ارزانترین میلگرد بازار ایران کدام است؟ + مقایسه کیفیت

ارزانترین میلگرد بازار ایران کدام است؟ + مقایسه کیفیت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۳۰ | ۱۴۰۳/۰۶/۱۹

چنانچه ارزانترین میلگرد در بازار را بخرید، هزینه های پروژه ساخت‌وساز را به طور چشمگیری کاهش میدهید و میتوانید پول ذخیره شده را صرف خرید دیگر مصالح کنید.

به گزارش اخبار ساختمان، یکی از راه‌هایی که به پیمانکاران کمک می‌کند تا هزینه‌های نهایی پروژه عمرانی را به‌طور قابل توجهی کاهش دهند، انتخاب ارزان ترین میلگرد برای تکمیل سازه‌های عمرانی است. شما با تهیه میلگردهای ارزان‌قیمت و باکیفیت می‌توانید در کنار تعیین بودجه‌ای اقتصادی، استحکام سازه را نیز تضمین کنید.


چرا میلگردهای ارزان پرطرفدار هستند؟

 

ارزان ترین میلگرد

 

بدون شک بررسی قیمت، همواره یکی از معیارهای مهمی به‌شمار می‌رود که خریداران در زمان تهیه هر نوع کالایی مد نظر قرار می‌دهند و این مسئله درخصوص تهیه میلگرد نیز صادق است.


از آنجایی که بخش زیادی از بودجه لازم برای تهیه مصالح مورد نیاز یک سازه بتنی به خرید میلگرد اختصاص دارد که در قسمت‌های مختلفی همچون فونداسیون، تیرها و ستون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، با دسترسی به ارزان ترین میلگرد می‌توان کنترل بیشتری روی هزینه‌ها داشت.


زمانی که کارفرما برای تکمیل یک سازه از گران‌ترین مصالح استفاده کند، بدیهی است که قیمت تمام‌شده هر واحد ساختمانی نیز افزایش پیدا می‌کند و در این حالت تنها گروه خاصی از اقشار جامعه می‌توانند برای خرید ملک اقدام کنند.


بر همین اساس، بسیاری از کسانی که در صنعت ساخت‌وساز فعالیت دارند به دنبال این هستند که با ایجاد توازن بین کیفیت و قیمت نهایی میلگردها، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند که بهترین راهکار برای این منظور پیداکردن ارزانترین میلگرد خواهد بود.


دلایل ارزان بودن برخی میلگردها

 

ارزانترین میلگرد

 

دلایل متعددی را می‌توان بیان کرد که باعث می‌شود تا یک محصول به‌عنوان ارزان ترین میلگرد بازار شناخته شود که از زمان تولید تا قیمت‌گذاری و عرضه قابل بررسی است.


زمانی می‌توان میلگردی را با قیمت پایین‌تر تهیه کرد که کارخانه سازنده هزینه‌های کم‌تری را در روند تولید صرف کند که این مورد وابستگی زیادی به نوع تجهیزات به‌کار رفته، هزینه مواد اولیه و نیروی انسانی دارد.


وزن میلگرد دیگر عاملی است که قیمت تمام‌شده محصول را تعیین می‌کند، در مواقعی که برای ساخت میلگرد از میزان فولاد کم‌تری استفاده شود بدیهی است که وزن و قیمت آن نیز کاهش پیدا می‌کند.


امکان دارد یک سایز مشخص از میلگردهای آجدار که توسط چندین کارخانه مختلف ساخته می‌شود، اختلاف وزنی محسوسی با هم داشته باشند و طبیعی است که در چنین حالتی نیز قیمت‌ها متفاوت خواهد بود.


مزایا و معایب خرید میلگرد ارزان


مزایای خرید میلگرد ارزان


چنانچه ارزانترین میلگرد در بازار را بخرید، هزینه‌های ابتدایی برای شروع یک پروژه ساخت‌وساز را به‌طور چشم‌گیری کاهش می‌دهید و قادر هستید که پول ذخیره‌شده را صرف خرید دیگر مصالح کاربردی کنید.


تمامی پروژه‌های ساختمانی عظیم دارای یک سطح بودجه مشخصی هستند و اگر کارفرما برنامه‌ریزی مناسبی برای تهیه مصالح نداشته باشد، چه بسا که در میانه راه قادر به ادامه کار نباشد و سازه نیمه‌تمام باقی بماند.


این نکته را در نظر داشته باشید که با خرید ارزان ترین میلگرد می‌توانید تاحدامکان در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید که این مزیت مهم باعث جلوگیری از بروز مشکلات مالی در حین ساخت یک سازه بتنی می‌شود.


معایب خرید میلگرد ارزان


مهم‌ترین ایرادی که باید برای خرید ارزان ترین میلگرد بیان کرد، این است که شما صرفا معیار خرید را براساس قیمت در نظر بگیرید و درباره برند، کیفیت و مشخصات فنی محصول تحقیق نکنید. با این حساب بهتر است از میان برندهای معتبر و شناخته‌شده، گزینه‌ای را انتخاب کنید که در مقایسه با دیگر کارخانجات، قیمت کم‌تری برای میلگردهای خود در نظر می‌گیرد.


ارزانترین میلگرد ایران، کدام میلگردها می باشند؟ معرفی میلگردهای ارزان بازار

 

ارزانترین میلگرد ایران

 

برای خرید میلگردهای ارزان در بازار می‌توان نام چندین کارخانه معتبر را نام برد که به‌دلیل ارائه قیمت‌های مناسب، در میان فعالان حوزه ساخت‌وساز و صنعت‌گران فولاد محبوبیت زیادی دارند.


میلگرد شاهین بناب


مجتمع فولاد بناب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان میلگرد در کشور شناخته می‌شود که فعالیت خود را از سال 1383 در استان آذربایجان شرقی آغاز کرده است. شما با مقایسه قیمت میلگرد شاهین بناب با نمونه‌های مشابه تولیدی توسط برخی دیگر از کارخانجات متوجه خواهید شد که محصولات این برند به‌طور معمول در دسته ارزان ترین میلگرد قرار می‌گیرند.


میلگرد نیشابور


میلگرد نیشابور که در مجتمع فولاد خراسان تولید می‌شود، با نام اختصاری KSC در بازار قابل شناسایی است. این کارخانه از زمان شروع به‌کار خود توانسته با عرضه محصولاتی مقاوم مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار بگیرد. باید گفت که قیمت میلگرد نیشابور نیز در مقایسه با کیفیت بالای آن به‌صرفه خواهد بود.


میلگرد میانه


یکی از ارزان ترین میلگردهای بازار ایران که از کیفیت بالایی برخودار است و به‌خوبی قابلیت برآورده‌کردن نیازهای خاص پروژه شما را دارد، باید به نام میلگرد میانه اشاره کرد که مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌شود.


علاوه‌بر اینکه پایین‌بودن قیمت میلگرد میانه به شما این امکان را می‌دهد تا هزینه‌های خود را کاهش دهید، به‌دلیل بهره‌گیری از مواد اولیه مرغوب و استاندادرهای لازم برای ساخت این محصول می‌توانید در هنگام استفاده، نسبت به استحکام سازه نیز اطمینان کافی داشته باشید.


مقایسه جامع میلگردهای شاهین بناب، نیشابور و میانه

 

ارزان ترین میلگرد بازار

 

برای اینکه ارزان ترین میلگرد را با بهترین کیفیت تهیه کنید، بهتر است به بررسی مشخصات فنی مقاطع تولیدشده توسط برندهای مختلف بپردازید تا با این کار تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشید.


بررسی کیفیت و مشخصات فنی میلگرد شاهین بناب


میلگردهایی که توسط کارخانه شاهین بناب تولید می‌شود دارای گریدهای خاصی همچون A2 و A3 هستند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی مختص به خود را دارند.


سایزهای مختلفی که برای این محصولات در نظر گرفته می‌شود نیز شامل 8، 10، 12، 14، 16، 18، 20، 22، 25 و 32 میلی‌متر است. شما با مشاهده علامت اختصاری BS-CT می‌توانید تولیدات شاهین بناب را تشخیص دهید.


بررسی کیفیت و مشخصات فنی میلگرد نیشابور


مجتمع فولاد خراسان، میلگردهای نیشابور را تنها در گرید A3 تولید می‌کند که ازنظر سایزبندی نیز شامل نمونه‌هایی از 10 تا 32 میلی‌متر هستند و برای بخش‌های مختلفی از سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند.


میلگردهای نیشابور با توجه به شکل آج دارای نمونه‌هایی با ظاهر یکنواخت، دو شاخه و مارپیچ هستند. چنانچه تمایل دارید تا ارزان ترین میلگرد را با خواص مکانیکی مناسب تهیه کنید محصولات این شرکت گزینه خوبی محسوب می‌شوند.


بررسی کیفیت و مشخصات فنی میلگرد میانه


میلگرد میانه براساس استانداردهای مختلفی همچون DIN اروپا، ASTM آمریکا و ملی 3132 ساخته می‌شود. بیشتر تولیدات این برند شامل سایزهای بزرگ است و به‌طور کلی دارای گرید A3 هستند.


به‌دلیل استفاده از مقادیر بیشتر کربن برای تولید میلگردهای میانه، می‌توان ویژگی‌هایی همچون استحکام کششی و مقاومت تسلیمی بالا را مشاهده کرد که برای ساخت یک سازه بتنی اهمیت زیادی دارند.


بررسی مزایا و معایب میلگردهای شاهین بناب، نیشابور و میانه

 

ارزانترین میلگرد در بازار

 

بدون شک مهم‌ترین مزیتی که می‌توان برای تولیدات تمامی این برندها در نظر گرفت، عرضه ارزان ترین میلگرد با بالاترین کیفیت است که براساس استانداردهای ملی و بین‌المللی ساخته می‌شوند.


تنوع در سایز و گرید به‌عنوان یک مزیت مهم برای میلگردهای تولیدی هر کارخانه توجه خریداران را به خود جلب می‌کند که به‌طور کلی این مورد دررابطه‌با محصولات شاهین بناب در مقایسه با دو برند دیگر برجسته‌تر است.


مقاومت کششی بالای میلگرد نیشابور در کنار ویژگی‌های دیگری همچون شکل‌پذیری مناسب، قابلیت جوش‌کاری، توان تحمل فشارهای بالا و سهولت در امر اجرا نیز موجب محبوبیت این محصول می‌شود.


از طرفی یکی از مهم‌ترین مزایایی که باعث شهرت بیشتر میلگرد بناب می‌شود، ارائه قیمتی بسیار مناسب برای سفارش‌های تناژ بالا است که روی کاهش هزینه‌های خریداران تاثیرگذار خواهد بود.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman