بوشن کلمپی نیوپایپ: راهکارهای ساده برای اتصال لوله‌های با قطر متفاوت

بوشن کلمپی نیوپایپ: راهکارهای ساده برای اتصال لوله‌های با قطر متفاوت
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۴ | ۱۴۰۳/۰۷/۰۴

برای اتصالات محکم و پایدار بین لوله‌هایی با قطر یکسان و غیر یکسان، بوشن کلمپی نیوپایپ انتخابی هوشمندانه است.

به گزارش اخبار ساختمان، یکی از تجهیزات مهم و کاربردی در اتصالات لوله‌ها، بوشن کلمپی است که مقاومت بالایی در برابر دما و فشار دارد. بوشن­های کلمپی علاوه بر اتصال محکم لوله‌های هم قطر، قادر هستند لوله‌هایی با قطر متفاوت را نیز به هم متصل کنند و کاربرد بسیار زیادی در صنعت لوله‌کشی، خطوط لوله‌کشی آب و ساختمان سازی دارند. با استفاده از بوشن کلمپی می‌توانید اتصالات محکمی بین دو لوله با قطر متفاوت ایجاد کنید‌. نصب سریع و آسان، مقاومت بالا، انعطاف‌پذیری و قابلیت تعمیر و تعویض از ویژگی‌های بوشن کلمپی برند نیوپایپ بوده که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

 

بوشن کلمپی

 

ساختار و مواد تشکیل دهنده بوشن کلمپی


یکی از راهکارهای موثری که امروزه برای اتصال لوله‌های غیر هم قطر استفاده می‌شود، بوشن تبدیل کلمپی است. بوشن تبدیل کلمپی از دو بوشن تشکیل شده که یکی از آنها به منظور اتصال به لوله‌هایی با قطر کوچک‌تر و دیگری برای اتصالات لوله با قطر بزرگ­تر طراحی شده است. اتصالات بین این دو بوشن توسط پیچ و مهره انجام شده که در نهایت اتصالات محکم و دائمی را در بین لوله‌ها به وجود می‌آورند.


بوشن کلمپی در جنس‌های مختلفی از جمله برنج، استیل و پلاستیک در بازار موجود بوده که انتخاب بهترین آنها با توجه به نوع اتصالات لوله انجام می‌شود. در ساخت بوشن‌های کلمپی نیوپایپ از متریال مرغوب و با کیفیتی استفاده شده است که در برابر فشار بالا و تغییرات دمایی مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارند.


نصب و تعویض سریع و آسان یکی از مزیت‌های بوشن کلمپی در اتصالات لوله است. برای باز کردن اتصالات کلمپی بین لوله ابتدا پیچ‌ها را باز کرده و پس از جداسازی بوشن از گیره، اتصال بین دو لوله نیز از هم گسسته می‌شود‌. بوشن‌ کلمپی اتصالی بسیار محکم، پایدار و بدون نشتی بین دو لوله برقرار می‌کند؛ همین امر موجب شده است به یکی از گزینه‌های محبوب جهت اتصالات لوله در خطوط لوله کشی آب ساختمان تبدیل شود. به کارگیری مواد و متریال مرغوب در ساخت بوشن کلمپی نیوپایپ سبب افزایش مقاومت آنها در برابر فشار بالا، زنگ زدگی و خوردگی شده است. امروزه از بوشن کلمپی در صنایع وسیعی همچون نفت، گاز، آب، ساختمان سازی و پتروشیمی استفاده می‌شود.


مقایسه بوشن کلمپی با سایر روش‌های اتصال


علاوه بر بوشن کلمپی، بوشن پرسی و بوشن کوپلی نیز روش‌هایی برای اتصالات بین دو لوله هستند. هدف استفاده از این سه راهکار ایجاد اتصال پایدار و بدون نشت بین دو لوله بوده اما نوع اتصال آنها با هم متفاوت است. برای آشنایی بیشتر با نحوه اتصالات، این سه روش را مورد بررسی قرار می‌دهیم:


بوشن کوپلی


بهترین راهکار برای اتصال پایدار بین دو لوله هم قطر استفاده از بوشن کوپلی است. ایجاد اتصالات پایدار و بدون نشتی در بوشن کوپلی توسط سفت و محکم کردن مهره‌ها انجام می‌گیرد. وجود دو عدد واشر (اورینگ) در بوشن‌های کوپلی استحکام و مقاومت آنها را در برابر نشتی افزایش داده است به گونه‌ای می‌توانید با خیالی راحت از آن برای اتصالات لوله در صنایع مختلف استفاده کنید.‌ در ساخت این بوشن‌ها از برنج با روکش نیکل استفاده شده که سبب افزایش مقاومت آنها نسب به رسوب‌گیری در محل اتصال شده است.


بوشن پرسی


بوشن پرسی یکی دیگر از روش‌های آسان، سریع و کم هزینه برای اتصالات بین لوله‌های هم غیر و غیر هم قطر است. در این روش برای جلوگیری از نشتی آب و ایجاد اتصالات پرسی محکم، از یک حلقه استیل استفاده می‌شود.


بوشن کلمپی


بوشن‌های کلمپی مقاومت بالایی در برابر دما و فشار داشته لذا بهترین گزینه برای اتصالات در خطوط لوله کشی ساختمان‌های چند طبقه هستند. نصب این لوله‌ها آسان بوده و با استفاده از کلمپ و گیره انجام می‌گیرد. برای نصب و آب‌بندی بوشن کلمپی، کمربند کلمپ با استفاده از پیچ به دور لوله بسته شده و اتصال محکم و پایداری به وجود می‌آید. جنس اغلب بوشن‌های کلمپی از آلیاژ برنج بوده لذا نسبت به فشار، دما، پوسیدگی و سایش مقاوم هستند. پس از نصب بوشن فلزی جهت اطمینان از عدم نشتی حتما آن را تست کنید.


کاربردهای بوشن کلمپی نیوپایپ


بوشن­های کلمپی نیوپایپ به دلیل مقاومت بالایی که در برابر فشار، دما، خوردگی، زنگ‌زدگی و فرسایش دارند در صنایع زیر مورد استفاده قرار می‌گیرند:


سیستم‌های گرمایش و سرمایش: یکی از کاربردهای بوشن کلمپی اتصالات لوله در سیستم گرمایش از کف، رادیاتور و فن کویل بوده که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر طول لوله زیاد باشد، احتمال هر گونه آسیب دیدگی، رسوب و فشار در طول لوله افزایش یافته لذا با استفاده از بوشن کلمپی لوله‌های کوتاه به هم متصل می‌شوند.

سیستم‌های آب: به دلیل مقاومت بالای بوشن‌های کلمپی نسبت به فشارهای بالا از آن در سیستم‌های آب استفاده می‌شود.

صنایع مختلف: صنعت لوله کشی، ساختمان‌سازی، نفت، گاز و پتروشیمی از دیگر موارد کاربرد بوشن‌های کلمپی هستند.

 

بوشن کلمپی نیوپایپ

 

نکات مهم در انتخاب و استفاده از بوشن کلمپی


با توجه به کاربرد گسترده بوشن‌های کلمپی و نقش آنها در اتصالات لوله‌هایی با قطر متنوع، نکات زیر در هنگام انتخاب و استفاده از این بوشن‌ها ضروری است:
 

1ـ انتخاب سایز مناسب

با توجه به نوع اتصالات لوله مناسب‌ترین سایز بوشن کلمپی را خریداری کنید. بوشن کلمپی نیوپایپ در سه سایز 40 ، 50 و 63 میلیمتر در بازار موجود است که می‌توانید آنها را به اندازه‌های کوچک‌تر تبدیل کنید.
 

2ـ اهمیت کیفیت مواد

کیفیت مواد تاثیر مستقیمی بر عملکرد بوشن کلمپی و طول عمر آن دارد. بوشن‌های کلمپی برنجی برند نیوپایپ با ویژگی‌هایی همچون عدم نشتی، جلوگیری از تشکیل رسوب و مقاومت در برابر خوردگی و فرسایش بهترین انتخاب هستند.
 

3ـ نگهداری و تعمیرات

مهم‌ترین امری که پس از نصب و استفاده از هر وسیله‌ای باید انجام شود، نگهداری اصولی و تعمیرات است. در صورت هر گونه اختلال و نشتی در بوشن کلمپی به جای تعویض کامل می‌توانید قطعات آن را تعویض کنید، اینگونه هزینه‌های تعمیر و نگهداری تا حدی کاهش می‌یابد.
 

نتیجه‌گیری


بوشن کلمپی بهترین و موثرترین روش برای اتصالات لوله در صنایع مختلفی همچون ساختمان‌سازی است. ایجاد اتصالات محکم بین لوله‌ها، قابلیت تعویض و تعمیر، عدم نشتی آب، مقاومت در برابر فشار بالای آب، دما، خوردگی و فرسایش از مزیت‌های بوشن‌ کلمپی است. اگر به دنبال بهترین و باکیفیت‌ترین بوشن برای اتصالات لوله پنج لایه با قطر یکسان و غیریکسان هستید، بوشن کلمپی نیوپایپ بهترین انتخاب است. استفاده از بوشن‌های کلمپی در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی در حال افزایش بوده و در مقایسه با دیگر بوشن‌ها پرکاربردتر است. این بوشن با ایجاد اتصالات محکم بدون نشتی قادر است لوله‌های پنج لایه را به یکدیگر متصل کند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman