لزوم نوآوری در حوزه ساخت و ساز

لزوم نوآوری در حوزه ساخت و ساز
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۳۴ | ۱۳۹۸/۰۷/۰۲

اولین جشواره ملی نوآوری در حوزه ساخت و ساز دی ماه امسال برگزار خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، زلزله یکی از شاخص ترین بلایای طبیعی است که خسارات و هزینه های جانی و مالی بسیاری را همراه دارد. کشور ایران نیز به دلیل قرارگیری روی ۵۷۵ گسل، یک سرزمین زلزله‌خیز است که به واسطه این موقعیت، نیازمند تمهیدات ویژه در ساخت و سازها متناسب با شرایط لرزه خیزی کشور است.

طی چند سال اخیر نیز وقوع زلزله‌های خسارت بار در نقاط مختلف کشور، شرایط نامطلوب بخش زیادی از ساخت و سازها را منعکس کرد؛ موضوعی که تنها به ساخت و سازهای روستایی باز نمی گردد و در ساخت و سازهای شهری و حتی در انبوه‌سازی‌ها نیز نمود و مصداق دارد. مجموعه این موارد نشان دهنده اهمیت بازنگری جدی در اصول و ضوابط ساخت و ساز در کشور است.

در همین راستا شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن با هدف کاهش آسیب‌های جانی و مالی در تمام مراحل ساخت و نیز پس از ساخت و در فاز بهره‌برداری از بنا، برنامه برگزاری یک جشنواره «محصول محور» در حوزه‌ ساخت و ساز مسکن با رویکرد نوآورانه را در دستور کار خود قرار داده است.

تیم‌های استارت‌آپی و علاقمندان به نوآوری در صنعت ساخت و ساز می‌توانند محصولات ابداعی خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. جذب محصولات ابداعی تا تاریخ ۲۸ مهرماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

پس از داوری اولیه طرح‌های ارسالی به دبیرخانه‌ جشنواره، تیم‌های برتر از مزایای متنوعی برخوردار خواهند شد. در این بین یکی از برجسته‌ترین مزایای حضور در جشنواره مذکور، بهره‌مندی از فضای حمایتی مذاکره‌ مستقیم با سرمایه‌گذاران اصلی حوزه‌ مسکن است. هدف از دعوت سرمایه‌گذاران برای برخورد بی واسطه با صاحبان ایده و محصولات نوآورانه این است که شرکت کنندگان در جشنواره بتوانند محصولات خود را در مقایسه تجاری به بازار عرضه کنند.

شرکت توسعه خدمات کارآفرینی مسکن از میان تمام محورهای متنوع مرتبط با ساخت و ساز، برای اولین دوره این جشنواره چند حوزه را تعیین کرده که محصولات مرتبط با این حوزه‌ها را در جشنواره پذیرش می‌کند. این حوزه‌ها عبارتند از: سبک‌سازی سازه، ارزان‌سازی مصالح ساختمانی، هوشمندسازی نوین، انرژی در ساختمان، مدیریت زمان پروژه، مدیریت ساخت، طراحی داخلی و تاسیسات نوین.

55آنلاین

برچسب ها:

ساخت و ساز ،زلزله ،نوآوری ،مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman