علائم خرابی مبدل پکیج ایران رادیاتور​ چیست؟

علائم خرابی مبدل پکیج ایران رادیاتور​ چیست؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۰۱ | ۱۴۰۳/۰۷/۲۵

در سیستم پکیج های ایران رادیاتور انواع قطعات مهم به کار رفته اند که ایجاد گرمایش را در بخش های مورد نظر میسر می سازند. یکی از ارزشمندترین قطعات سیستم پکیج قطعه مبدل آن است که کیفیت عملکرد آن بر همه قطعات جانبی تاثیر می گذارد.

به گزارش اخبار ساختمان، ایجاد خرابی در این قطعه می تواند در همه بخش های پکیج مشکل ایجاد کند. به همین خاطر همواره باید به علائم خرابی مبدل پکیج ایران رادیاتور و رفع آن توجه کنیم و خود را برای انواع مشکلات و آسیب های سیستم پکیج های گرمایشی آماده کنیم.

 

نشانه های خرابی مبدل پکیج ایران رادیاتور

 

نشانه های خرابی مبدل پکیج ایران رادیاتور 


برای رفع علائم خرابی مبدل پکیج ایران رادیاتور پیش از هر چیز باید دلیل بروز آسیب ها را پیدا کرده و به نشانه های وجود مشکل در مبدل های دستگاه دقت داشته باشید. اولین قدم برای عیب یابی قطعات مختلف پکیج توجه به نشانه های خرابی است. برخی از این نشانه ها را در این قسمت مشاهده می کنید:


ایجاد سر و صدا در سیستم پکیج


وجود هر گونه سر و صدای اضافی در پکیج های گرمایشی یک زنگ خطر به شمار می رود! در این وضعیت حتما یکی از قطعات اصلی دستگاه آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد. صداهایی مانند تق تق یا سوت کشیدن در دستگاه نشان دهنده ایجاد مشکل در مبدل ایران رادیاتور هستند. با در نظر گرفتن اهمیت قطعه مبدل، توصیه می کنیم به سرویس کاری دوره ای پکیج گرمایشی خود اهمیت داده و این قبیل مشکلات را به دقت زیر نظر داشته باشید. 


ایجاد صدا در این سیستم ها دلایل مختلفی دارد؛ از جمله ایجاد رسوب در بخش های مختلف مبدل و دیواره های آن که زمینه ساز سر و صدای اضافی در سیستم پکیج می شود. ایجاد رسوبات آهکی در این قسمت می تواند سبب تشکیل سطوح ناهموار در قسمت های مختلف شود که حباب و بخار زیادی در سیستم پکیج به وجود می آورد. 

 

راهکارهای پیشگیری از خرابی مبدل پکیج

 

مشکلات نشتی آب از مبدل


یکی از علائم خرابی مبدل پکیج ایران رادیاتور و رفع آن بروز نشتی آب از قسمت های مختلف دستگاه است. این مسئله واضح ترین نشانه خرابی مبدل ها است و گاها با روش های چشمی نیز قابل تشخیص خواهد بود. مشکلات سوراخ شدن مبدل های پکیج به دلایل مختلفی ایجاد می شوند. برای رفع این آسیب ها پیش از هر چیز باید میزان نشتی را بررسی کرده و دستگاه خود را تست کنید. 


مشکلات افت فشار سیستم پکیج 


 رفع علائم خرابی مبدل پکیج ایران رادیاتور با بررسی قسمت های مختلف سیستم پکیج و رفع سوراخ شدگی های موجود میسر خواهد بود. در صورت وجود سوراخ در مبدل مربوطه احتمال نشتی آب و افت فشار افزایش می یابد. در چنین مواردی با آبگیری مدار، میزان فشار به حالت استاندارد اولیه باز می گردد. در این وضعیت فشار دستگاه ثابت نیست و دائما کم و زیاد می شود. 


در مقابل این آسیب ها مشکلات افزایش فشار دستگاه نیز وجود دارند که خرابی سیستم مبدل پکیج را بیشتر مشخص می کنند. به طور کلی بالا و پایین رفتن فشار دستگاه یکی از نشانه های خرابی مبدل خواهد بود. 


چرا مبدل خراب می شود؟


پس از بررسی علائم خرابی مبدل پکیج ایران رادیاتور و رفع آن ها، باید به علل بروز خرابی در این سیستم بپردازیم. خرابی این قطعه دلایل مختلفی دارد که مهمترین آن ها مربوط به عدم رسیدگی به موقع به سیستم فنی پکیج و سرویس کاری های اصولی آن است. این قطعه یکی از حساس ترین بخش های سیستم پکیج است و بروز هر اختلالی در آن زمینه ساز آسیب های بیشتر در بخش های جانبی خواهد بود. برخی از دلایل خرابی مبدل های پکیج ایران رادیاتور از قرار زیر هستند:


دلایل سوراخ شدن مبدل


اختلالات سوراخ شدگی یکی از رایج ترین آسیب های وارده به سیستم مبدل پکیج های گرمایشی است. در صورتی که پکیج را به درستی اسید شویی نکنید و به بازه های زمانی مربوط به آن توجه نداشته باشید، بروز این مشکلات امری بدیهی خواهد بود. جنس مبدل مورد استفاده در سیستم پکیج نیز در این زمینه تاثیرگذار است؛ با افت کیفیت مبدل دستگاه، احتمال سوراخ شدن آن در برابر عوامل مختلف افزایش می یابد. در این زمینه باید به حرارت دستگاه نیز دقت داشته باشید و برای رفع این مشکلات اقدام کنید. 


دلیل گرفتگی لوله های مبدل


یکی از راهکارهای رفع علائم خرابی مبدل پکیج ایران رادیاتور پیدا کردن دلایل بروز انواع اختلالات سیستم پکیج است. گرفتگی لوله های مبدل مشکلات بسیاری در این قطعه به وجود می آورد. دلیل بروز این مشکل ایجاد رسوب و سخت تر شدن آن به مرور زمان است. در صورتی که به جرم گیری به موقع دستگاه بی توجه باشید، لوله های جانبی مبدل رسوب می کنند. با سخت تر شدن رسوبات از بین بردن آن ها دشوارتر خواهد شد. به همین خاطر توصیه می کنیم برای رفع این اختلالات هر چه سریع تر اقدام کنید. 

 

https://orginal-service.com/

 

راهکارهای پیشگیری از خرابی مبدل پکیج و انجام سرویس های دوره ای پکیج


اگر می خواهید از خرابی این قطعه مهم در سیستم پکیج خود جلوگیری کنید، چند راهکار زیر را در نظر داشته باشید:


1. از فیلترهای مناسب در این قطعه استفاده کنید تا ورود آب به درستی انجام شود.
2. همواره به علائم خرابی مبدل پکیج ایران رادیاتور و رفع آن ها دقت داشته باشید و کوچکترین مشکلی را بررسی کنید.
3. از مواد ضد رسوب استفاده کنید.
4. برای جلوگیری از خرابی، انجام سرویس پکیج ایران رادیاتور به صورت دوره ای لازم است، زیرا انجام سرویس های دوره ای به موقع باعث کاهش خرابی پکیج می شود.


نتیجه گیری


در این بخش در رابطه با رفع علائم خرابی مبدل پکیج ایران رادیاتور و مشکلات رایج در این قطعه نکاتی را بررسی کردیم. برای از بین بردن این اختلالات پیش از هر چیز باید به دلایل خرابی ها دقت داشته و نشانه های مربوط به هر یک را دنبال کنید. به علاوه استفاده از ابزار کار مناسب نیز به شما در برطرف شدن مشکلات مبدل دستگاه کمک می کند. هزینه رفع خرابی های مبدل به نوع آسیب های وارده و تعمیرات انجام شده در قطعه مورد نظر بستگی دارد. با دریافت خدمات تعمیر از تکنسین های معتبر این هزینه ها به صرفه تر خواهند شد. در این خصوص باید حتما با کارشناسان فنی تعمیرات پکیج نیز مشورت داشته باشید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman