتر فراهم کند .

در ایران شیوه فروش کاملا سنتی است. با تغییر رویکرد فروش از سنتی به مدرن می توان حجم معاملات فروش را نیز افزایش داد. افزایش فروش در بنگاه های املاک منجر به کسب درآمد بیشتر برای مشاوران املاک خواهد شد . بنابراین حتی در زمان رکود هم می توان با اجرای برنامه های بازاریابی زمینه های فروش را فراهم کرد.

بازارنیوز

برچسب ها:

مسکن ،آپارتمان ،خانه 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman