گزارش تخلف وزیر راه درباره نظام مهندسی به دستگاه قضا می رود

گزارش تخلف وزیر راه درباره نظام مهندسی به دستگاه قضا می رود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۰۶ | ۱۴۰۳/۰۷/۱۶

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: پیرو تخلف صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی در خصوصی تمدید ثبت نام و تمدید احکام هیئت مدیره که مغایرماده ۱۰ قانون نظام مهندسی ساختمان است، مقرر شد گزارش تخلف وزیر راه به قوه قضائیه ارسال شود.

به گزارش اخبار ساختمان، عبدالجلال ایری در رابطه با مصوبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیرامون موضوع تمدید زمان برگزاری انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان گفت: با توجه به تمدید غیر قانونی مهلت ثبت نام انتخابات و تذکر چندین باره نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی برای جلوگیری از این اتفاق و تداوم توجیه های وی، موضوع در کمیسیون عمران به بحث و بررسی گذاشته شد.

این نمایند مردم در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به تخلف صورت گرفته در این زمینه اعضای کمیسیون عمران مجلس اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس را پیرو تخلف صورت گرفته در وزارت راه و شهرسازی در خصوصی تمدید ثبت نام و تمدید احکام هیئت مدیره که مغایر با ماده 10 قانون نظام مهندسی ساختمان است، به تصویب رساندند، تا با ارسال گزارش تخلف به دستگاه‌ قضایی، برخورد قانونی با مرتکبین صورت بگیرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس به خانه ملت اضافه کرد: همچنین مقرر شد با ارسال نامه ای از سوی کمیسیون به دیوان عدالت اداری مستند به ماده ٨٦ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، نسبت به توقف ابلاغیه تمدید مهلت ثبت نام وزارت راه و شهرسازی اقدام نمایند.

* بر اساس ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی: هرگاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولین دستگاه های زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می گردد.

کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده ‌روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت رئیسه به مجلس ارائه می دهد.

تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

تسنیم


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman