جالب ترین تکنولوژی های خانه هوشمند

جالب ترین تکنولوژی های خانه هوشمند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۸ | ۱۴۰۳/۰۷/۰۲

با هوشمند سازی لوازم خانه میتوانید تنها با لمس دکمه های تلفن همراه خود قادر به مشاهده تمامی سیستم های مختلف خانه بوده و در صورت نیاز هر یک از آن ها را فعال و یا غیر فعال نمایید.

به گزارش اخبار ساختمان، تکنولوژی خانه هوشمند یکی از تکنولوژی های حرفه ای و به روز در جهان می باشد که باعث میشود تا بتوانید با استفاده از اینترنت اشیاء قادر به کنترل و مدیریت تمامی بخش های مختلف خانه باشید. با هوشمند سازی لوازم خانه میتوانید تنها با لمس دکمه های تلفن همراه خود قادر به مشاهده تمامی سیستم های مختلف خانه بوده و در صورت نیاز هر یک از آن ها را فعال و یا غیر فعال نمایید.


افراد ر دوره های آموزش هوشمند سازی ساختمان صفر تا صد نحوه هوشمند کردن اشیاء و لوازم خانه و ساختمان و نحوه کار با آن ها را آموزش میبینند و به دلیل پر طرفدار بودن خانه های هوشمند، از این طریق میتوانند درآمد بالایی کسب نمایند.


در سراسر جهان تکنولوژی های خانه هوشمند در مدل های مختلفی و برای کاربرد های متنوعی وجود دارند که در ادامه قرار است به معرفی و بررسی جالب ترین تکنولوژی های خانه هوشمند بپردازیم.


تکنولوژی های خانه هوشمند


فرض کنید میخواهید به یک سفر چند روزه بروید و نگران این هستید که در صورت نبود شما سارقین وارد منزل شما نشوند، در صورتی که خانه شما هوشمند سازی شده باشد تکنولوژی های خانه هوشمند این امکان را به شما میدهند تا بتوانید در هر زمان و در هر جایی از جهان با استفاده از تلفن همراه خود قادر به مشاهده تمامی بخش های مختلف خانه و کنترل و مدیریت سیستم های امنیت خانه باشید.


تمامی بخش های مختلف خانه حتی دیوار ها و درب و پنجره های ساختمان قادر به هوشمند سازی هستند. پس از هوشمند کردن لوازم خانه، این اشیاء با استفاده از اینترنت به یکدیگر متصل بوده و در صورت بروز هر گونه مشکل در هر بخشی اقدام به رفع مشکل می نمایند.


علاوه بر خانه و ساختمان های مسکونی میتوانید با هوشمند سازی ویلا نیز در زمانی که در ویلا حضور ندارید ورود و خروج افراد را کنترل نمایید و با دریافت آلارم و هشدار های ارسالی از طرف ویلای هوشمند خود سریعا برای رفع مشکل اقدام کرده و تنها با لمس چند دکمه از ورود خسارت های احتمالی به ویلا جلوگیری کنید.


به عنوان مثال اگر هنگام خروج از ویلا و بازگشت به شهر خود فراموش کرده باشید که پنجره های یک اتاق را ببندید، سیستم کنترل درب و پنجره خانه هوشمند با ارسال هشدار به شما اقدام به بستن تمامی پنجره ها و افزایش امنیت ویلا خواهد نمود. این سیستم در هوشمند سازی هتل نیز کاربرد بسیار زیادی دارد و همواره با افزایش امنیت هر اتاق باعث آسودگی مسافران میشود.


یکی دیگر از بهترین تکنولوژی های خانه هوشمند که همواره باعث جلب توجه افراد می شود، سیستم های کنترل دما می باشد. در یک خانه هوشمند که دارای سیستم های کنترل دما است هرگز در فصل تابستان شاهد گرمای بیش از حد خانه نخواهیم بود چرا که این خانه ها با استفاده از تکنولوژی های به روز خانه هوشمند پس از دریافت اطلاعات از حسگر های دمایی سریعا در صورت بالا بودن دمای خانه اقدام به کاهش دما و در صورت سرد شدن محیط خانه اقدام به فعال کردن سیستم های گرمایشی می نمایند.


به صورت کلی مهم ترین تکنولوژی های خانه هوشمند که پیشنهاد میشود حتما در هوشمند سازی خانه خود به آن ها توجه داشته باشید عبارت اند از:


*  سیستم های کنترل روشنایی و چراغ ها
*  سیستم های کنترل درب و پنجره ها
*  سیستم های کنترل بخش های امنیتی
*  سیستم های تشخیص افراد و اشیاء
*  سیستم های گرمایشی و سرمایشی


اگر میخواهید خانه خود را هوشمند سازی کنید و نمی دانید از کجا باید شروع کرده و خانه مورد نظر شما باید چه شرایط داشته باشد باید بگوییم که ما در  شرکت همتا از صفر تا صد پیاده سازی خانه هوشمند در کنار شما عزیزان خواهیم بود و شما را در این مسیر هدایت خواهیم کرد.


سیستم های کنترل درب و پنجره ها از جمله مهم ترین تکنولوژی های خانه هوشمند هستند که به کاربر این امکان را میدهند تا بتوانند از باز ماندن درب خانه و یا هر یک از پنجره ها اگاه شده و اقدام به بتن آن ها با استفاده از تبلت هوشمند خود نمایند.


پس از هوشمند سازی خانه، نرم افزار ها و برنامه های کنترل و مدیریت سیستم ها نیز در تلفن همراه و یا تبلت هوشمند شما نصب خواهد شد که با استفاده از آن میتوانید تمام بخش های مختلف خانه را مشاهده و مدیریت نمایید.


جالب ترین تکنولوژی های خانه هوشمند


در یک خانه هوشمند که صفر تا صد اجزاء و لوازم آن هوشمند سازی شده باشد میتوانید به راحتی و با خیالی راحت به مسافرت های طولانی مدت رفته و از در امان بودن خانه از دست سارقین و عدم ورود افراد متفرقه به محیط خانه اطمینان کامل را داشته باشید. در نوشته های بالایی تا حدی در رابطه با انواع تکنولوژی های خانه هوشمند صحبت کردیم که معمولا در تمامی خانه های هوشمند از این سیستم ها استفاده میشود.


اما باید بدانید که یک سری تکنولوژی های جالبی در خانه های هوشمند هستند که ان ها را نسبت به سایر تکنولوژی ها و خانه های هوشمند متمایز می سازد. به عنوان مثال وجود آینه های هوشمند یکی از جالب ترین تکنولوژی های خانه هوشمند می باشد که تنها در تعدادی از خانه های معروف جهان که هوشمند هستند استفاده شده و کاربردی بسیار جذاب دارد!


به صورت کلی در خانه های هوشمند لوازم خانه با استفاده از اینترنت داده ها و اطلاعات را به یکدیگر منتقل می نمایند و در صورت وجود مشکل هشدار هایی را به کاربر منتقل می نمایند. از جمله وسایلی که در خانه هوشمند با استفاده از اینترنت این داده ها را دریافت می نمایند عبارت اند از:


*  لوازم خانگی مانند ماشین لباسشویی ، درب یخچال و فریزر
*  سیستم های سرمایشی خانگی
*  سیستم های امنیتی خانگی
*  کنترل تهویه مطبوع
*  سیستم های گرمایشی و روشنایی


این ها از جمله لوازم و سیستم هایی هستند که باید اگر میخواهید یک خانه هوشمند داشته باشید باید اقدام به هوشمند سازی آن ها نمایید. هوشمند سازی خانه و ساختمان نیاز به داشتن دانش و اطلاعات کافی در رابطه با سیم کشی برقی ساختمان و نحوه برقراری ارتباط الکتریکی با سیستم های مختلف خانه می باشد که شما عزیزان میتوانید با شرکت در دوره های آموزشی این حرفه صفر تا صد بخش های برقی ساختمان برای هوشمند سازی خانه را آموزش ببینید.


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خانه هوشمند می توانید وارد مجله اینترنتی بیرام کبیر شوید.

 

%D8%AA%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF.jpg است

 

از جمله جالب ترین تکنولوژی های خانه هوشمند عبارت اند از:


*  سیستم های سرگرمی خانگی

این تکنولوژی زمانی که مهمان به خانه شما آمده باشد به صورت خودکار به سیستم های سرگرمی خانگی دستور میدهد تا با فعال کردن بخش های مربوط به سرگرمی مانند تلویزیون و کنسول بازی اقدام به سرگرم کردن مهمان شما نمایند. به عنوان مثال سیستم های سرگرمی خانگی در صورت حضور مهمان این امکان را به شما میدهند تا با استفاده از اینترنت دستور روشن کردن کنسول بازی و تلویزیون را داده و در سریع ترین زمان ممکن قادر به استفاده از آن باشید.


*  سیستم های گرمایشی

همانطور که بالاتر نیز گفته شد، یکی از بهترین تکنولوژی هایی که در خانه های هوشمند تعبیه شده است وجود حسگر های دما و سیستم های گرمایشی می باشد. با استفاده از این تکنولوژی جذاب به صورت خودکار و بدون نیاز به کنترل کردن دمای خانه با تلفن همراه و توسط کاربر، در صورت بالا بودن دمای خانه اقدام به روشن کردن کولر و اسپیلت ها شده و در کمترین زمان دمای محیط را کاهش میدهد.


*  سیستم های کنترل از راه دور

استفاده از سیستم ‌های کنترل از راه دور و مدیریت تجهیزات خانه هوشمند یکی از مهم ترین مزیت های این تکنولوژی ها بوده که به آسان کردن کارهای انسان کمک بسزایی می نماید، به عنوان مثال با استفاده زا تکنولوژی های کنترل از راه دور در خانه هوشمند میتوانید بدون استفاده از نیروی فیزیکی درب پارکینگ را تنها با لمس کردن دکمه های موجود بر روی تلفن همراه خود باز و بسته نمایید.


با استفاده از سیستم های کنترل از راه دور در خانه ‌های هوشمند میتوانید قادر به مدیریت تجهیزاتی مانند نورپردازی، گرمایش و سرمایش، و تهویه مطبوع باشید و با این کار به کاهش مصرف انرژی و هزینه ‌های ناشی از مصرف انرژی و برق زیاد جلوگیری نمایید.


*  کنترل سیستم های امنیتی

سیستم‌های امنیتی هوشمند یکی دیگر از جالب ترین تکنولوژی های خانه هوشمند هستند که همواره با استفاده از دوربین‌ها، سنسورها و اعلان‌های هوشمندامنیت خانه را افزایش میدهند. به عنوان مثال، در صورت شناسایی افراد مشکوک در نزدیکی درب خانه، سیستم کنترل ایمنی سریعا هشدار و آلارم وجود افراد را به کاربر ارسال می نماید.


به صوت کلی تجهیزات هوشمند به ساکنان و کاربران کمک کنند تا کارهای روزمره خود را به راحتی و بدون دردسر انجام دهند. از جمله دیگر تکنولوژی های جالب در خانه های هوشمند ربات‌های آشپزخانه و تنظیم خودکار نور و دما می باشد.


این تکنولوژی ها در تجهیزات خانه هوشمند باعث بهبود کیفیت زندگی، افزایش راحتی و امنیت، و کاهش هزینه ‌های ناشی از مصرف بیش از حد برق و انرژی می‌شوند و میتوان گفت در آینده نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ‌ها خواهند داشت همانطور که امروزه نیز به انسان ها کمک زیادی کرده اند.


*  کلید پریز هوشمند

کلید پریز های هوشمند یکی دیگر از جالب ترین تکنولوژی های خانه هوشمند هستند که به صوت خودکار از حضور افراد در محیط آگاه شده و اقدام به روشن و یا خاموش شدن می نمایند. با استفاده از این کلید پریز ها میتوانید بدون نیاز به لمس آن و در هر جایی از خانه چراغ را خاموش و یا روشن نمایید.


*  شیشه های هوشمند

شیشه ها هوشمند از جمله جذاب ترین تکنولوژی های خانه هوشمند هستند که با قطع و وصل جریان برق از حالت شفاف به مات تغییر پیدا می ‌کند و به کاربر این امکان را میدهد تا در صورت نیاز اقدام به مات کردن شیشه ها نماید تا محیط داخلی خانه از بیرون قابل مشاهده نباشد.


شیشه ‌های هوشمند در سراسر جهان به نام ‌های دیگری مانند شیشه مات شونده، شیشه سوئیچ، شیشه کنترل نور، شیشه حریم خصوصی، شیشه PDLC و شیشه قابل تعویض نیز شناخته می‌ شوند و با استفاده از آن ها در هر زمان و هر مکانی قادر به مات کردن شیشه ها در کسری از ثانیه خواهید بود.


نحوه کارکرد این شیشه های هوشمند به این صورت است که با اعمال نمودن ولتاژ، ذرات معلق در آن به حالت تراز در می ‌آیند و رنگ شیشه تغییر پیدا کرده و به حالت مات در می آید.


دستگیره های هوشمند و همچنین انواع صندلی ها و مبل های هوشمند نیز از جمله دیگر تکنولوژی های جالب در خانه های هوشمند هستند که همواره باعث افزایش راحتی کاربران بوده و از ایمنی بالایی برخوردار هستند.


جمع بندی


به صورت کلی در این مقاله سعی کردیم برای شما عزیزان به معرفی و بررسی جالب ترین تکنولوژی های خانه هوشمند بپردازیم و شما را با مزایای استفاده از این سیستم ها در خانه هوشمند و مزیت های هوشمند سازی خانه و ساختمان ها آشنا نماییم.


انواع آینه های هوشمند و شیشه های هوشمند و سیستم های سرگرمی هوشمند از جمله جذاب ترین تکنولوژی هایی هستند که در خانه های هوشمند تعبیه شده است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman